Skip to content

מורסי באו"ם: מצרים תשמור ותכבד את ההסכמים

נשיא מצרים מודיע בנאום: "מצרים תשמור ותכבד את ההסכמים הבינלאומיים", אבל יש לשים קץ להתנחלויות, להביא לשינוי זהותה של ירושלים הכבושה ולהפוך את המזרח התיכון לנקי מנשק גרעיני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, נאם היום (רביעי),  בעצרת הכלית של האו"ם, זמן קצר אחרי נאומו של הנשיא האיראני. בפתיחת הנאום הוא הצהיר: "אני הנשיא המצרי האזרחי הראשון שנבחר במצרים בבחירות דמוקרטיות בסיומה של מהפכה". בשלב מוקדם מאוד בנאום הגיע מורסי לנושאים הקשורים בסכסוך הישראלי-פלסטיני והתמקד בהם, בלי לנקוב במפורשות בשמה של ישראל ובלי להזכיר את הסכמי קמפ דיוויד.

מורסי בנאום ראשון באו"ם (צילום: מרקו קסטרו, אתר האו"ם)
שחרור אל קודס חייב להגיע מיד. מורסי בנאום ראשון באו"ם (צילום: מרקו קסטרו, אתר האו"ם)

"מצרים תשמור ותכבד את ההסכמים הבינלאומיים", אמר מורסי ברומזו להסכמים עם ישראל. הוא טען כי "הנושא הראשון שהעולם צריך לפתור הוא הנושא הפלסטיני. צריך לבנות מדינה שירושלים בירתה ולשים קץ לכיבוש. שחרור אל קודס חייב להגיע מיד".

מורסי הוסיף, כי מצרים תעשה ככל שתוכל למען הפלסטינים והביע גם אכזבה באומרו שזה "מצער שהעולם המערבי ממשיך להתעלם מזכויות הפלסטינים. צריך לשים קץ לכל הצורות של כיבוש האומה הערבית. אני מבטיח שמצרים תתמוך בכל מהלך של הפלסטינים באו"ם להשגת זכויותיהם הלגיטימיות למדינה. נתמוך בפלסטינים עד שישיגו את זכויותיהם".

הנשיא המצרי גם קרא למזרח תיכון נקי מנשק גרעיני, שוב – בלי להזכיר את שמה של ישראל שאליה כוונו דבריו.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן