Skip to content

העליון קיבל את ערעור "הפניקס" וביטל החלטת המחוזי לאשר ייצוגית בגין גבייה של "גורם הפוליסה"

עוד קבע העליון, כי בקשת האישור תשוב להתברר במחוזי ותוכרע תוך בירור הסוגיה האם "גורם הפוליסה" נגבה מרכיב החיסכון או מרכיב ה"ריסק"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאת כתב "פוליסה"

בית המשפט העליון קיבל שלשום, יום ג', את ערעור "הפניקס" על החלטת בית המשפט המחוזי מרכז לאשר כייצוגית את התביעה בגין "גורם הפוליסה", וקבע כי החלטת המחוזי מבוטלת. הודעה על כך נמסרה אתמול על ידי החברה לבורסה.

בית המשפט העליון
בית המשפט העליון

בנוסף קבע העליון בפסק דינו, כי בקשת האישור תשוב להתברר בבית המשפט המחוזי ותוכרע, בין היתר, תוך בירור הסוגיה האם "גורם הפוליסה" נגבה מרכיב החיסכון או מרכיב ה"ריסק".

הייצוגית הוגשה ב-24 בפברואר 2010, בהתייחסות לפוליסה מסוג "מניב", בטענה כי גבתה ממבוטחיה, שלא כדין, וולא עיגון בהסכם בין הצדדים, סכום כספי בגין "דמי ניהול אחרים ו/או גורם פוליסה". הנזק האישי לו טוען התובע הייצוגי, שמעון פריזט, הינו בסך 428.45 שקל (בגין השנים 2006 ו-2007 בלבד וזאת על אף טענתו שעילת התביעה היא בגין השנים 2003 עד 2009).

הנזק הכללי אשר נגרם לכלל הקבוצה הוערך על ידי פריזט בסך של כ- 445 מיליון שקל.

יש לציין, כי בעקבות תביעה זו הוגשו תביעות דומות נגד חברות ביטוח אחרות.

"הפניקס" טענה, כי "גורם הפוליסה" הוא חלק בלתי נפרד מתעריף הביטוח על פי חוזר של המפקח על הביטוח. עוד טענה "הפניקס" כי בפוליסה צוין בפירוש גורם הפוליסה, וכי פריזט ושאר המבוטחים קיבלו דיווחים במשך שנים אודות גבייה זו, ויש לראותם כמי שהסכימו לה.

שופטת המחוזי מיכל נד"ב ציינה בהחלטתה מה-12 באפריל 2011, כי לסעיף "גורם הפוליסה" בפוליסה אין הגדרה או תעריף, ולכן קיימת לתובע זכות התביעה.

גורם בחברה ציין אתמול כי המפקח על הביטוח אישר גביית סכום זה, ולכן דין התביעה להידחות.

הידיעה פורסמה ב"פוליסה" – עיתון הביטוח, הפנסיה והפיננסים, ב-6 בספטמבר 2012, [email protected]
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן