Skip to content

בן צבי מרכיב רשימות: עובדי מעריב בוכים ויורים

ככל שנוקף הזמן, הולכת ומתבהרת תמונה קשה של תכניות מפוקפקות לעתיד העיתון, הפסקת הוצאת עיתון דפוס בימי חול, רעיונות להפוך את אתר NRG לאתר בתשלום, שימוש כפול בתכנים מהעיתון מקור ראשון בבעלות הבעלים החדש של מעריב שלמה בן צבי, וכן וגיוס כוח אדם מזערי בהרבה בהשוואה להבטחה של בן צבי, לקלוט שלוש מאות עיתונאים לעבודה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עדכון: העיתון מעריב יראה אור בערב יום כיפור- יום שלישי הקרוב. זאת, בעקבות פגישה בין נציגות עיתונאי מעריב לבין שני הנאמנים שמינתה השופטת ורדה אלשיך עורכי הדין שלמה נס וירון ארבל. לאחר ששטחו העובדים באוזני עורכי הדין את מצוקתם, ביקש עו"ד נס לדחות את השביתה ולתת הזדמנות לעבודה משותפת עימם, לטובת עתיד העיתון ולטובת העובדים היום ובהמשך הדרך. בסוף הפגישה, מדווח הועד, נענו עורכי הדין לבקשות המקדמיות:
"המשך העסקתם של כל העובדים בתקופת הקפאת ההליכים תהיה באותם תנאי עבודה ושכר. כל שינוי יעשה אך ורק בהסכמת נציגות העובדים. כמו כן יועברו בהקדם כל הנתונים שיתבקשו על ידי באי כוחנו, כפי שהובטח ולא קוים על ידי ההנהלה הקודמת.  עובדים אשר ירצו להפסיק את עבודתם בעיתון יוכלו לקבל מכתב פיטורים, מכתב שחרור קופות וטופס 161 למס הכנסה, וזאת מבלי לפגוע בזכויותיהם. מכתבים אלה יופקדו בנאמנות אצל עורכי הדין שלנו. עובד שמעוניין לקבל את המכתבים יפנה לוועד לצורך התיווך עם משרד עורכי הדין".

הנאמנים אף נענו לבקשת העובדים כי "לא יועברו נתונים כלשהם או חוות דעת על עובדים לשלמה בן צבי או לכל רוכש פוטנציאלי אחר. סוכם עוד כי חל איסור על כלל העובדים להפגש עם כל רוכש פוטנציאלי לצורך העברת נתונים או מתן חוות דעת".

במקביל להגשת עתירה לבית המשפט, ממשיכים עובדי מעריב בפעילות המחאה שלהם, שתיערך מחר בצהריים בכניסה למשרדי הכשרת הישוב של עופר נמרודי, ברחוב שנקר  בתל אביב. בעתירתם תובעים העיתונאים להפסיק לאלתר העברת שמות מומלצים ל'אימוץ' על ידי שלמה בן צבי

כשעוד היה שמץ תקווה: אסיפת חירום בדסק מעריב

במצב הנואש אליו נקלעו, נראה כי עובדי מעריב תרים אחר כל שביב תקווה ואחר כל מוצא העשוי לשנות את גזירת סגירת העיתון. השמועות אף מתמקדות בהתנהלות בעלי מעריב בעבר ובהווה. חברת הכנסת שלי יחימוביץ' עוררה את סוגיית בית מעריב שבבעלות הכשרת הישוב של משפחת נמרודי והעובדים בעקבותיה: "אם נמרודי מחזיק בבית מעריב ומרוויח על חשבוננו – אנחנו נבוא לבית שלו ונמחה!" אומרים בוועד העובדים. משמרות המחאה של העובדים נמשכות במקביל מול בתיהם הפרטיים של עופר נמרודי ונוחי דנקנר.

מדיווחי העיתונאים עולה כי כבר עתה נכנס הבעלים החדש שלמה בן צבי לענייני העיתון ברגל גסה: לעיתונאים נודע כי בימים האחרונים זומנו עורכים בכירים לפגישות עימו בהן התבקשו "לדבר איתו על עובדים ואולי אף להמליץ לו על מועמדים להעסקה". המידע העולה מפגישות אלו מרמז על הבאות שכן, כל הסימנים מצביעים על הידוק חגורה קיצוני שמאיים על הישרדות העיתון ומעמיד בספק רב את שמירתו כ"מעריב" שהכרנו עד היום. מנויים של מעריב החלו מקבלים פניות טלפוניות ממחלקת הסבות ובהן מציעים להם לקבל את העיתון מעכשיו רק בסופי שבוע וערבי חג עד הדלת ולשלם 54 שקלים במקום תשלום בסך 80 שקלים עד כה. בימות השבוע, מוצע למנויים לקבל את העיתון בחינם באי.מייל. זאת ועוד: אתר העיתון NRG ייסגר תוך שלושה שבועות ובעתיד, הגלישה בו תעלה שלושים דולר. לשון ההודעה אומרת כי העיתון ימשיך להימכר בחנויות.

 ועד העיתונאים דיווח הבוקר לעובדים:  "מכיוון שההנהלה עדיין לא נענתה לאף אחת מדרישותינו, מכיוון שהבטחות שניתנו לנו הופרו באופן שיטתי וקבוע, לאחר שמאבטחים נשלחו לתוך הבניין שלנו על ידי ההנהלה ונוכח היוזמות לקדם את עסקת בן צבי מבלי לעגן את זכויות העובדים – אנחנו נאלצים להשתמש בכלי השביתה, ולא להוציא עיתון או להעלות תכנים לאתר ביום שלישי. כתבות שכבר הוכנו יועלו לאתר בהמשך. כפי שציינו בעבר – אנחנו משתמשים בצעד הזה בלב כבד, ומתוך תחושה שרק כך נוכל להעיר את ההנהלה והבעלים, ולהלחם על הזכויות המגיעות לנו". כאמור: בעדכון משעות הערב, יראה אור עיתון מעריב ביום שלישי.

לנציגי העובדים נקבעה במקביל פגישה עם נאמן העיתון שלמה נס, שמונה היום על ידי השופטת ורדה אלשיך שהחליטה על הקפאת הליכים לעיתון לחודש ימים.

 ועד עיתונאי מעריב יחד עם ארגון העיתונאים וההסתדרות, הגיש במקביל עתירה לשופטת אלשיך בבית המפשט המחוזי בתל אביב. השופטת, השקועה בעובי הקורה של משבר מעריב, התבקשה על ידי העובדים המיוצגים בידי עוה"ד גלילה ואלון בורנשטיין, להורות לחברת מעריב להימנע מהעברת שמות עובדים מומלצים להמשך העסקה ו/או נתונים נוספים הקשורים לעובדים לידי הרוכש הפוטנציאלי, שלמה בן צבי "לטענת העובדים, לאור מצבת העובדים בחברה כ – 2,100 עובדים, ולאור העובדה כי העובדים מיוצגים הן במישור הארגוני והן במישור המשפטי, מסירה של נתונים אישיים הכוללים חוות דעת לצד שלישי המעוניין לרכוש את החברה תפגע בכלל העובדים, תמנע הזדמנות שווה לתעסוקה ותגרום נזק להליך…"

 במכתב שהפיץ הבוקר ועד העיתונאים לעובדים נכתב: " מכיוון שעסקת המכירה טרם אושרה על ידי בית המשפט, ומכיוון ושיתוף פעולה כזה של העורכים עם בן צבי עלול לפגוע בשוויון ההזדמנויות של העובדים – אנחנו מתנגדים נחרצות לשיתוף הפעולה הזה, וקוראים לכל העורכים ולכל העובדים בכלל לא להתייצב לשיחות עם בן צבי ושליחיו שלא בתיאום עם הוועד", "יש להדגיש שצעד זה לא נועד לפגוע בבן צבי עצמו, אלא רק להגן על הזכויות של כולנו ולמנוע מערכת של הפרד ומשול".

 ועד עובדי מעריב החליט אף לקרוא לעובדים להצטרף להפגנה ולהשבתה של עובדי הארץ ו-The Marker מחוץ למשרדי העיתון ברחוב שוקן הערב, הנערכת במחאה על פיטוריהם הצפויים של כמאה מהעיתונאים במערכת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן