Skip to content

הייתם משלמים 34 מיליון דולר עבור הציור הזה?

שיא חדש נשבר בשוק האמנות: ציורו המופשט של גרהארד ריכטר נמכר ב- 21.3 מיליון פאונד (34 מיליון דולר) במכירה הפומבית של סות'ביס בלונדון. הציור היה שייך לכוכב הרוק אריק קלפטון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
"עבודה נשגבת". Abstracts Build. באדיבות סותיביס

הגארדיאן הלונדוני מדווח על שיא חדש, שנשבר בשוק האמנות. ציורו המופשט של האמן החי גרהרד ריכטר המתואר על ידי בית המכירות סות'ביס כיצירת מופת של כאוס מחושב, נמכר בשבוע שעבר ב-21.3 מיליון פאונד (34 מיליון דולר).

הציור Abstracts Build (809-4) , שהיה שייך לכוכב הרוק אריק קלפטון, נמכר על ידי בית המכירות הפומביות סות'ביס בלונדון לקונה אנונימי, 5 דקות אחרי התחלת המכירה. ההערכות המוקדמות של שווי הציור לפני המכירה נעו בין  9-12 מיליון פאונד.

המכירה הזאת שברה את השיא הקודם ליצירת אמנות של אמן חי – הדגל" של ג'ספר גונס, שנמכרה ב- 17.8 מיליון פאונד (28.5 מיליון דולר) בבית המכירות הפומביות של כריסטיס בניו יורק בשנת 2010.

חברת סות'ביס מגדירה את הציור של ריכטר כפרדיגמה של ההישג הפילוסופי והאמנותי הבשל של גרהרד ריכטר. "השילוב יוצא הדופן של יוקרתיות האוסף שממנו יצא, והאיכות הנפלאה של העבודה הנשגבת, הולידו רגע היסטורי בתולדות המכירות הפומביות בעולם האמנות" – כך  צוטט אלכס בראנזיק המנהל הבכיר של בית המכירות הפומביות ומנהל המכירה.  "מגמת ההערכה הבינלאומית לגרהרד ריכטר כאחד האמנים העכשוויים הלוהטים, הוכיחה שוב את עצמה הערב", אמר בסיפוק מנהל המכירה, לאחר שגזר,כמובן, קופון עמלה נאה לסת'ביס.

הסך הכולל של שווי המכירות לעבודות של גרהרד ריכטר, שנמכרו בשנת 2011 , הגיע ל-124.5 מיליון פאונדס. (200 מיליון דולר). זהו סכום גבוה יותר מכל אמן חי אחר ואפילו יותר מאשר כלל המכירות של האמנים הפופולריים המבוקשים – קלוד מונה, אלברטו ג'אקומטי, ומארק רותקו.

ריכטר בן ה-80, המתגורר בקלן בגרמניה, נולד בדרזדן, וגדל במזרח גרמניה הקומוניסטית. יצירתו כוללת ציורים מופשטים וציורים פיגורטיביים, כמו גם עבודות וידיאו. תערוכת רטרוספקטיבה לגרהרד ריכטר הוצגה במוזיאון הטייט מודרן שבלונדון בשנה שעברה וכן במרכז פומפידו שבפריז, ובמוזאון הסטאאלישן בברלין.

הגארדיאן מעריך כי שוק האמנות העולמי ממשיך לשמור על רעננות וקובע שיאים חדשים בשנים האחרונות למרות המשבר הכלכלי הגלובלי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן