Skip to content

מפקד משמרות המהפכה: האיומים מגבירים את הנחישות

בנאום שנשא היום מפקד משמרות המהפכה, הגנרל מוחמד עלי ג'עפרי, הוא טען האיום הישראלי גורם להאצת תכנית הגרעין. לפי ג'עפרי, ארה"ב מעמידה את ישראל במקומה "בכל פעם שהציונים מאיימים בפעולה צבאית". באיראן מפרסמים היום, כי ברשותם טיל משופר נגד מטוסים בגובה רב ובינוני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפקד משמרות המהפכה, הגנרל מוחמד עלי ג'עפרי, טען היום (שישי), כי איומיה של ישראל לפגוע במתקני הגרעין באיראן ונאומו של נתניהו באו"ם רק מגבירים באיראן את הנחישות להאיץ את פיתוח תכנית הגרעין שלה. הוא אמר כי "אויבינו רוצים לעצור את המשך דרכנו, אבל האיומים הללו רק מחזקים את נחישותנו להמשיך באותו הכיוון".  

גנרל מוחמד עלי ג'פארי (צילומים: סוכנות פארס)
גנרל מוחמד עלי ג'פארי (צילומים: סוכנות פארס)

בנאום אותו נשא לפני חברי הבסיג' (כוח המילואים של משמרות המהפכה), הוא אמר כי "ארצות הברית מעמידה את הציונים במקומם בכל פעם שהם מאיימים בפעולה צבאית". דברים אלו צוטטו באתר הרשמי של משמרות המהפכה. באתר מצוטט בכיר בצבא האיראני, אשר שמו לא נמסר, שאמר כי "אם תהיה מתקפה צבאית נגד מתקני הגרעין שלנו, אנחנו מבטיחים שהאויבים לא יצליחו לצאת מזה בחיים".

ה- 200-S, טיל ליירוט מטוסים בגובה רב ובינוני
ה- 200-S, טיל ליירוט מטוסים בגובה רב ובינוני

במקביל לכך מפרסמת היום (שישי), סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" את טיל ההגנה האווירית החדיש של איראן, S-200, ליירוט מטוסים בגובה רב ובגובה בינוני – התגובה לאפשרות שישראל או ארה"ב ינסו לתקוף באמצעות מטוסים את מתקני הגרעין.

בריגדיר גנרל, פארזאד איסמעילי, מפקד כוחות המגננה האווירית של איראן, אמר לסוכנות "פארס", כי "לאחר שינוי ושדרוג, שהתבקש בנסיבות המשתנות על ידי מומחים, הטיל מסוגל לפגוע ולהשמיד כל מטרה בגובה רב ובגובה בינוני". הוא הוסיף, כי שדרוג מערכת ההגנה של ה-S-200 מפחיתה את תלותה של איראן בהאצת הפיתוח של טיל ה-רא'ד (מערכת ההגנה נגד מטוסים בגובה רב, עד 75 אלף רגל), ומרסאד (טיל נגד מטוסים בגובה בינוני).  

איסמעילי הוסיף, כי למערכת המשודרגת יינתן שם מבצעי אחר. מערכת  הS 200-, נוסתה בהצלחה, לדברי האיראנים, כבר בשנת 2010. המערכת בנויה על בסיס טילי הסאם הרוסיים ושודרגה לחלוטין. כול סוללה מכילה ששה טילים  בטווח טיסה בין 250 ל-300 ק"מ, לדברי האיראנים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן