Skip to content

רפאל חושפת דור חדש של סירה בלתי מאוישת

הפרוטקטור החדש - סירה ללא שייט - ארוך בשני מטרים מהדגם הקודם והוא בעל שני מנועים - דבר המאפשר לו שהות ארוכה בים. הסירה תוצג בתערוכה הימית יורונאבל בפריס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת רפאל, המפתחת ומייצרת אמצעי לחימה לאוויר, ליבשה ולים, תציג לראשונה את הדור החדש של פרוטקטור, סירה בלתי מאוישת, הנשלטת מרחוק, המשמשת להגנה על מתקנים ותשתיות ימיות, כמו גם להגנה ולסיוע לכוחות ועליונות ימית.

הסירה מהדור החדש, שתוצג בתערוכה הימית "יורונאבאל" המתקיימת בפריס, היא באורך 11 מטר ומצטרפת לגרסה הקצרה יותר באורך 9 מטרים. הפרוטקטור כבר נמצאת בשימוש מבצעי במגוון משימות על ידי חיל הים הישראלי, לקוח אזרחי וכן על ידי חילות ים ברחבי העולם.

סירת הפרוטקטור (צילום: רפאל)
הדור החדש. סירת הפרוטקטור (צילום: רפאל)

הפרוטקטור באורך 11 מטר היא דו-מנועית, חידוש המאפשר לה שהות ארוכה מאוד בים, מהירות גבוהה יותר וגיבוי מלא בעת ניווט והפלגה. על הסירה החדשה מותקנים גם תותח מים המשמש כאמצעי הגנה אל-הרג וכיבוי אש ועמדת נשק מיוצבת, הנשלטת מרחוק, מדגם מיני-טייפון של רפאל.

מעצים כוח ימי

גיורא כץ, סמנכ"ל וראש מינהל הגנה ברפאל מציין, כי הפרוטקטור החדש, בשילוב עם הסירות הקצרות יותר ממשפחת פרוטקטור של רפאל, הם מכפיל כוח המעצים את היכולות של חילות ים להתמודד עם האיומים הימיים ברחבי העולם נגד תשתיות ימיות כגון תחנות כוח, ספינות, נמלים ואסדות. "אנו מאמינים כי שוק הסירות הבלתי-מאוישות יגדל באופן משמעותי בעתיד ושסירות הפרוטקטור, שהוכיחו עצמן כבר בפעילות מבצעית, ימשיכו לשחק תפקיד מרכזי בזירה הזו", הוסיף כץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן