Skip to content

חופשי זה לגמרי זול. חברת FREE שוברת את שוק הסלולר בצרפת

אחרי שכופפה את כל ספקי האינטרנט ואילצה אותם להוריד מחירים ולחדש תשתית, אחרי שחיסלה את שוק הטלפוניה הבינלאומית – ניגשת חברת הטלפוניה "FREE" להוריד על ארבע גם את שוק הסלולר הצרפתי. העולם הטכנולוגי עוקב בדריכות, ובחשש. ובישראל? מאת: עמית מנדלזון (מרסיי, צרפת) ביום שלישי השבוע, במקביל לפתיחת תערוכת  CES – יצא קסבייר נייל מנכ"ל חברת  […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי שכופפה את כל ספקי האינטרנט ואילצה אותם להוריד מחירים ולחדש תשתית, אחרי שחיסלה את שוק הטלפוניה הבינלאומית – ניגשת חברת הטלפוניה "FREE" להוריד על ארבע גם את שוק הסלולר הצרפתי. העולם הטכנולוגי עוקב בדריכות, ובחשש. ובישראל?

מאת: עמית מנדלזון (מרסיי, צרפת)

קסבייר נייל - מנכ"ל FREE

ביום שלישי השבוע, במקביל לפתיחת תערוכת  CES – יצא קסבייר נייל מנכ"ל חברת  "FREE", בהכרזה על כניסת החברה לשוק הסלולרי הצרפתי. ההכרזה לוותה בהודעה על התעריפים של החברה, תעריפים שיכאיבו קשות לכיסם של שלושת ספקי התקשורת סלולרית הגדולים בצרפת – אורנג', SFR ו- Bouygues, שגם כך מנהלות קרב זו בזו, אם כי לא עשו מאמץ להוריד את התעריפים באופן משמעותי והתמקדו במכשירים ובחוזים עם ספקים וירטואליים.

לסיפור הזה יש גם הקשר ישראלי, שבוודאי ידאיג את המפעילות המקומיות. חברת "פרי" היא אחת השותפות במיזם המפעיל הסלולרי הישראלי "גולן טלקום" (בראשות היהודי-צרפתי מיכאל גולן) – והחברה הצרפתית מוזכרת באתר חברת "גולן טלקום" כשותפה מרכזית במיזם (אתר חברת "גולן טלקום").

ציטוט מאתר "גולן טלקום" ("היזמים"): קסבייר נייל, תושב צרפת, בעל מוניטין כיזם המצליח והמוביל בתחום התקשורת באירופה. היזם ובעל השליטה בענקית התקשורת ILIAD-FREE , אשר חוללה מהפכת מחירים ושירותים ששינתה את פני המפה בשוק התקשורת בצרפת. ניאל, המכונה באירופה "מנתץ המונופולים", בנה את ILIAD-FREE כחברה המספקת למיליוני צרפתים חבילת שימוש הוגן ללא הגבלה בשירותי אינטרנט מהיר, טלפון קווי ובינלאומי ומאות ערוצי וידיאו תמורת סכום קבוע של 30 אירו לחודש.

מחיר החבילה, שגרם לזעזוע ולמהפכה בשוק התקשורת בצרפת, לא השתנה מאז הקמת החברה, לפני למעלה מ- 10 שנים. בימים אלה מקימה ILIAD-FREE את הרשת הסלולרית החדשה בצרפת, שתפעל אף היא תחת המותג FREE. קסביה ניאל הינו גם הבעלים של "לה מונד", קבוצת העיתונות החשובה בצרפת. ניאל השקיע במיזמי היי-טק רבים בעולם ובישראל...".

לששת הספקים הווירטואלים בצרפת, בראשם וירג'ין מובייל שעושה שימוש בתשתית של אורנג', ההכרזה של "פרי" היא כאב ראש ענקי וסביר להניח שהם כבר יושבים מול בעלי התשתיות למו"מ מחודש על התעריפים.

התעריף של "פרי", ללא התחייבות, כולל:

  • שיחות בלי הגבלה לטלפונים ניידים ונייחים ל- 40 יעדים בעולם – כולל בתוך צרפת
  • SMS ו-MMS ללא הגבלה
  • גלישה ברשת האלחוטית של FREE חינם
  • אינטרנט דור שלישי (3G) עד 3 גיגה בייט נפח נתונים

כל הללו במחיר של 19.90 יורו – ללא כל התחייבות. לקוחות קיימים של FREE  יקבלו את החבילה במחיר של 15.90 יורו. 

הקופסה המהפכנית של FREE - דיסק קשיח של 250 מ"ב והקלטה באיכות בלו ריי

הכניסה הרועשת לשוק הסלולרי היא עוד ירייה בקרב שהחל בשנת 2003 עת נכנסה FREE לשוק הטלפוניה לראשונה והחלה מזנבת בפראנס טלקום (אורנג') שהיתה מונופול בלתי מעורער. החברה נכנסה לשוק עם מכשיר ה-"FREEBOX" וסיפקה טלפוניה חינם לקווים נייחים ל-40 מדינות בעולם, טלוויזיה דיגיטלית  כולל דיסק קשיח להקלטה ואינטרנט מהיר –  כל זאת ב- 29.90 יורו. התוצאה היתה קרב אימתני שחייב את כל ספריות הטלפוניה והאינטרנט להוריד את המחירים באופן דרסטי, ואילצה לא מעט ספקים ל"היבלע" בתהליך.

הצעד הזה הציג את "FREE" כחברה יצירתית, ויש שקוראים למנכל החברה קסבייר נייל "סטיב ג'ובס הצרפתי,| אם כי אין דמיון אפילו קלוש בחשיבה של השניים, פרט לכמה מניירות חביבות

כיום "FREE" היא החברה השמינית בגודלה בצרפת ו-297 בעולם כולו.

הקופסה המסורתית שנמצאת בעשרות מיליוני בתים בצרפת

עד עתה סיפקה החברה טלפוניה בינלאומית ל-100 יעדים בעולם בחינם, אינטרנט ברוחב פס של 28 מגהביט לשניה וכמובן טלוויזיה רב ערוצית. השנה שיחחרה החברה את הקופסה החדשה המהפכנית שלה, שכוללת דיסק קשיח בגודל של 250 גיגה בייט ואפשרות שיחה עם מכשירים סלולריים בכל העולם בחינם.  "FREE" איננה חברה שלוחצת על לקוחותיה ולא השפיעה על אף אחד מהם לעבור לגירסה החדשה. כניסתו של ספק האינטרנט הענק אל שוק הסלולרי היתה צפויה, ולמעשה נדרשת, למרות שבאופן יחסי לישראל עלות הטלפוניה הסלולרית בצרפת נמוכה, אבל באירופה היא עדיין גבוהה מדי. ע"פ מומחי תקשורת וטכנולוגיה צרפתיים, כניסתה של "FREE" לשוק כמפעיל סלולרי רביעי תביא לריאקציה מיידית, שתבוא לידי ביטוי בהוזלת תעריפים כוללת של 7% אצל כל המתחרים.

היום, כאמור, מורידה "FREE" על הברכיים את מתחרותיה הגדולות, אלו שחיקו אותה בכל שלב מאז כניסתה לשוק – והציבור צוהל. על רקע המשבר הכלכלי והפיננסי החריף באירופה, התזמון של קסבייר נייל היה מושלם.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן