Skip to content

דריכות לקראת פרסום החלטת הריבית באירופה

זירה מקומית - השוק המקומי ממשיך לטפס. בזירה הבינלאומית המדדים המובילים בוול סטריט הצליחו להתאושש מעט, דו"ח התעסוקה בארה"ב הפתיע לטובה. ראש ממשלת ספרד לא נכנע ללחצים מבית, כאשר שיעור האבטלה הוא חסר תקדים - 25.1%. התנודתיות של המט"ח ירדה מעט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"בזירה המקומית – מדד ת"א 25 לא עוצר וטיפס יותר מ- 1%. המדד סגר את יום המסחר באזור 1229 הנקודות ועשוי לבחון את אזור ההתנגדות הבאה הניצבת ב- 1250 הנקודות. המדד טיפס מתחילת השבוע המקוצר ביותר מ- 3%.

בזירת המט"ח המקומית, השקל ממשיך להתחזק וסגר אמש באזור ה-3.87 שקלים לדולר. צמד הדולר שקל בחן אתמול את אזור ממוצע נע 200, העובר בסמוך ל- 3.8650. כעת צריך לראות האם הצמד יצליח לשבור ולסגור מתחת לממוצע. נעילה יומית מתחת לממוצע עשויה לגרור את הצמד אל עבר אזור 3.80. בלימה על הממוצע + היווצרות של תבנית שוורית עשויות להוביל לגל עליות חזרה לכיוון אזור 3.93. רק הפריצה מעל רמה זו עשויה להוביל לגל עליות אל עבר אזור ה- 4 שקלים לדולר", כך נמסר ממחלקת המחקר של ATRADE .

מה קורה בזירה הבינלאומית?

"המדדים המובילים בוול סטריט הצליחו להתאושש מעט, על רקע נתוני מקרו חיוביים שהתפרסמו אמש. דוח התעסוקה של ADP בארה"ב הפתיע לטובה.

על פי הנתון, נוספו בחודש ספטמבר כ- 162 אלף משרות בסקטור הפרטי, לעומת הצפי שעמד על תוספת של 145 אלף משרות. נתון חודש אוגוסט עודכן כלפי מטה ב- 12 אלף משרות. נזכיר כי דוח זה לא מצליח לאחרונה לשקף את המציאות של סקטור התעסוקה האמריקני, היות והפערים בינו לבין דוח התעסוקה הגדול המתפרסם יומיים אחרי- כן, משמעותיים ביותר בחודשים באחרונים ובשל סיבה זו, המשקיעים יעדיפו גם החודש להמתין לדוח התעסוקה הגדול שיפורסם מחר. על פי הערכות מוקדמות, המשק האמריקני הצליח לייצר בחודש ספטמבר כ- 115 אלף משרות, לעומת 96 אלף המשרות שנוספו בחודש קודם. שיעור האבטלה צפוי לעלות ב- 0.1%, ל- 8.2%.

מדד מנהלי הרכש של סקטור השירותים בארה"ב הצביע על המשך ההתרחבות בסקטור. הנתון רשם קריאה של 55.1 נקודות, לעומת 53.7 נקודות שנרשמו בחודש קודם. מדובר בנתון הטוב ביותר בחצי שנה האחרונה.

בתחילת השבוע פורסם מדד מנהלי הרכש של סקטור הייצור, אשר הפתיע גם כן לטובה. הנתון רשם קריאה של 51.5 נקודות, לעומת הצפי שעמד על 49.8 נקודות. הנתון מעיד על כך שסקטור הייצור בארה"ב התרחב בחודש ספטמבר, אחרי שלושה חודשים רצופים בהם נרשמה בו התכווצות.

באירופה, המכירות הקמעונאיות באירופה עלו במפתיע ב- 0.1%, לעומת הצפי שעמד על ירידות של 0.1%.

ספרד ממשיכה לרכז עניין. ראש ממשלת ספרד לא נכנע ללחצים מבית ואינו ממהר לפנות לאיחוד האירופי בבקשה לסיוע חיצוני, על מנת לבלום את ההתדרדרות הכלכלית של המדינה מוכת החובות. הדיווחים בעניין ממשיכים לזרום בכל עת וגורמים לתנודתיות רבה בשווקים. על פי הדיווחים של סוכנות הידיעות רויטרס, הספרדים היו מוכנים לבקש סיוע עד לסוף השבוע הבא, דיווחים אלו הוכחשו ע"י ראש ממשלת ספרד. שר האוצר הגרמני הביע את התנגדותו בעניין וציין, כי יש לתת זמן על מנת שהצעדים הננקטים בספרד, יצליחו להשפיע על הכלכלה המקרטעת".

זירת המט"ח – מה הן התנועות הבולטות?

"התנודתיות בשוק המט"ח ירדה מעט בימים האחרונים. נראה כי הסוחרים אינם ממהרים לפתוח עסקאות חדשות ומעדיפים להמתין להחלטת הריבית באירופה ולדוח התעסוקה של ארה"ב אשר כאמור יפורסם מחר.

האירו מתקשה לפרוץ את המחסום הפסיכולוגי של 1.30 דולר לאירו. אם יו"ר הבנק המרכזי של אירופה לא יכריז או ירמוז על צעדים נוספים לרבות הורדת ריבית נוספת, האירו צפוי לזנק. הפאונד מתקשה להתאושש על רקע נתוני מקרו מאכזבים המעידים על כך שהמיתון במדינה הולך ומעמיק. סקטור הייצור במדינה התכווץ בפעם ה-5 ברציפות. הנתון רשם קריאה של 48.4 נקודות, הרבה יותר גרוע מהצפי, שעמד על 49.5 הנקודות.

סקטור הבנייה בבריטניה גם התכווץ. הנתון רשם קריאה של 49.5 נקודות, לעומת הצפי שעמד על 50 נקודות. הפאונד מתקרב לרמה של 1.60 דולר לפאונד, רמה אשר עלולה להיבחן כבר היום, אם וכאשר הבנק המרכזי של בריטניה יכריז על הרחבת תוכנית הרכישות, העומדת כעת בהיקף של 375 מיליארד פאונד.

הדולר האוסטרלי, בעל הביצועים הגרועים ביותר, כאמור ספג גם הפסדים כואבים מתחילת השבוע, על רקע הורדת הריבית המפתיעה והתחזית הפסימית, שסיפק הבנק המרכזי. המכירות הקמעונאיות אכזבו גם הן והגבירו את הלחץ על המטבע האוסטרלי. על פי הנתון המכירות עלו ב- 0.2% בלבד, לעומת הצפי שעמד על עלייה של 0.5%. להערכתנו, הדולר האוסטרלי עלול להמשיך את מסעו דרומה אל עבר אזור השקילות מול השטר הירוק.

בזירת הסחורות, הנפט גנב את ההצגה כאשר צנח ביותר מ- 4% אמש. הנפט סגר את יום המסחר באזור ה- 88 דולר לחבית. היעד הבא של הנפט עלול להיות אזור ה- 87.2 דולר לחבית, אזור שבו עובר ממוצע נע 200 בגרף השבועי.

הזהב מתקשה לפרוץ את אזור ה- 1785 דולר לאונקיה. פריצה של רמה זו תוביל להמשך העליות לכיוון אזור ה- 1900 דולר לאונקיה. שבירה של 1750 תוביל לתיקון עמוק של המתכת היקרה, לכיוון אזור ה- 1680 דולר לאונקיה".

מה צפוי לנו בהמשך?

"החלטות הריבית בגוש האירו ובבריטניה: שני הבנקים המרכזיים צפויים להותיר את שיעורי הריבית על כנם. הבנק המרכזי של בריטניה יותיר את הריבית ברמה של 0.5% וגם לא צפוי לבצע שינויים בהיקף הרכישות של האג"ח הממשלתי, העומד כעת על 375 מיליארד פאונד. למרות שהכלכלה הבריטית שקועה במיתון, הבנק המרכזי לא ימהר לבצע שינויים נוספים בשלב זה, ויעדיף להמתין להתפתחויות באירופה. חלק מחברי הבנק המרכזי התחילו לדבר לאחרונה על האפשרות לבצע הרחבה כמותית נוספת, שתכלול בין היתר, הורדת ריבית נוספת והגדלה של תוכנית הרכישות בעוד 50 מיליארד פאונד.

הבנק המרכזי של אירופה לא צפוי לבצע שינויים, אחרי הצעדים שננקטו בחודש קודם ע"י יו"ר ה-ECB .

שיעור הריבית באירופה צפוי להישאר על כנו ברמה של 0.75%. המשקיעים יעקבו בדריכות אחר תוכן נאומו של מריו דרגי, שיתקיים זמן קצר לאחר פרסום החלטת הריבית. המצב הכלכלי ההולך ומחמיר באירופה יאלץ את הבנק המרכזי של אירופה להוריד שוב את שיעור הריבית, עוד השנה. הבנק המרכזי של אירופה יפרסם את החלטת הריבית ברקע לנתוני התעסוקה הקשים שפורסמו בתחילת השבוע, אשר לפיהם שיעור האבטלה בגוש האירו עלה לרמת שיא של 11.4%. ספרד ממשיכה להוביל בראש הטבלה עם שיעור אבטלה חסר תקדים של 25.1%. בצרפת, שיעור האבטלה עלה לרמה של 10.6% בחודש אוגוסט".

מה הן נתוני התעסוקה של ארה"ב?

הנתון המרכזי של השבוע הינו דוח התעסוקה של ארה"ב. על פי הערכות מוקדמות, המשק האמריקני הצליח לייצר בחודש ספטמבר כ- 115 אלף משרות, לעומת 96 אלף המשרות שנוספו בחודש קודם. שיעור האבטלה צפוי לעלות ב- 0.1%, ל- 8.2%. חברי הפד' יעקבו בדריכות אחרי פרסום הנתון, היות והוא הנתון המרכזי אשר יקבע את המשך מדיניותו המוניטארית של הפד' בעתיד. אם הנתונים ימשיכו לאכזב בחודשים הקרובים, הפד' עלול להיכנס לפלונטר אמיתי, היות והתחמושת העומדת לרשותו הולכת ואוזלת.

מעבר לנתונים הללו, גם היום, המשקיעים יעקבו בדריכות אחרי מה שקורה באירופה בכלל ובספרד בפרט".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן