Skip to content

בימ"ש העליון האירופי: חברות תעופה חייבות לפצות נוסעים

בהתאם לחוק של האיחוד האירופי חייבות חברות התעופה לפצות נוסעים בטיסות שעוכבו יותר משלוש שעות, עקב שביתה או עיכוב טיסה קודמת. ההגנה על נוסעים מופחתת רק במקרים של דחיית עלייה למטוס בגלל רישום יתר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברות תעופה חייבות לפצות נוסעים שנמנעת מהם האפשרות לעלות לטיסה בגלל שביתה, או בגלל עיכוב של טיסה מוקדמת. כך פסק היום תקדימית בית המשפט העליון של האיחוד האירופי בלוקסמבורג.

בית המשפט העליון של האיחוד האירופי בלוקסמבורג קבע היום תקדימית, כי אירוע יוצא דופן כמו שביתה, הגורם לחברת תעופה לדחות טיסה, לא נותן לה היתר, או עילה, לפטור עצמה מחובתה לפצות את הנוסעים. במקרה נפרד קבע בית המשפט העליון, כי יש לפצות את הנוסעים גם במקרה שבו נדחית טיסת המשך, בגלל שהטיסה הקודמת התעכבה.

בהתאם לחוק של האיחוד האירופי חייבות חברות התעופה לפצות נוסעים שנמנעה עלייתם למטוס. פסיקות בית המשפט של האיחוד האירופי בשנים שחלפו הבהירו, כי ספקיות חייבות לפצות נוסעים בטיסות שעוכבו יותר משלוש שעות, או בוטלו בגלל תקלות טכניות.

חברת איבריה סירבה בחודש דצמבר 2009 לפצות נוסעים שלא עלו לטיסת המשך, בגלל שטיסתם המוקדמת הגיעה באיחור. הנוסעים שהגיעו לנמל כאשר הוכרזה הקריאה האחרונה לעלות לטיסה, גילו, כי כרטיסיהם בוטלו ואת מוקמותיהם בטיסת ההמשך תפסו נוסעים אחרים.

חברת פינאייר סירבה ביולי 2006 לפצות נוסע שלא יכול היה לעלות לטיסתו בגלל שביתה ואחרי כמה ימי שביתה לא יכול היה הנוסע לעלות לטיסה, בגלל צבר נוסעים גדול, שהצטבר בזמן השביתה, שתפס את כל מושבי המטוס.

לאור זאת קבע היום בית המשפט, כי ההגנה על הנוסעים חייבת להיות מופחתת משמעותית – רק אם דחיית העלייה למטוס הייתה במקרים של רישום יתר.

על פי החוק של האיחוד האירופי רק סיבות בריאותיות, ביטחוניות, או מסמכי נסיעה לקויים, יכולים להצדיק שלילה של עלייה למטוס. לכן, במקרים שבו דן היום בית המשפט נקבע, כי מניעת העלייה למטוס לא מתייחסות לנוסעים ולכן יש לפצותם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן