Skip to content

סכסוכים בצמרת פת"ח – הוקפאו כספיו של דחלאן בירדן

ראש הוועד ללוחמה בשחיתות אומר כי הרשות הפלסטינית עומדת מאחורי הקפאת כספיו של מוחמד דחלאן בירדן. דחלאן: "מוכן לשוב לרמאללה ולעמוד בפני ועדת חקירה לאומית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הוועד ללוחמה בשחיתות אומר כי הרשות הפלסטינית עומדת מאחורי הקפאת כספיו של מוחמד דחלאן בירדן. דחלאן: "מוכן לשוב לרמאללה ולעמוד בפני ועדת חקירה לאומית"

מאת עידו וולקן

מוחמד דחלאן (Flickr/World Economic Forum)
מוחמד דחלאן (Flickr/World Economic Forum)

כספיו של מוחמד דחלאן, בכיר לשעבר בתנועת פת"ח, הוקפאו על ידי מערכת המשפט הירדנית, ביום ראשון ה-8 בינואר. רפיק א-נתשה, ראש הוועד ללוחמה בשחיתות ברשות הפלסטינית מסר אמש כי הקפאת הכספים באה לבקשת הפלסטינים, ביוזמה משותפת של משרד המשפטים ומשרד החוץ הפלסטיניים. א-נתשה הסביר כי הצעד הבא שבו תנקוט הרשות, יהיה לזמן את דחלאן לחקירה ולמצות עמו את הדין במידה ואכן יימצא כי מעל בכספי הציבור הפלסטיני. הוא הוסיף כי בימים אלה מתקיימים מגעים עם מספר מדינות ערביות להחזרת רכוש גנוב השייך לרשות הפלסטינית לידי אש"ף ולהביא את האשמים בגניבה למשפט.

בהודעה שפירסם אמש (ב'), הכחיש דחלאן את ההאשמות נגדו. הוא הביע נכונות לשוב לרמאללה ולעמוד למשפט במידה ולמחמוד עבאס (אבו מאזן), יו"ר הרשות הפלסטינית, לא יהיה חלק בתהליך. דחלאן, שמילא בעבר תפקידים בכירים בתנועת פת"ח, סולק ביוני 2011 משורות התנועה, לאחר שהסתסכך עם עבאס ובעקבות כך עזב את שטחי הרשות הפלסטינית. דחלאן הביע תמיהה לגבי תיזמונם של מהלכי הרשות נגדו "באותו זמן שבו החליט אבו מאזן לוותר על תנאי הפסקת הבנייה בהתנחלויות ולחזור למשא ומתן הדו צדדי עם ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן