Skip to content

לנצח את הבּוּפֶה

החלטתם לנפוש במלון באילת או לשוט בספינת טיולים באיים הקאריביים. הבעיה, שהמזנון אינסופי ובטיולים – התיאבון גדול מתמיד. מדריך מגפון: איך לשרוד את הבופה?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החלטתם לנפוש במלון באילת או לשוט בספינת טיולים באיים הקאריביים. הבעיה, שהמזנון אינסופי, ובטיולים – התיאבון גדול מתמיד. מדריך מגפון: איך לשרוד את הבּוּפֶה?

מאת: שי שגב

כשאנו בנופש, ארוחת המזנון יכולה להדמות לגן עדן עלי אדמות: הכל חופשי, אינסופי ולא מפסיק להתחדש. אבל עלינו לעצור את עצמנו מפעם לפעם, בייחוד לקראת הנסיעה הביתה – בה אנו מעוניינים לחזור לא רק שזופים, אלא גם שדופים.

שורת המאכלים שלעולם לא מסתיימת
שורת המאכלים שלעולם לא מסתיימת

שף של אחד מן המלונות היותר ידועים באילת מספר: "ראיתי אנשים מעמיסים מנות של 4,000 קלוריות, וזה רק בארוחת הבוקר", ומציין, כי "אנשים קודם כל רואים בעין את הררי הפסטה ותפוחי האדמה. לעיתים, העין חוסמת את המוח וגם חוסמת את מנגנוני השובע בבטן".

בדיוק למקרים כאלו, מערכת מגפון נותנת לכם כמה טיפים, איך לשרוד את המזנון החופשי:

תטעמו מהכל… אבל רק ביס אחד
כולם יודעים, שלנסות כמעט את כל המנות, זה רק חלק מהכיף שנקרא בופה, ואיננו ממליצים לוותר על הרגל זה. הכינו צלחת דגמיות, והניחו מנות קטנות של מספר פריטים על צלחת סלט (או הצלחת הקטנה ביותר שתמצאו). אתם באמת צריכים יותר מטעימת כפית כדאי לטעום את המנה? (התשובה לרוב היא לא!), אם אתם מעוניינים להמשיך לשבת במכנסיים מכופתרים.

זכרו שזו ארוחה, ולא ריצת מרתון
סביר להניח שלא ידעתם, שממשיכים לספור קלוריות כשחוזרים לקחת מנה שלישית ורביעית. המפתח: לחשוב על הבופה כעל ארוחה רגילה, ולא כאל פעולת ליחוך עשב אינסופית. בחרו בחלבון דל שומן, פחמימה מורכבת וכמה דברים ירוקים, שלפחות נראים מפתים, או פשוט שימו את אלו שאתם רגילים אליהם מן הבית. אז מלאו את הצלחת שלכם (היחידה) עם מנות בגודל הגיוני.

הרכיבו סלט אקזוטי. צילום: יולה זובריצקי
הרכיבו סלט אקזוטי. צילום: יולה זובריצקי

היו בררניים
אנו יוצאים מהנחה שהבופה לא זכה בפרס בינלאומי עבור סלט העוף או עוגת השוקולד. לא תקבלו את כספכם חזרה אם תמלאו את הצלחת עד גובה חצי מטר. העלו את ערך הארוחה בבחירת פריטים אקזוטיים יותר מבר הסלטים (סלט דגנים מיוחדים או פטריות מאיזור רומנטי בעולם). אולי הם נראים מעט משמימים, אך הם לא מלאים בשומן ובסוכר.

שחקו עם הסלט
לא תמצאו את תור הרעבים ללחם מול בר הסלטים של הבופה, אבל אתם בהחלט יכולים להשתעשע איתו. צרו מרק מקורי, לדוגמה: מלאו קערה עם הנוזל הכי אובייקטיבי שתמצאו, וזה אומר ללא שמנת או קרם, ולאחר מכן העמיסו עליו ירקות מבר הסלטים, ואפילו קשטו במעט חלבון דל שומן, כמו עוף או הודו.

הזהרו מנוצצים
אם הירקות נראים מבריקים במיוחד, ואפילו בתווית ליד הירק כתוב "מאודה", השפים לעיתים מאדים את הירקות ב: שמן. פעולה שבהחלט גורמת לירקות להבריק באור הפלוסרנטי ובשמש, אבל עודף השמן בהחלט מעיד על עודף שומן. עכשיו שאתם יודעים את זה, המנצנצים לא יראו כל כך אטרקטיביים, ואפילו יהיה להם טעם קצת מריר…

קינוח בגודל קבוע מראש. צילום: יולה זובריצקי
קינוח בגודל קבוע מראש. צילום: יולה זובריצקי

שתו. הרבה.
ככל שתשתו יותר מים – יותר טוב. אם לא תלגמו מספיק מים, הגוף שלכם יתחיל לאגור אותם. יחד עם העובדה ששפים מאוד אוהבים מלח, הדבר יכול להביא להתייבשות מול הבופה. איפה הבעיה? כשהגוף צמא במיוחד, הוא מסיר את עודפי המים מגופכם, ואז הוא דואג לפצות על כך – באוכל.

הגידו כן לדוכן הסוכרים
אפילו סופרמן לא יכול שלא להביט לכיוון דוכן הקינוחים הנוזליים, הקרמיים ועתירי הסוכר, מבלי לגשת ולקחת משהו "קטנטן קטנטן". אסור לכם לדלג עליו (!) – במקום זאת, בחרו בקינוח שהגודל כבר קבוע מראש, כמו עוגיה או כדור גלידה. רק אל תרוצו אחר המתוקים שכתוב עליהם: "קינוחים ללא סוכר". היום כבר ידוע, שקינוחים אלו לא מפצים אחר רצון הגוף לדבר האמיתי.

התמונות באדיבות: יולה זובריקציHealingDream / FreeDigitalPhotos.net
עריכה: אביב ויצמן
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן