Skip to content

מילואימניקים עובדי מדינה: מנכים ימי מנוחה משכרנו

שני טייסי מילואים הגישו בקשה לאישור תובענה ייצוגית, על סך 32 מיליון שקל, נגד המדינה, משרד האוצר ונציבות שירות המדינה, בה טענו כי בניגוד לחוק, מנכה המדינה משכרם את ימי המנוחה, החגים או החופשים, בהם שירתו במילואים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בקשה לאישור תובענה ייצוגית על סך 32 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים. העילה: ניכוי ימי מנוחה של עובדי מדינה בימים בהם שירתו במילואים

התביעה הוגשה על ידי שני טייסי מילואים, שהגישו באמצעות עו"ד חן בכר, בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד המדינה, משרד האוצר ונציבות שירות המדינה, בה טענו כי בניגוד לחוק שהיא עצמה חוקקה, מנכה המדינה משכרם את ימי המנוחה, החגים או החופשים, בהם שירתו במילואים. זאת, טענו המבקשים, בניגוד לתיקון חוק שירות מילואים וחוק הביטוח הלאומי משנת 2008, הקובע כי עובד שמבצע שירות מילואים ביום מנוחה, חג או חופש, ולא הפסיד בשל כך יום עבודה, זכאי לקבל בנוסף לגמלת מילואים גם את שכר העבודה הרגיל.

עושים מילואים (צילום: רפי מיכאלי)
המדינה משיבה בתמורה הפרת חוק בוטה. מילואים (צילום: רפי מיכאלי)

לטענת המבקשים, שניהם משרתים בממוצע כ-50 ימי מילואים בשנה, מתוך תחושת שליחות ורצון לתרום למדינה ולביטחונה, אולם המדינה משיבה להם בתמורה הפרת חוק בוטה.

המבקשים הוסיפו, כי כל אחד מהם פנה הן לראשי המשרדים בהם הם עובדים, הן לנציבות שירות המדינה והן למשרד החשב הכללי, אך אלה לא מספקים תשובות. לטענתם, פניות חוזרות ונשנות מצדם לרשויות השונות לא נענו עד ליום זה ממש, ובשל כך לא נותרה בידיהם הברירה, אלא להגיש את הבקשה הזו, בשם כל אותם אזרחים מסורים, עובדי המדינה, אשר יצאו לשירות מילואים בימי מנוחה, חג או חופש ושכרם נוכה.

עילות התביעה הן, בין היתר, ניכוי אסור על פי חוק השכר, הפרת חובה חקוקה והפליית עובדי המדינה המשרתים בשירות מילואים, לעומת אלו שלא נקראים אליו או שלא משרתים במילואים בימי מנוחה וחג.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן