Skip to content

נפלאות הרימון

מחקרים מגדירים את הרימון כ"מזון פונקציונלי", מקור טבעי לבריאות האדם. בכך הוא מצטרף לשורה מכובדת של מזונות כגון יוגורט (פרוביוטיקה), סויה וסיבים. ההשפעות הבריאותיות של הפרי השלם ומיציו נחקרו ביחס למחלות כרוניות שונות כגון: סרטן הערמונית, מחלות כלי דם וסכרת, התוצאות שהתקבלו היו מצוינות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרי הרימון אחד משבעת המינים בהם נתברכה ארצנו, והוא מסמל יותר מכל את תקופת החגים וראש השנה. צורתו הנפלאה, צבעו האדום המרהיב וטעמו המתוק הפכו את הרימון לכוכב אמיתי במחוזותינו. הרימון הוא אחד משבעת המינים ועוד מימי קדם, הרימון הוא סמל לפיריון, לשפע, לחכמה, לחיי נצח וליופי.

כאשר התחתנתי, בדיוק בעונת הרימונים, ביקשתי מהמעצבת לשים במרכז שולחנות האורחים, במקום אגרטלים עם פרחים, מספר רימונים, ואם יורשה לי להעיד, היה מקסים.

הרימון נחשב לפרי שנשמר זמן רב ללא קירור – במשך יותר מחודש. הפרי משמש הן למאכל והן להכנת יין. מיץ הרימונים משמש לבישול במטבח הפרסי ובמזרח התיכון. רכז רימונים משמש כמרכיב ברטבים ומפיקים ממנו סירופ גרנדין לקוקטיילים.

מאכל על. רימונים (צילום: דן בר דוב)
מאכל על. רימונים (צילום: דן בר דוב)

אך מה הן סגולותיו הבריאותיות? האם בנוסף ליופיו הוא גם תורם לבריאותנו? התשובה היא: כן בהחלט. מחקרים מגדירים את הרימון כ"מזון פונקציונלי", מקור טבעי לבריאות האדם. בכך הוא מצטרף לשורה מכובדת של מזונות כגון יוגורט (פרוביוטיקה), סויה וסיבים. ההשפעות הבריאותיות של הפרי השלם ומיציו נחקרו ביחס למחלות כרוניות שונות כגון: סרטן הערמונית, מחלות כלי דם וסכרת, התוצאות שהתקבלו היו מצוינות. נמצא כי הוא עשוי למנוע או לעכב התפתחות של תאים סרטניים גם בסרטן העור ובסרטן השד.

בנוסף להיותו מקור מצוין לוויטמין סי ונוגדי חימצון חזקים, ברימון ישנן תרכובות חומרים פוליפנולים, וכן אנטוצאנינים וחומצות שומן מיוחדות, המעניקות לרימון תכונות בריאותיות אלו. מחקרים נוספים שמצאתי היו קשורים לתפקיד הרימון בטיפול בהשמנה, עששת, שלשול, אנטי אייג'ינג, מחלות נוירולוגיות ועוד ועוד.

סלט חסה ורימונים

מצרכים: חסה עגולה חתוכה לרצועות, צרור פטרוזיליה קצוץ, צרור כוסברה קצוץ, בצל סגול חתוך פרוס, לחצאי עיגולים, חצי כוס אגוזי מלך שבורים גס, עגבניות שרי חצויות מלוא החופן, חצי כוס גרגרי רימון

לרוטב: 1 כף שמן זית, 1 כף חומץ בלסמי, 1 כפית דבש, 1 כפית חרדל דיז'ון, 1 כף רכז רימונים, מלח, פלפל.

אופן הכנה: מערבבים את כל מרכיבי הסלט בקערה למעט האגוזים. שמים בצנצנת סגורה את מרכיבי הרוטב ומשקשקים. לפני ההגשה יוצקים את הרוטב מעל הסלט ומפזרים מלמעלה את האגוזים.

חג שמח!

 הכותבת היא תזונאית קלינית B.Sc

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן