Skip to content

פרשת קצב, בקרוב הסרט?

פרשת הנשיא לשעבר מציתה את דמיונם של יוצרי קולנוע רבים: "המציאות כאן עולה על כל דמיון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סיפור עלייתו ונפילתו של הנשיא לשעבר מצית את דמיונם של יוצרי קולנוע: "המציאות עולה על כל דמיון. העלילה מכילה את כל המרכיבים של דרמה פוליטית טובה – סקס, שקרים, מאבקי כוח, בגידות ויצרים"

מאת ירמי עמיר

הנשיא לשעבר, משה קצב, שיושב בכלא באשמת אונס, מעשה מגונה והטרדה מינית, עשוי להיות השראה לסרט ישראלי חדש.

פרשת קצב, הנשים שאנס והטריד, רעייתו גילה, התנהלות הפרקליטות מול עורכי דינו הצבעוניים ותפקידה של התקשורת בפרשה – כולם חומרים לדרמה פתלתלה, רבת-משתתפים ואירועים. "המציאות בפרשה הזאת עולה על כל דמיון", אומרים יוצרי קולנוע ישראלים. "העלילה מכילה את כל המרכיבים של דרמה פוליטית טובה – סקס, שקרים, מאבקי כוח, בגידות ויצרים".

למעשה, התסריט כבר נכתב במציאות. הדמויות מאופיינות היטב. המניעים ברורים. גם הקונפליקטים, המאבקים, הדרמות והעלילה הנפתלת. צריך רק לאסוף את החומר ולערוך אותו. ואולי לשנות את הסוף.

אם התוכניות ייצאו אל הפועל – הצילומים ייערכו בישראל ואחת האופציות היא קו-פרודוקציה עם חברת הפקה אמריקנית, מה שיכניס מיליוני דולרים לקופת המדינה.

מי ישחק את קצב? בין השמות שנזרקים לאוויר – ששון גבאי כמובן, אבל גם אסי ישראלוף ("מה קשור"), שיכול להעניק לדמות גם גוון קומי. אבל השאלה הגדולה מי תגלם את הרעיה גילה, שהיא, בעצם, הדמות המרתקת והמסתורית בפרשה. שתיקתה של גילה, שמכירה את בעלה יותר מכל אדם אחר, היא המפתח להתפתחות העלילה.

עורכי דינו של קצב, אביגדור פלדמן וציון אמיר, הם הליהוק הטוב ביותר אם יסכימו כמובן (והם לא יסכימו) לשחק את עצמם. פלדמן הוא איש אשכולות, עם כושר ביטוי מדהים והומור עצמי, ואמיר מצטיין בלוק כמו הוליוודי.

הסיפור לא יהיה דוקומנטרי, אלא בהשראת הפרשה, שהסעירה במשך יותר מחמש שנים את המדינה. השאלה, אומרים בברנז'ה בהומור, אם משה קצב ידרוש תמלוגים על התסריט, שעדיין לא נולד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן