Skip to content

שלושת עצורי ה"אסטל" שוחררו למעצר בית עד חצות

פרקליטתם של שלושת עצורי ה"אסטל" הישראלים טענה כי סעיפי ה"המרדה" וה"סיוע לאויב" נועדו לעשות דמוניזציה למרשיה וכי נותר רק סעיף אחד כעילת מעצר, והוא עבירה מינורית. השופטת הורתה על שחרורם למעצר בית שיסתיים בחצות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שופטת בית משפט המחוזי בבאר שבע, יעל רז-לוי, שיחררה אתמול (ב') את שלושת עצורי ה"אסטל" הישראלים למעצר בית מלא. המעצר יהיה בתוקפו עד היום בחצות. כמו כן הורתה השופטת על צו הרחקה לטווח חמש מאות מטרים מרצועת עזה למשך 30 יום.   

שחרורם של השלושה, יונתן שפירא, רעות מור ואליק (אלחנן) אליעזר, התאפשר בעקבות ערעור שהגישו השלושה באמצעות פרקליטתם עו"ד גבי לסקי, לבית המשפט המחוזי על ההחלטה לעוצרם עד היום כפי שניתנה שלשום בבית המשפט השלום באשקלון.  

ההשתלטות על הספינה "אסטל" (צילום: דו"צ)

בערעור טענה לסקי כי בבקשה למעצר כפי שהובאה לבית המשפט על ידי משטרת ישראל נכללו סעיפי אישום כגון המרדה וסיוע לאויב, במטרה ליצור דמוניזציה למרשיה.

הסעיפים הללו נדחו על ידי בית המשפט, שהותיר על כנו סעיף אחד שבגינו נעצרו, והוא עבירה מינורית, לטענת לסקי, וודאי שלא בעלת אופי ביטחוני. סעיף זה, 287 לחוק העונשין, מדבר על הפרת צו הרחקה או כניסה לשטח האסור בכניסה שלטענת המשטרה הופר על ידי השלושה.

בא כוח המשטרה, פקד יוני ממן השיב כי "המשטרה חוקרת עובדות ומעשה, ולא אחת גם כשאנו חוקרים על עבירה מסוימת, הפרקליטות ובתביעה בסופו של דבר מוצאים את הסעיפים הנכונים שיש לייחס". הוא טען כי  אף שהם ביקשו הארכת מעצר לחמישה ימים פסק להם בית המשפט באשקלון רק שלושה ימים, ובזמן הקצר הזה היה עליהם לפעול. הוא הוסיף כי הגיע לבית המשפט מישיבה בפרקליטות, וכי "הפרקליטות מלווה את התיק ומתעניינת בו מאוד". "אני לא יכול להגיד בוודאות שלא יוגש כאן כתב אישום", הוא הוסיף.

צוות הספינה "אסטל" (צילום: דרור פיילר)

בסופו של דבר, לאחר הפסקה קצרה, אמר כי לאחר התייעצות נוספת שערך עם הפרקליטות, הסיכון לשיבוש הליכי חקירה הפך לזעיר היות ורוב פעולות החקירה הסתיימו. הוא גם ציין כי רק לאחר סיום החקירה תבחן הפרקליטות את התיק שלפניה ותחליט מה לעשות בו.

כאמור, שופטת בית המשפט הורתה על שחרורם למעצר בית מלא בביתם, בערבות בני משפחה וחברים ובערבות עצמית עד היום בחצות. השופטת הוציאה גם צו הרחקה המונע מהשלושה להתקרב לרצועת עזה למרחק הקטן מחמש מאות מטרים מגבולות הרצועה. השופטת הוסיפה כי גם לגבי הפרת צו איסור כניסה לעזה קיים קושי היות והם נעצרו במים בין-לאומיים.

 [related-posts title="עוד על ה"אסטל":"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן