Skip to content

מעריב נמכר: יום הכיפורים של מעריב – מיום שלישי אין עיתון

תפוח האדמה הלוהט של מעריב עובר לידיו של שלמה בן צבי. היום סוכמו פרטי העברת העיתון למו"ל מקור ראשון. הבהילות של אנשי איי.די.בי למסור את העיתון כמעט בכל תנאי מצביעה על הרצון להיפטר ממנו ולהותיר מאחור את האפיזודה העגומה שהותירה את דנקנר בגרעון כספי ובנזק תדמיתי. לראשונה זה שנים, ערב יום הכיפורים, יום שלישי, בלי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום סוכמה עסקת המכירה של עיתון מעריב לשלמה בן צבי במחצית מהעלות המקורית שדובר עליה. העיתון יועבר לידי בן צבי תמורת 45 מיליון שקלים, כשהעברת הסכום הנותר בסך שלושים-ארבעים מיליון שקלים, שהוסכם עליו בתחילה, מותנית בגביית חובות. את העסקה סיכמו עם בן צבי נציגי איי.די.בי של נוחי דנקנר,  מנכ"ל ויו"ר העיתון טל רז ודני יעקובי.

עובדי העיתון החליטו, בפתח ההפגנה ליד בנייני עזריאלי, להשבית את העיתון החל מיום שלישי הקרוב – ערב יום הכיפורים, עד להודעה חדשה. יש עובדים החוששים כי זהו הרקוויאם של העיתון, שלא ישוב עוד למדפים.

(צילום: דן בר דוב)
"מהיום בו דנקנר נכנס למעריב - העיתון קרס מוסרית" (צילום: דן בר דוב)
הסוף? הפגנת עובדי מעריב מגיעה למשרדי איי. די בי (צילום: דן בר דוב)
הסוף? הפגנת עובדי מעריב מגיעה למשרדי איי. די בי (צילום: דן בר דוב)
עובדי מעריב מפגינים ליד עזריאלי (צילום: תמי זילברג)
עובדי מעריב מפגינים ליד עזריאלי (צילום: תמי זילברג)

עובדי מעריב, שהחליטו הבוקר לקיים התכנסות, החלו צועדים לעבר מגדלי עזריאלי – שם שוכנים משרדי איי.די.בי, והם חסמו את הצומת. בהמשך ניסו לפרוץ למשרדי איי.די. בי. בקומה ה-41 המגדל המשולש של עזריאלי.

שלמה בן צבי הבטיח להגיע היום לפגישה עם העובדים, שרק שלוש מאות מהם יועסקו על ידיו בהמשך. בורסת הספקולציות על עתיד העיתון היא, בכל מקרה, lose-lose situation. הבשורות המצפות לעובדים אינן טובות. דנקנר הבטיח לכסות 69% מהגרעון בקופות הפנסיה והפיצויים שלהם, תוך שהוא משליך את הכפפה להשלמת הסכום החסר לעבר עופר נמרודי, שבינתיים שומר על שתיקה רועמת. כזכור, רק לפני שבוע כתב נמרודי לעובדי מעריב וביכה מרה את גורלו. באותו מכתב אף טען, כי בתקופתו הופרשו לקופות של העובדים כל הכספים, כחוק.

מעבר לבור שנפער בכספי העובדים, הרי פרנסתם אינה מובטחת. בן צבי אמנם הבטיח כי ימשיך להעסיק שלוש מאות מהם, אך במעריב יש אלפיים עובדים, וגם הבטחתו של בן צבי, שיכולה להיות נחמה פורתא לכשביעית מהם, תצטרך לעמוד במבחן המציאות.

(צילום: דן בר דוב)
במקום לשאת את העובדים כפיים...(צילום: דן בר דוב)

מעריב המשיך לראות אור בימים האחרונים על אף  המציאות. קלמן ליבסקינד, מבכירי העיתון, הפנה היום, במאמר שפרסם באתר מעריב, אצבע מאשימה ברורה לעבר ההנהלה. "הנהלת מעריב קמה אתמול, לראשונה, על עובדי העיתון" כתב בכותרתו. "שום הנהלה שיש בה מוסר בסיסי אינה 'מודיעה' לעובדיה שהיא לא משלמת את שכרם… מישהו בהנהלת העיתון שמע אתמול על האסיפה המתוכננת ואיבד את הראש. במקום לשאת על כפיים את מי שבוחרים לחרוק שיניים ולהמשיך להוציא עיתון בתוך אוקיינוס גדול כזה של אי ודאות, החליטה הנהלת 'מעריב' להכריז עלינו מלחמה. דווקא עלינו… שעה לפני האסיפה נראו עשרות שוטרים, שהוזמנו על ידי הנהלת העיתון, מקיפים את הבניין. ברחוב הנושא את שמו של עזריאל קרליבך חנו עשר ניידות. קבוצת פקודות התכנסה במרכז החניה וקיבלה תדריך, כאילו שבפנים נמצאים 2,000 לוחמי אל קעידה ולא עובדים מסורים, שרק מבקשים לקבל את מה שמגיע להם. בתוך הבניין עצמו הסתובבו כחמישה עשר בריונים לבושי שחורים שהובאו במיוחד. קומת ההנהלה, זו שבימים כתיקונם אנחנו מסתובבים בה כמו בסלון ביתנו, ננעלה."

ליבסקינד אף העניק ראיון רדיופוני לקרן נויבך ברשת ב', בו אמר: "את סדום הפכו על דברים שהם חצי מהדברים שאני ראיתי במעריב בשנה האחרונה". הוא הטיח ביקורת ישירה בנוחי דנקנר: "מהיום בו דנקנר נכנס למעריב – העיתון קרס מוסרית. נוצר נתק בין הבעלים לעיתונאים".

[related-posts title="סאגת מעריב"]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן