Skip to content

מודעות "הביסו את הג'יהאד" יוצגו בתחנות התחתית בניו יורק

המודעה המעוררת מחלוקת, שמבקריה טוענים שהיא מבטאת שנאה למוסלמים, תופיע בתחנות החל מהשבוע הבא, למרות ניסיונות העירייה לבלום את מסע הפרסום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הביסו את הג'יהאד
הביסו את הג'יהאד

רשות התעבורה העירונית של ניו יורק סירבה בעבר להתיר את תליית המודעות שנכתב בהן: "בכל מלחמה בין האדם התרבותי לפרא, תמכו באדם התרבותי. תמכו בישראל, הביסו את הג'יהאד." כך מדווחת רשת CNN.

החלטתה של רשות התעבורה למנוע את הפרסום בוטלה בחודש שעבר, כאשר שופט פדראלי קבע שהמודעה מוגנת על פי התיקון הראשון לחוקה האמריקנית, העוסק בחופש הביטוי.

קרן "הגנת החירות האמריקנית," שהפיקה את המודעה, נאבקת לפרסם אותה בתחנות הרכבת התחתית של ניו יורק מאז השנה שעברה.

"אנחנו לא חושבים שהיא מעוררת מחלוקת," אמר פמלה גלר, מנכ"לית הקרן. "זאת אמת. רשות התעבורה התירה בעבר לפרסם מודעות נגד מדינת ישראל ואיש לא עשה מזה עניין. "כל מלחמה נגד אזרחים שוחרי שלום היא ברברית, מה מעורר מחלוקת כאן? "

החל בשבוע הבא המודעות יוצגו בעשר מתוך יותר מ-400 תחנות רכבת תחתית בעיר. המיקומים המדויקים טרם נבחרו על ידי רשות התעבורה. גלר אמרה, שאין לה היסוסים לגבי הפצת המסר הזה בעיצומו של גל מחאה אנטי אמריקני עולמי.

"אם זה לא סרט, זאת קריקטורה, תמיד יש משהו," אמרה גלר. "אני לא אקריב את חירותי."

"מודעות שטנה אלה הן חלק מבעיה גדולה יותר," אמר מוניר עוואד, ממנהיגי המוסלמים בארצות הברית. "אנחנו מנסים לוודא שרשות התעבורה נוקטת צעדים להניא מפני גילויי שטנה." עוואד רוצה לוודא, שכל מי שיקרא את המודעה יבין שהיא אינה נהנית מתמיכת העיר ניו יורק.

"זאת קבוצת שנאה, המשלמת עבור המודעות האלה; כדרך לקדם ביטויי שנאה," אמר עוואד. "מיליוני אנשים יראו את זה, אנחנו רוצים לוודא שהם יבינו שהעיר ניו יורק אינה עומדת אחריו."

אף שהארגון שהוא עומד בראשו אינו יכול למנוע את תליית המודעות, עוואד מקווה שאנשי הרשות יצמידו אליהן מודעת הסתייגות מטעמה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן