Skip to content

סודאן: מטוסי חיל האוויר הפציצו מפעל נשק בחרטום

סודאן הודיעה שארבעה מטוסים הפציצו בליל אמש את האתר בחרטום והאשימה את ישראל במעשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשת אל-ערביה מדווחת מפי שר התרבות וההסברה הסודאני, אחמד בילאל עוסמן, ש"אנחנו חושבים שישראל הפציצה מפעל נשק בחרטום". סוכנות הידיעות הרשמית של סודאן דיווחה, שארבעה מטוסים הפציצו ביום רביעי לפנות בוקר את האתר בחרטום ושפיצוץ אחד העיף תחמושת מתפוצצת באוויר ועורר בהלה. לדברי פקידים רשמיים, כמה מתושבי האיזור סובלים משאיפת עשן.

עשן סמיך כיסה את השמיים מעל תשלובת התעשייה הצבאית "ירמוק" בדרום חרטום. התקשורת המקומית דיווחה שבניינים סמוכים ניזוקו מהפיצוץ, גגותיהם עפו וחלונותיהם התנפצו.

חיילים סודאניים חוסמים מעברים הסימטאות המובילות לאמפעל המופצץ (צילום: יו טיוב)
חיילים סודאניים חוסמים מעברים בסימטאות המובילות למפעל המופצץ (צילום: יו טיוב)

שר ההסברה הסודאני, אחמד בלאל אות'מן, צוטט היום בתקשורת הסודאנית ומסר כי שני בני אדם נהרגו בתקיפה זו. הוא הוסיף, כי למפעל "ירמוק", בבעלות ממשלת סודאן, נגרם נזק רב. עוד אמר, כי לממשלתו יש זכות להגיב על תקיפה זו והיא שומרת לעצמה את הזכות הזו.

אות'מן הוסיף, כי ההערכה שישראל היא זו שתקפה את המפעל מתבססת על שברי הטילים וחומרים אחרים שנמצאו בשטח המותקף. הוא ציין שכלי הנשק שהמפעל הממשלתי מייצר תואמים את דרישות החוק הבינלאומי.

ישראל לא הודתה מעולם באחריותה לתקיפת שיירות ומשלוחי נשק שחלפו בסודאן, אולם בשנת 2009 הותקפה מהאוויר בצפון סודאן שיירת נשק ועשרות בני אדם נהרגו. אז האמינו רבים שישראל תקפה משלוח נשק, שהיה מיועד לרצועת עזה. סודאן היא מרכז ראשי לפעילות ארגון אל קעידה ונתיב של הברחת נשק ובני אדם.

להבות מיתמרות מעל מפעל ירמוק הבוער (מקור צילום: אל ג'זירה, יו טיוב)
להבות מיתמרות מעל מפעל ירמוק הבוער (מקור צילום: אל ג'זירה, יו טיוב)

הסודאנים אינם מסתירים כי הם מייצרים נשק עבור החמאס. לטענתם מדובר בפעולה חוקית ולגיטימית. בעבר התקיפה ארצות הברית מפעל לתרופות בסודאן, שנחשד שהיה בבעלות אוסמה בן לאדן, מנהיג אל קעידה. באפריל 2009 טובעה ספינה נשק איראנית נושאת נשק מסודאן.

אות'מן הוסיף כי ההערכה שישראל היא זו שתקפה את המפעל מתבססת על שברי הטילים וחומרים אחרים שנמצאו בשטח המותקף. הוא ציין שכלי הנשק שהמפעל הממשלתי מייצר תואמים את דרישות החוק הבינלאומי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן