Skip to content

אי.די.בי אחזקות ממשיכה לחפש דרכים להגדלת מזומניה

ממשיכה לבחון אפשרות למזג את כור עם דסק"ש, או הפיכת כור לחברה בת בבעלות מלאה של דסק"ש, או למזג את כור בתוכה במשולב עם הלוואה, שתינתן על פי הערכות על ידי חברת KKR
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אידיבי אחזקות הנדרשת לבצע עד אמצע נובמבר, במטרה לשלם 35 מיליון שקל למחזיקי האג"ח מסדרה ב', ממשיכה לחפש דרכים יצירתיות כדי להעלות בקופתה את סכום המזומנים, באמצעות מיזוג של כור ודסק"ש וקבלת הלוואה גדולה מגורם זר, שעל פי הערכות בשוק מדובר בחברת השקעות אמריקנית KKR. בהקשר זה נבחנים בימים אלה שני מהלכים:

1. מיזוג כור עם דסק"ש או הפיכת כור לחברה בת בבעלות מלאה של דסק"ש. במסגרת מהלך זה, ככל שיבוצע, יוצע לבעלי המניות מקרב הציבור של כור ולאי די בי חברה לפתוח, למכור את החזקותיהם בכור, ונשקלת אפשרות כי במסגרתו יירכשו או ייפרעו אגרות חוב של כור. לצורך ביצוע מהלך זה עשוי להיעשות שימוש בנכסי כור.

2. מיזוג כור עם החברה או רכישתה על ידי החברה, וזאת במשולב עם קבלת הלוואה לחברה בסכום מהותי מאוד מגוף פיננסי זר, על פי הערכות בשוק מדובר בקרן ההשקעות האמריקנית KKR. במסגרת מהלך זה, ככל שיבוצע, יוצע לבעלי המניות מקרב הציבור של כור, לאי די בי פתוח ולדסק"ש למכור את החזקותיהם בכור, ונשקלת אפשרות כי במסגרתו יירכשו או ייפרעו אגרות חוב של כור וכן של החברה, ולצורך ביצועו עשוי להיעשות שימוש בנכסי כור.

כור הינה חברה בת של אי די בי פתוח, המוחזקת על ידה בשיעור של כ-13.3%, ועל ידי דסק"ש, חברה בת של אי די בי פתוח (כ-73.9%), בשיעור של כ-70.1%.

לפני כחודש חתמה חברת גנדן, חברת האם של אידיבי אחזקות על הסכם להכנסת שותף – אדווארדו אלשטיין אשר הזרים לחברה עד כ-100 מיליון שקל. במסגרת העסקה, ישקיע אלשטיין מיידית 25 מיליון דולר תמורת 10% ממניות גנדן, ויקבל אופציה להשקעת 75 מיליון דולר נוספים, כך שלאחר מימוש האופציה במלואה יחזיק אלשטיין 30.8% בגנדן.

חברת ההשקעות האמריקנית KKR – Kohlberg Kravis Roberts, שאיתה, על פי הערכות בשוק, מתנהל מו"מ לקבלת ההלוואה, נוסדה בשנת 1976 והיא מתמחה ברכישות ממונפות ומניותיה נסחרות בארה"ב. מאז הקמתה השלימה החברה יותר מ-400 מיליארד דולר של עסקאות השקעה פרטיות והיא גם הייתה החלוץ בענף הרכישה הממונף.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן