Skip to content

גלעד ארדן: "ברק שבר שיאים חדשים של חתרנות"

המתיחות בין שר הביטחון לבין נתניהו והליכוד החריפה היום עוד יותר, על רקע פגישתו של ברק לפני כשבועיים עם ציפי לבני בניו יורק. אתמול טענו מקורבי נתניהו - ומקורבי ברק הכחישו מכל וכל - כי ברק לא תיאם את הפגישה שקיים לפני שבועיים עם רם עמנואל, מקורבו של הנשיא ברק אובמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בליכוד מחריפים את ההתקפות על שר הביטחון, אהוד ברק, על רקע המתיחות בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, לאחר שהתברר כי בנוסף לפגישתו עם רם עמנואל, שהיה ראש סגל הבית הלבן של אובמה – נפגש ברק בניו יורק גם עם ציפי לבני.

"בוחר לעסוק בפוליטיקה קטנה״. ח"כ ארדן (צילום: אתר הכנסת)
"בוחר לעסוק בפוליטיקה קטנה״. ח"כ ארדן (צילום: אתר הכנסת)

השר גלעד ארדן תקף את ברק בחריפות. ״ברק שובר פעם אחר פעם שיאים חדשים של חתרנות וכפיות טובה", אמר לאחר שנודע על פגישתו עם לבני. "לאחר ארבע שנים בהן הוא מכהן בממשלתו של נתניהו בתפקיד מרכזי, דווקא בזמן כה גורלי בזירה הבינלאומית, הוא בוחר לעסוק בפוליטיקה קטנה ואינטרסנטית״.

פגישתו של השר ברק עם לבני הייתה לפני כשבועיים בניו יורק. השניים נפגשו לארוחת בוקר במקום שהוגדר ע"י לשכת שר הביטחון "פומבי ולעיני עשרות אנשים" – ואכן נצפו ביחד בזמן הפגישה. עניין קיומה של הפגישה דווח לראש הממשלה. בליכוד טוענים, כי השר ברק מנסה לייצר שיתוף פעולה פוליטי או מסגרת פוליטית חדשה עם גורמים במרכז הפוליטי – ובהם ציפי לבני.

עוד לפני שנודע על הפגישה בין ציפי לבני לאהוד ברק, זעמו בליכוד על השר ברק וטענו כי לא תיאם עם נתניהו את הפגישה שקיים עם רם עמנואל, בשיקגו. בסביבת ברק הכחישו טענה זאת מכל וכל. כך, למשל, האשים מ"מ ראש הממשלה, השר סילבן שלום, את ברק ב"חציית קווים" ואמר: "אם הבחירות לא היו מוקדמות, היה מקום לבחון את העניין של פרישת 'העצמאות' מהממשלה. כל עוד אנחנו הולכים לבחירות מוקדמות, אין טעם ולהביא לחילופים במשרד הביטחון. דברים יכולים להיעשות גם כשראש הממשלה ושר הביטחון לא משדרים על אותו גל, במיוחד בתקופת שלום".

בינתיים ממשיך נתניהו בפגישותיו עם ראשי הקואליציה בנושא התקציב והיום הוא נפגש עם שר החוץ אביגדור ליברמן, יושב ראש "ישראל ביתנו". עם שר הביטחון, ברק, לא נקבעה פגישה דומה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן