Skip to content

שוק ההון עושה לייק לפייסבוק

בעקבות פרסומי הדוחות הרבעוניים, נסקה מניית פייסבוק בכמעט 20% • מאז הנפקתה, איבדה מניית פייסבוק כ-50% מערכה • החברה הודיעה על כוונתה להגביר את דריסת הרגל שלה בעולם הפרסום והאפליקציות בענף התקשורת הסלולארית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צבע ירוק חזר ללחיים של משקיעי פייסבוק, כאשר מניית הרשת החברתית הגיבה אתמול בעליה הגבוהה ביותר מאז הנפקתה, בעקבות פרסום תוצאות הרבעון השלישי באתר החברה, וההודעה כי בכוונתה להגביר את דריסת הרגל שלה בעולם הפרסום והאפליקציות בענף התקשורת הסלולארית.

בעקבות הדיווח, נסקה מניית פייסבוק בכמעט 20%, לרמה של יותר מ-23 דולר. מאז הנפקתה, איבדה מניית פייסבוק כ-50% מערכה. העלייה הדו ספרתית, שרשמה מניית פייסבוק, היא העלייה הגדולה ביותר עד כה.

פייסבוק דיווחה בשיחת ועידה עבור משקיעיה, על עליה של 32% בהכנסות שלה ברבעון השלישי השנה, שהם 1.26 מיליארד דולר, יחסית ל-954 מיליון דולר, שהכניסה פייסבוק ברבעון השלישי של השנה הקודמת. הדוחות הכספיים הפתיעו אנליסטים רבים, מכיוון שהתחזית הייתה אמורה להיות 300 מיליון דולר נמוך יותר ממה שהצהירה פייסבוק. למרות העלייה בהכנסות החברה, פייסבוק לא הצליחה להתרומם מעל לקו האדום והפסידה ברבעון הנוכחי 59 מיליון דולר,  בהשוואה להפסד של 157 מיליון דולר ברבעון קודם.

עתידה של הרשת החברתית

מרק צוקרברג, מייסד פייסבוק, צילום: Guillaume Paumier
מרק צוקרברג, מייסד פייסבוק, צילום: Guillaume Paumier

מעבר להכרזה שהפתיעה רבים, מרק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, וסמנכ"לית התפעול של החברה, שריל סנדברג, הודיעו בוועידה שערכו, כי פייסבוק החליטה על פתיחת פרק חדש בתולדות החברה. ענקית הרשת החברתית מעוניינת להשתמש במיליארד המשתמשים שלה כמקור הכנסה, וזאת על ידי שימוש בפרסומות ואפליקציות במכשירים סלולאריים חכמים כגון האיי-פון והסמארט-פון.

לאור ההכרזות, שינו אנליסטים מהבנקים מריל לינץ' ובנק אוף אמריקה את ההמלצה שלהם למניית פייסבוק מ–"נייטרלי" או "החזק" ל-"קנייה".

במהלך הועידה, אמר מנכ"ל פייסבוק, כי "החזון האסטרטגי של פייסבוק הוא להפוך את העולם לפתוח יותר עבור משתמשיה. אנחנו עושים זאת על ידי אספקת שירותים, שיתנו למשתמשי פייסבוק את היכולת לשתף ולהיות מחוברים, מתי שירצו, עם מי שירצו והיכן שירצו. לשם כך, אנחנו נעשה זאת על ידי בנייה של מוצר שניתן להטמעה על טלפונים סלולארים, ממשק שדרכו יוכלו המשתמשים לשתף אפליקציות, ולהפוך את פייסבוק למנוע כלכלי, ועל ידי כך להפוך אותה לחברה החזקה בעולם".

מעבר הולך וגדל של משתמשים בטלפון חכמים כגון הסמארט-פון והאיי-פון, גרם לפייסבוק להבין, כי כניסה לעולם הפרסום והאפליקציות במכשירי הסלולר יהיה צעד עסקי נבון להגדלת הכנסותיה בעתיד מפרסום ושיתוף של אפליקציות.

כיום ישנם 600 מיליון בני אדם הגולשים לפייסבוק דרך הנייד שלהם, כפי שטען צוקרברג בשיחת הועידה. עולם התקשורת הסלולארית אומר צוקרברג, ייתן לפייסבוק להגיע ליותר משתמשים, ביחס ליכולת שלה להגיע לאלו המשתמשים במחשבים ניידים או נייחים. שימוש בטלפונים סלולאריים הופך את משתמשי פייסבוק, שכבר כיום מבלים זמן ניכר בגלישה בטלפונים חכמים, ליותר זמינים ומקושרים זה לזה, ולכן ניתן יהיה להפוך את הגלישה לרווחית יותר עבור פייסבוק. צוקרברג חוזה, כי אנשים יבלו יותר בגלישה בפייסבוק גם בעתיד דרך טלפונים חכמים, מאשר הם עושים כיום מול המחשב.

פרסומות, אומר צוקרברג, יהיו יותר זהות, כך הוא מאמין לפרסומות המשודרות בטלוויזיה מאשר למודעות צדדיות, כפי שגוגל מספקת לבעלי עסקים במנוע החיפוש שלה. כיום לא ידוע על דרך טובה או יעילה לתרגם שידורי פרסומות בטלפונים חכמים למנוע כלכלי, וזהו האתגר הגדול ביותר שפייסבוק תצטרך להתמודד מולו, על צבא המוחות העומד מאחוריה. יתר על כן, צוקרברג לא נתן כל קצה חוט על טכנולוגיה או פיתוח שפייסבוק מתחייבת עליו על מנת ליישם את החזון שלה הלכה למעשה, אלא רק רצון עז להיכנס לתחום. ימים יגידו האם העלייה המטאורית שחוותה פייסבוק היום תהיה או לא תהיה האחרונה.

2 Comments

  1. סשה
    25 באוקטובר 2012 @ 19:42

    כתבה נהדרת ומקיפה!! כל הכבוד!

  2. ניר חן
    25 באוקטובר 2012 @ 18:35

    כתבה מצוינת. תודה!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן