Skip to content

נערף ראשה של אפגאנית שסירבה לעסוק בזנות

את המעשה עשו חמותה ואחיינית של חמותה בשעה שבעלה נעדר מהבית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ישחקו הנערים לפנינו - מקור, ספריית הקונגרס
ישחקו הנערים לפנינו (מקור, ספריית הקונגרס)

רשת CNN  מדווחת על עריפת ראשה של אשה בשם מאה גול, שסירבה לעסוק בזנות. חמותה של האישה ואחיינית של חמותה הודו במעשה. זהו רק "אירוע נוסף המדגיש את האווירה האלימה שנשים ונערות חיות בתוכה באפגניסטן ובמדינות הסמוכות לה", אמרה סוזן נוסל, מנכ"לית השלוחה האמריקנית של ארגון אמנסטי.

הרצח התרחש בשבוע שעבר במחוז הראט, בדרום מזרח אפגניסטן, סמוך לגבול איראן. בעלה של מאה גול הוא אופה. בעת ששהה במאפייה, אימו ואחייניתה ניסו לכפות על הכלה בת ה-20 לעסוק בזנות. כאשר היא סירבה, השתיים ערפו את ראשה, כך סיפר נורת'ן מיקוואד, דובר משטרת המחוז.

נוסל, נציגת אמנסטי, דיווחה שנשים ונערות באיזור "נאנסות, נרצחות, נישאות נגד רצונן בילדות, מנועות מהשכלה ונשללות מהן זכויותיהן המיניות ואלה הקשורות ברבייה. עד להבטחת זכויות אדם בסיסיות…  מעשי זוועה כלאה ימשיכו להתרחש."

לדברי מחלקת המדינה האמריקנית: "על נשים ונערות אפגאניות נכפים זנות, נישואים כפויים – לרבות נישואים בכפייה שבהם הבעלים כופים את נשותיהם לעסוק בזנות, או שהן נמסרות על ידי משפחותיהן כדי ליישב חובות או סכסוכים". יש משפחות המוכרות ביודעין את ילדיהם לזנות, "לרבות הילולות 'באצ'ה באזי' – משחק בילדים, שבהן גברים עשירים משתמשים בנערים צעירים לשעשועים חברתיים ומיניים".

כידוע, בעת שלטון הטאליבן באפגניסטן, בשנים 1996-2001, נשים סולקו מבתי ספר, עיסוק בפוליטיקה ועבודה. נאסר על נשים שרצו לצאת את בתיהן לעשות זאת ללא ליווי גבר ונכפה עליהן ללבוש בורקה. נשים שלא צייתו הוכו בפומבי. בכמה איזורים של אפגניסטן עודדו התושבים להשחיר את חלונות בתיהם, כדי שלא יהיה אפשרי לראות את הנשים שבתוכם.

ממשלת אפגניסטן, לרבות מועמדת לנשיאות המדינה, מנסה להקל על נשים ללמוד בבתי ספר, וזכות זאת נרשמה בחוקת המדינה בשנת 2004. אולם הבעיות נמשכות, בפרט באיזורים שעליהן הטאליבן הצליח להשתלט שוב, ונשים נתונות בהם לסכנות רבות. בשנת 2009 אסר הטאליבן על נערות ללמוד בבתי ספר במחוז פשאוור שבפקיסטן סמוך לגבול אפגניסטן, אחרי שהצליח להשתלט על האיזור חלקית.

ביולי שנה זאת הוציא הטאליבן להורג אישה בפומבי, והצדיק זאת בטענת ניאוף.  בשנת 2001 הזדעזע העולם לדעת שילדה בת 13, סהר גול, נישאה בכפייה לאיש צבא אפגניסטן. לדברי הנערה, בעלה אנס אותה, ומאחר שלא הרתה מיידית, מחותניה כלאו אותה במרתף במשך חודשים רבים. הם עינו את סהר במחתות ותלשו את ציפורניה. בסופו של דבר, היא סיפרה, הם ניסו לכפות עליה עיסוק בזנות כעונש על שכשלה במילוי חובותיה כאישה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן