Skip to content

נסראללה: אנחנו שיגרנו את המל"ט

בנאום בתחנת "אל מנאר" אמר מזכ"ל החזבאללה, כי המל"ט שחדר לישראל הוא מאיראן והורכב בלבנון. השיגור מוכיח, לדבריו, כי לארגונו יש יכולות שעוד יפתיעו את ישראל. "הגיחה הזאת לא הייתה הראשונה ולא האחרונה", אמר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מזכ"ל החזבאללה, חסן נסראללה, נאם הערב (חמישי) ברשת הטלוויזיה "אל מנאר", המשויכת לארגונו. כבר בתחילת הנאום נסראללה נטל אחריות לשילוח המזל"ט לפני כחמישה ימים לישראל. "ידענו שיפילו אותו", אמר, "אבל הוכחנו כי אנו מסוגלים לשגר מטוס שיטוס מעל מקומות חשובים ולאורך מסלול מלא במכ"מים".

לדברי נסראללה, החזבאללה עוד מתעתד להפתיע את האויב הציוני. הוא דיווח כי מדובר במטוס איראני שיוצר למעשה בלבנון ולטענתו המטוס הוטס למרחק של מאות קילומטרים בטרם חדר למרחב הישראלי. מזכ"ל החזבאללה התייחס להודעת צה"ל, לפיה המטוס אותר בעודו מעל הים ומטוסים עקבו אחריו עד ההוראה להפילו, ושלל אותה: "הישראלים משקרים לבני עמם. המטוס הזה הגיע לאיזור הקרוב לכור הגרעיני בדימונה" עוד אמר: "בישראל דיברו על כך שהמטוס התגלה עוד מעל הים ונאלץ לעבור מעל שטחים פתוחים. זהו שקר לעמם. המטוס עבר בשטח מלא באמצעים אמריקניים וישראלים ובאמצעים של יוניפי"ל".

חסן נסראללה (צילום: ויקימדיה)
הוכחנו שאנחנו מסוגלים". חסן נסראללה (צילום: ויקימדיה)

נסראללה לעג ואמר ש"ההתפארות הישראלית לפיה המרחב האווירי לא ניתן לחדירה – נסדקה. המבצע הזה חושף כי ברשותנו יכולת להסתיר את היכולות שלנו ולחשוף אותן בזמן המתאים. זכותנו הטבעית לשלוח מל"טים מתי שנרצה, והגיחה הזאת לא הייתה הראשונה ולא האחרונה. אנחנו נצליח להגיע למקומות רבים בזכות סוג זה של מטוסים".

 דובר צה"ל, תת-אלוף יואב מרדכי, מסר יום לאחר חדירת המל"ט, כי לאורך כל טיסתו היה המטוס תחת ליווי ובקרה של מטוסי הקרב, ואפשר היה להפילו בכל שלב, "אך משיקולים מבצעיים ומשיקולים של הגנה על יישובים, הוחלט ליירטו באזור יער יתיר שבדרום הר חברון".

מוקדם יותר, בעת סיור של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאורך הגבול המצרי, התייחס לכך נתניהו ואמר "אנו נחושים להגן על גבולותינו בתקיפות, באוויר, בים וביבשה, כמו בסיכול של ניסיון חזבאללה בסוף השבוע להחדיר מל"ט".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן