Skip to content

לעשות סדר בארון התרופות

מיזם ארצי לאיסוף תרופות לנזקקים במהלך אוקטובר. עמותות מטב וחברים לרפואה משיקות לרגל חודש הקשיש פרויקט משותף וייחודי של איסוף תרופות לחולים שאינם יכולים לרכוש אותן. בחמישים סניפי עמותת מטב ברחבי הארץ ייפתחו עמדות איסוף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מדי שנה נזרקות בישראל מאות אלפי תרופות לפח. תרופות אלה, שחלקן תרופות יקרות ומצילות חיים וחלקן תרופות הנמצאות בארון התרופות של כל אזרח, יכולות לסייע ולהציל חיים של רבים, אשר אינם יכולים להרשות לעצמם לקנותם. אחוז גבוה מהזקוקים לתרופות הינם קשישים, הנזקקים מדי יום לתרופות שונות, חלקן תרופות למחלות כרוניות.

במהלך חודש אוקטובר נפתחו בכל סניפי עמותת מטב ברחבי הארץ עמדות לאיסוף תרופות כחלק משיתוף פעולה ייחודי של עמותת מטב עם עמותת חברים לרפואה. איסוף התרופות יתבצע בסניפי עמותת מטב. התרופות שנתרמו יאספו על ידי חברים לרפואה, ויועברו למרכז המיון שלהם שם הם ימוינו ויישלחו לנזקקים ללא תשלום.

אפשר לחפש בארון. תרופות (צילום: שרית פרקול)
לתרום תרופות לא נחוצות (צילום: שרית פרקול)

נועה נצר האחות הראשית במטב מספרת כי קשישים רבים  נוטלים תרופות רבות מדי יום. לעיתים קרובות קורה כי ההתוויה הרפואית של המטופל משתנה וכך מצטברות תרופות רבות שאין בהן עוד צורך. לעומתם, ישנם קשישים רבים אשר זקוקים לתרופות ובשל מצבם הכלכלי הרעוע, אינם רוכשים את התרופות ומסכנים בכך את חייהם, במיוחד כאשר מדובר בחולים במחלות כרוניות. פרויקט זה מאפשר למעשה במה לערבות הדדית בין קשישים, בני משפחותיהם והקהילות המקומיות.

 יוסי ענתבי, מנכ"ל עמותת מטב: " מטב עוסקת במתן ופיתוח שירותים לקשישים. פרויקט זה הוא רק אחד מרבים. למטב 50 סניפים בכל רחבי הארץ ולכן יש לנו תשתית מתאימה ליזום ולהפעיל פרויקט חשוב כמו זה. אני מזמין את כולם לעשות סדר בארון התרופות האישי ולהביא אלינו את כל התרופות שאינן נחוצות להם יותר, ולתרום בכך לאיכות החיים ולבריאות של אנשים אחרים הזקוקים להם."

עמותת מטב, אשר הוקמה לפני 53 שנה ע"י עובדים סוציאליים, הנה הארגון הגדול והוותיק בישראל בתחום הסיעוד והטיפול באדם המבוגר. למטב כ-50 סניפים  ברחבי הארץ מקריית שמונה ועד אילת והיא מעסיקה כ-18,000 עובדים המעניקים שירות לכ-25,000 מטופלים. מטב מתמחה במתן ופיתוח שירותים לאוכלוסייה המבוגרת, ביניהם: שירותי סיעוד וטיפול אישי בבית, ליווי והשגחה בבתי חולים, שירותי יעוץ בנושא פתרונות דיור לגיל השלישי, סיוע וייעוץ בשעת משבר לקשיש ולבני משפחתו, ניהול מרכזי יום, ניהול בתי דיור מוגן ושירות של עובדים זרים באמצעות חברות מורשות. בנוסף, מספקת מטב מגוון רחב של שירותים לנכים, לילדים עם צרכים מיוחדים ולאוכלוסייה עם פיגור שכלי. כמו כן, מנהלת מטב את השירות לאומנה בצפון הארץ. משרדי הנהלת מטב ממוקמים בפארק המדע ברחובות.

ארגון חברים לרפואה פועל במטרה לסייע לחולים ונכים שאין ידם משגת לרכוש תרופות. פרויקט הדגל של הארגון עוסק בניתוב תרופות ובאמצעותו מועברות תרופות שנתרמו מאנשים שאין להם צורך בהם עוד, לחולים הזקוקים להם וכל זאת ללא עלות מצד הנזקקים. מדי יום אוספים מתנדבי "חברים לרפואה"  תרופות בשווי עשרות אלפי שקלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן