Skip to content

"אל ערביה": אסאד הורה על שני פיגועים באזרחיו

בשני מסמכים מדהימים שמפרסמת הרשת הערב נחשפות הוראותיו של הנשיא הסורי לבצע פיגועי טרור בדמשק במאי השנה, שבהם נהרגו 55 אזרחים סורים ומאתיים נפצעו. הפיגועים נוצרו בהנחיית ההנהגה המשותפת – רוסיה, איראן וסוריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשת אל ערביה ממשיכה וחושפת היום, כפי שהבטיחה, מסמכים מרשיעים על המשטר הסורי. נשיא סוריה, בשאר אל אסאד, עמד מאחורי שני פיגועי תופת בהן התפוצצו מכוניות ממולכדות והרגו 55 בני אדם, מחוץ למתחם המודיעין ברובע אל קזאז שבדמשק, ב-10 במאי השנה. כך עולה ממסמכי מודיעין סוריים שהודלפו לרשת אל ערביה. 

שער "אל ערבייה"
שער "אל ערבייה". צילום הפיגוע בדמשק

מתוכן המסמכים עולה, כי המודיעין הסורי התבקש ליזום את הפיגוע, כדי שדעת הקהל העולמית תחשוב כי מדובר בטרוריסטים זרים שמנצלים את המצב ומטרתם להבעיר את סוריה. המסמכים הם חלק מתיקי מודיעין המסווגים כסודיים ביותר, שהגיעו לידי הרשת. אל ערביה חושפת אט אט את תוכן התיקים. אתמול (שבת), חשפה הרשת כי הנשיא הסורי, בהנחיית המודיעין הרוסי,  הורה לחסל שני טייסים טורקים ולהשליך את גופותיהם למקום התרסקות הפנטום בו טסו, לאחר שהופל על ידי מערכת ההגנה האווירית הסורית. 

המסמך הראשון שחפשפה אל ערבייה
המסמך הראשון שחפשפה "אל ערבייה"

היום הם חושפים מסמך נוסף. מנהלי הרשת טוענים, כי יש בידיהם מאות מסמכים נוספים וגם הם יפורסמו בקרוב. חשוב לציין, שאין אימות נוסף לגילויי רשת הטלוויזיה הערבית, הממוקמת בדובאי, בבעלות סעודית. מקורות במערב טענו אתמול, כי העובדות שנחשפו אתמול לגבי נפילת המטוס הטורקי אינן נכונות והטייסים נהרגו במקום.

במסמך בן שני עמודים, שנשלח ב-8 במאי השנה, יומיים לפני הפיגוע הרצחני, דורש מיג'ור גנרל דחו אל-חימה שליש, ראש אגף הביטחון המיוחד של הנשיא הסורי, מראש אגף המודיעין האווירי הסורי, סאקר מנון, לבצע את הפיגוע וזאת בהוראה מלמעלה. הוא מסביר, כי בהתאם "להנחיות ההנהגה המשותפת (על פי המסמך שנחשף אתמול, הנהגה זו כוללת את רוסיה, איראן וסוריה) ולנוכח המצב הנוכחי, ובהוראה מהנשיא אסד, אין מנוס מלשכנע את דעת הקהל המקומית והעולמית שיש קבוצות טרור בסוריה".  

בהמשכו של המסמך ניתנות הנחיות לביצוע הפיגוע. נכתב שם כי יש "להכין משאית שעליה טונה חומר נפץ, על מנת לפגוע בענפי הביטחון באזור אל-קזאז". כמו כן, הצטווה ראש אגף המודיעין האווירי, בהנחיית הנשיא אסד, להציב שומרים "בדרגות נמוכות" מסביב למבנה ולבצע את הפיגוע "בשעת העומס". כן הוא מתבקש "להתעכב בפרסום הדיווח על הפיגוע", ולדאוג שלא ייפגעו עיתונאים באירוע.

במסמך מדגיש מיג'ור גנרל שליש, כי הוא פועל בהוראתו הישירה של בשאר אסד  והוא מזהירו לפעול בדיוק על פי ההנחיות.

המסמך השני שחשפה רשת "אל ערבייה"
המסמך השני שחשפה רשת "אל ערבייה"

וכך, ביום הנקוב, בשמונה בבוקר, שעה של עומס תנועה במקום זה בדמשק, אירע הפיצוץ. שתי מכוניות נפץ התפוצצו זו אחר זו. עשרות בני אדם נהרגו ועוד כמאתיים נפצעו. המשטר הסורי כביכול התעשת (אחרי העיכוב המתבקש במסמך א.מ), והאשים גורמי טרור זרים בזוועה והציג תמונות זוועה של גופות מרטשות. הליגה הערבית הגיבה לאשמה הסורית וטענה כי כוונת הפיגוע היא להמעיט ביכולתו של מזכ"ל האו"ם לשעבר, קופי ענאן, שעסק בשליחות מיוחדת מטעם האו"ם בניסיון לפתור את הסכסוך.  

במסמך השני אותו שולח ראש אגף המודיעין האווירי הסורי, סאקר מנון מלשכתו, ומיועד לקולונל שאהיל חסן במודיעין חיל האוויר, הוא פוקד להוציא לפועל את הפיגוע לפי ההנחיות ולא לדווח חזרה על השלמת הביצוע.

רשת אל ערביה טוענת, כי במסמכים שבידיה, שעדין לא נחשפו, יש הוכחות מוצקות שאסד הקריב את חייהם של  מאות אזרחים, חיילים ושוטרים "בדרגות נמוכות", מתוך מאמץ לשכנע שכל המתרחש בסוריה הוא פרי טרור בינלאומי מחוץ לסוריה, שמכוון להפיל את משטרו ולפורר את סוריה. "זהו הנרטיב אותו דוחף אסאד מאז פרוץ המהפכה ב-2011", טוענים ברשת, ומוסיפים כי בקרוב ייחשפו מסמכים נוספים לא פחות קשים מאלו שפורסמו עד כה.

[related-posts title="מאמר קודם בנושא:"]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן