Skip to content

לידיעת הנוסעים ללונדון: 225 סרטים ו-14 בכורות בפסטיבל הקולנוע

פסטיבל הסרטים היוקרתי של לונדון שולף את התוכנייה ולצד הקרנת הבכורה לסרט "קרוספייר הוריקן" על הסטונס, יוקרנו שלושה סרטים ישראליים: "חיותה וברל", "למלא את החלל" ו"זייתון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
בכורה עולמית ל"קרוספייר הוריקן". מיק ג'אגר ורון ווד מהופעה ב-1975. צילום:Jim Summaria, ויקיפדיה

פסטיבל הסרטים ה-56 של לונדון, בחסות מכון הקולנוע הבריטי, מפרסם את רשימת הסרטים שיוקרנו בבתי הקולנוע השונים סביב הייד פארק.

לוח הזמנים המתוכנן של הפסטיבל, שייפתח ב-10 באוקטובר, כולל 225 סרטים באורך מלא, 14 בכורות עולמיות ושלל אירועים מיוחדים, כולל הגאלה לסרט הדוקומנטרי על להקת האבנים המתגלגלות, "קרוספייר הוריקן". הלהקה, שחוגגת השנה 50 שנה להיווסדה, צפויה להגיע לפסטיבל.

סרטים חשובים שיוקרנו: העיבוד החדש של הבמאי מייק נואל ל"תקוות גדולות", שיחתום את הפסטיבל ב-21 באוקטובר. סרט הפתיחה בלונדון יהיה סרט האנימציה בתלת-מימד של טים ברטון, "פרנקנוויני" (בארץ ב-4 באוקטובר). גם סרט הבכורה של דסטין הופמן כבמאי, "קוורטט", ומותחן בבמויו של בן אפלק, "ארגו", יוקרנו בבכורה עולמית (בארץ ב-18 באוקטובר).

במסגרת הפסטיבל יוקרנו שלושה סרטים ישראליים: "למלא את החלל" של רמה בורשטיין, אשר גם מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר בפרס אופיר (האוסקר הישראלי) ויוקרן בארץ מה31- באוקטובר; "חיותה וברל", אודות זוג קשישים תל-אביביים, שיעלה על המסכים בארץ ב-20 בספטמבר; וסרט המלחמה/שלום החדש של ערן ריקליס, "זייתון".

הפרסים בפסטיבל מחולקים בשלוש קטגוריות: הסרט הטוב ביותר, סרט הביכורים הטוב ביותר והסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר. בשנה שעברה, הסרט השנוי במחלוקת, "צריך לדבר על קווין", זכה במקום הראשון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן