Skip to content

לא רק הפילהרמונית

גם הקאמרטה פותחת עונה חדשה וגם לתזמורת הטובה והצנועה הזו יש מה להציע, כולל יצירות מאתגרות, מנצחים מובילים וזמרות כוכבות. התזמורת הסימפונית ירושלים תבצע את כל הסימפוניות של בטהובן ותעלה סדרה חדשה בשיתוף האופרה הישראלית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד שתזמורות  סימפוניות גדולות נמנעות במכוון לקחת סיכונים, לקאמרטה ירושלים אין מה להפסיד. את העונה פתחה בקונצ'רטו לקלרינט של מרדכי סתר. מחר (שלישי) תנצח אריאן מאטיאק הצעירה (32) ועטורת הפרסים על תכנית בלתי שגרתית, בהופעתה הראשונה בארץ, במסגרת הסדרה "כלים וקולות".

                                                                                מוסטנון  חוזר עם תכנית מיוחדת.

של המלחין הרוסי ריינהולד גלייר – "קונצ'רטו לסופרן קולורטורה". את היצירה, שכתב גלייר ב-1943 בעיצומה של המלחמה לזמרת יהודיה, תבצע הילה בג'יו – הסופרן עטורת הפרסים. היא נועדה לשירה ללא מילים ובכך הופכת לתובענית ומאתגרת יותר. בג'יו תשיר באותו ערב שלושה שירים של אייל אדלר למילים של דוד פוגל.

הקאמרטה תנגן באותו ערב את סימפונית מרקורי (מס' 43) במי במול מז'ור מאת היידן ואת הקונצ'רטו למיתרים (אופ' 33) של חינסטרה, ששיאו בפרק האחרון, התובע מכלי המיתר יכולת וירטואוזית רבה.

שירים ומחולות ארמניים. מאיליאן

בהמשך העונה תשיר המקהלה הפלמית את האורטוריה "שאול" מאת הנדל. את האופרה המופלאה של גלוק, "אורפיאו ואאורידיצ'ה", ישיר אנסמבל זמרי מורן, כאשר לצד זמר הקונטרה-טנור הגרמני, קַאי וֶסֶל, ישירו הסופרן הבריטית רייצ'ל ניקולס והסופרן יעלה אביטל.

הכנר והמנצח האסטוני עטור הפרסים אנדרס מוסטוגן הזכור לנו לטובה מהופעותיו בארץ עם האנסמבל למוזיקה עתיקה שהקים, ינצח על זמרת הסופרן האיטלקית הנודעת ג'מה ברטניולי בתוכנית מיוחדת, שבה יבצעו את ה"Agnus Dei" הידוע של קז'יסטוף פנדרצקי, הטריסאניון של ארוו פארת ו"מוסיקה שקטה" מאת ולנטין סילבסטרוב. כל זאת לצד יצירות מפרי עטם של ויולדי, באך והנדל.

להיטים של גרשווין וברנשטיין. קליירי

העונה ינגן הזוכה בתחרות רובינשטיין,

אלכסנדר קורס נטייה, את הקונצ'רטו לפסנתר של נינו רוטה (בדו מז'ור) ואילו המורה שלו, אלכסנדר טורדזה, יבצע את הקונצ'רטו בסול מז'ור של ראוול. דניאל גורטלר ינגן בהשמעת בכורה את הקונצ'רטו לפסנתר של צבי אבני.

בסדרה החדשה של הקאמרטה "קולות העם" יופיע המנצח הארמני ארם גארבקיאן בתכנית שבה תשיר זמרת המצו-סופרן הארמנית אנה מאיליאן מבחר שירים ומחולות ארמניים. כוכב הקונצרט הוא המלחין הארמני הדגול קומיטס.  בין היצירות שיועלו  גם "ציפורים נודדות" של יוסף ברנדשווילי.

סינתיה קליירי, זמרת המצו-סופרן הזכורה לנו לטובה כ"כרמן" בהפקה המיוחדת של פיטר ברוק, תשיר תחת שרביטו של סטנלי ספרבר מבחר מיצירותיו של קופלנד, ברבר ולהיטים של ג'ורג' גרשווין  וליאונרד ברנשטיין.

 את הסדרה יחתום המנצח הצעיר (31) יניב דינור בתוכנית שתיוחד ליצירתם של קורט וייל, הנס אייזלר (שהלחין את המוזיקה לשיריו) וסטרווינסקי. הסולנית תהיה הסופרן קרן הדר.

                               כמה זה יעלה לנו? 350 – 420 שקלים לשלושה קונצרטים.

התזמורת הסימפונית ירושלים בניצוחו של פרדריק שזלאן תעלה בבכורה עולמית את הסימפוניה "ירושלים" של הפסנתרן והמלחין מרק נייקרוג, שהרבה להופיע עם פנחס צוקרמן. נייקרוג כתב את היצירה במיוחד לתזמורת. נועם שריף ינצח על "עקידה" – היצירה שהלחין לזכרו של יצחק רבין. המלחין מנחם צור ינצח על בנו הכנר יונה צור, שיבצע לרגל יום הולדתו ה-70 של אביו את הקונצ'רטו לכינור שהלחין. המנצח הגרמני עטור הפרסים מיכאל דיטריך יבצע את הסימפוניה הרביעית הפחות מוכרת של מאהלר ואת הפתיחה לאופרה של סליירי "אוקסור, מלך אורמוס".

במלאת מאה שנים לבכורה של "פולחן האביב" של סטרווינסקי ינצח שזלאן על "ציפור האש" מפרי עטו. המלחין והמנצח מישל לגראן, שהלחין את המוזיקה לסרט "מטריות שרבורג", ינצח על קונצרט גאלה מיוחד. התזמורת תבצע את כל הסימפוניות של בטהובן בסדרה נפרדת עליה ינצח פרדריק שזלאן. הסדרה היפה מכולן היא הווקאלית המועלית בשיתוף עם האופרה הישראלית בירושלים ובתל אביב. במסגרתה יוכל הקהל ליהנות מהאופרה "לוצ'יה דה לה מרמור" של דוניצטי עם מיטב סולני האופרה הישראלית וביניהם הילה בג'יו, נעמה גולדמן ויותם כהן.

זמר הבס המרשים ולדימיר בראון ישתתף גם בביצוע הסימפוניה התשיעית של בטהובן עם גיא מנהיים איילה צימבלר ועדית זמיר. על ביצוע הרקוויאם של מוצרט ינצח יואב תלמי, שיצירתו "ממעמקים" תועלה באותו קונצרט בבכורה. הסולן בסימפוניה המצמררת של  שוסטקוביץ' "באבי יאר"(מס' 13) יהיה זמר הבס הרוסי עטור הפרסים מיכאיל קוללישווילי. אורי סגל יעלה את ה"סטאבט מאטר" האהוב  של דבוז'אק  עם מקהלת הקיבוץ הארצי וזמרות מעולות דוגמת הסופרן אירה ברטמן והמצו-סופרן סבטלנה סנדלר. את הסדרה הקסומה יחתמו זמרי האופרה סטודיו תחת שרביטו של המנצח הצעיר (28) דניאל כהן.

השנה תחל סדרת קונצרטים מוסברים חדשה של המלחין והפסנתרן גיל שוחט כאשר את ההסברים יעניק אורן נהרי, שיאיר את הקשר בין תהליכים היסטוריים חשובים למוזיקה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן