Skip to content

השוק האמריקני בוול סטריט מנסה לחזור לשגרה

הבורסה בוול סטריט צפויה להיפתח היום, אחרי נזקים כבדים שגרמה סופת סנדי בניו יורק. המדדים באירופה סגרו את יום המסחר אתמול בעליות שערים. האבטלה באירופה תישאר ברמה של 11.4%
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בזירה הבינלאומית – המדדים המובילים בוול סטריט צפויים להיפתח היום אחרי יומיים שלא התקיים מסחר בשל סופת סנדי, אשר גרמה לנזקים כבדים בניו יורק. על פי הדיווחים האחרונים, נהרגו בסופה כ-50 בני אדם והנזקים הכספיים צפויים לעבור את ה-20 מיליארד דולר. למרות שהשוק האמריקני יחזור לשגרה, עדיין כדאי לזכור כי מיליוני אנשים יהיו מנותקים מחשמל בימים הקרובים והתחבורה הציבורית תהייה מושבתת לפחות עוד שלושה ימים. למרות הנזק הכלכלי העצום, סופת קתרינה שפקדה את ארה"ב בסוף חודש אוגוסט 2005, שומרת על המקום הראשון כזו שגרמה לנזקים הכלכליים הגדולים בהיסטוריה.

אחרי הסופה. הבורסה בוול סטריט היום (מקור: יו טיוב)
אחרי הסופה. הבורסה בוול סטריט היום (מקור: יו טיוב)
ספינה שהועפה על פסי הרכבת באוסנינג ניו יורק (צילום: רשות התחבורה של העיר ניו יו יורק, ויקימדיה)
ספינה שהועפה על פסי הרכבת באוסנינג ניו יורק (צילום: רשות התחבורה של העיר ניו יו יורק, ויקימדיה)

המדדים באירופה סגרו את יום המסחר אתמול בעליות שערים נאות. המשקיעים שאבו עידוד מנתון התמ"ג של ספרד, אשר הצביע על כך שהכלכלה הרביעית בגודלה בגוש האירו התכווצה "רק" ב-0.3% לעומת הצפי להתכווצות ב-0.4%. שיעור הבלתי מועסקים בגרמניה עלה ל-20,000 איש בחודש אוקטובר, כפול מהתחזיות שניבאו פיטורים של 10,000 איש.

בארה"ב, מדד מחירי הבתים של קייס שילר, הבודק את המחירים ב- 20 הערים הגדולות של ארה"ב, רשם זינוק של שני אחוזים, מדובר בזינוק החד ביותר בשנתיים האחרונות.

היום כדאי לעקוב אחרי נתון התעסוקה המשוקלל של גוש האירו. על פי הערכות, שיעור האבטלה יישאר ללא שינוי ברמה של 11.4%. כל נתון שונה מהצפי עשוי להוביל לתנודתיות חדה בצמדי האירו. המכירות הקמעונאיות בגרמניה צפויות לרשום עלייה של 0.4%.

זמן קצר אחרי חידוש המסחר בוול סטריט יפורסם מדד מנהלי הרכש של שיקגו. הנתון צפוי להצביע על התרחבות של סקטור הייצור אחרי חודש שבו נרשמה התכווצות. הנתון צפוי לרשום קריאה של 51 נקודות לעומת 49.7 נקודות שנרשמו בחודש קודם. נזכיר כי נתון מעל 50 נקודות מעיד על התרחבות הסקטור ואילו נתון מתחת ל-50 מעיד על התכווצות.

מגיבים להחלטה של בנק ישראל?

יום אחרי שנגיד בנק ישראל הפתיע עם הפחת הריבית, המדדים המקומיים רשמו עליות שערים נאות. מדד ת"א 25 זינק ב-0.79% וסגר את יום המסחר באזור ה-1209 נקודות. מחזורי המסחר בשוק המקומי היו נמוכים מהרגיל, זאת על רקע העובדה שלא יתקיים מסחר בוול סטריט זה היום השני ברציפות.

ביום שני שחלף, בנק ישראל הוריד במפתיע את שיעור הריבית ב- 0.25% לרמה של 2%, בניגוד לצפי שעמד על הותרת הריבית על כנה. במקביל, בנק ישראל ממשיך להילחם בזינוק בעליה במחירי הדיור, והטיל מגבלות חמורות על המשכנתאות. מעתה, רוכש דירה להשקעה יאלץ להעמיד הון עצמי של 50% מערך הדירה, והבנקים לא יוכלו לתת הלוואות העולות מעל 50% מערך הבית. מחוסרי דיור יוכלו לקחת משכנתא שלא תעלה על 75% מערך הבית.

בזירת המט"ח, הדולר לא הצליח לשמור על המומנטום החיובי וסגר את יום המסחר מתחת ל-3.90, דבר אשר עלול לערער את ביטחונם של המשקיעים המעוניינים להיכנס לפוזיציות לונג חדשות. ממוצע נע 200 העובר ב- 3.86 אמור לבלום כל ניסיון ירידה, על מנת שהתרחיש השוורי שלנו אכן יתממש.

* הכותב הוא ראש מחלקת מחקר ב-A TRADE.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן