Skip to content

אולמרט: נתניהו חיזק את החמאס ופגע באינטרסים חיוניים

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, יוצא בהתקפה ישירה על נתניהו. "מאז חילופי השלטון בישראל הוקפא המשא ומתן עם הפלסטינים ונעשה ניסיון להוכיח לציבור כי אין פרטנר בצד השני. נתניהו הוביל מדיניות בלתי אחראית". ציפי לבני: "הפכנו למדינה שבה המילה שלום הפכה למילה גסה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההדים שעשו דבריו של אבו מאזן ביום שישי מסרבים להתפוגג. הפעם הוסיף ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שמן למדורת הוויכוח והפך את מעורבותו במערכת הבחירות לגלויה ופומבית.

"הדברים שאמר אבו מאזן בראיון זהים לדברים שנאמרו בחדרי המשא ומתן". אהוד אולמרט. (צילום: ויקימדיה)
"הדברים שאמר אבו מאזן בראיון זהים לדברים שנאמרו בחדרי המשא ומתן". אהוד אולמרט. (צילום: ויקימדיה)

אחר הצהריים פרסם אולמרט הודעה ובה תקף את מדיניותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהקשר לדברי אבו מאזן בסוף השבוע לערוץ 2. בהודעתו מאשים אולמרט את נתניהו, כי "הקפיא את המשא ומתן, חיזק את חמאס ופגע באינטרסים חיוניים למדינת ישראל".

בהודעה שנמסרה מטעמו של אולמרט נאמר: "הדברים שאמר אבו מאזן בראיון זהים לדברים שנאמרו בחדרי המשא ומתן עם אולמרט. במסגרת המגעים המדיניים דנו הצדדים בהסכם שלום כולל ומקיף בין ישראל לרשות, והוסכם כי שאלת הפליטים תיפתר במסגרת יוזמת השלום הערבית וכי הפלסטינים לא יפעלו לשינוי אופיה של ישראל".

 עוד נאמר בהודעה: "לצערנו, מאז חילופי השלטון בישראל הוקפא המשא ומתן עם הפלסטינים ונעשה ניסיון להוכיח לציבור כי אין פרטנר בצד השני. במקום זאת, נעשו על ידי הממשלה שורה של צעדים שיש בהם בכדי לחזק את החמאס ולהחליש את הרשות – זו שדוגלת באי אלימות ובמשא ומתן".

 [related-posts]

אולמרט תוקף את נתניהו ואומר כי הוביל מדיניות בלתי אחראית "שיש בה כדי לפגוע באינטרסים החיוניים ביותר של מדינת ישראל". עוד אומר אולמרט כי דברי אבו מאזן "מוכיחים לציבור שאכן יש עם מי לדבר ועל מה לדבר כדי לפתור את סכסוך הדמים הזה, שנמשך זמן רב מדי".

מנגד, בליכוד, הגיבו בחריפות לדבריו של ראש הממשלה לשעבר. "אולמרט היה זה שהעלה את חמאס לשלטון במהלך כהונתו כראש ממשלה", נמסר בהודעת המפלגה. "אולמרט הוא שהבטיח שההתנתקות תביא ביטחון לתושבי הדרום. מרגע שמר אולמרט עזב את תפקידו, ביטחונה של ישראל רק הלך והשתפר".

"המילה 'שלום' הפכה למילה גסה". ציפי לבני (צילמה: ציפי מנשה)
"המילה 'שלום' הפכה למילה גסה". ציפי לבני (צילמה: ציפי מנשה)

גם ציפי לבני תקפה הערב את הממשלה על רקע דבריו של אבו מאזן. "ממשלת ישראל מספרת כבר ארבע שנים שאין פרטנר, אך אבו-מאזן בא ואומר דברים אמיצים. אותם דברים ששמענו בעבר בחדר המו"מ", אמרה לבני. "ארבע שנים שאין אמון בין הצדדים. כל הטקסטים של הממשלה בהתייחסות לראיון הם של האשמה. שר החוץ מוביל קמפיין להפיל את אבו מאזן, דבר שיעלה את החמאס על ראשינו, ושיהיה אפילו רע יותר לביטחוננו.

"כל מי שמעונין לשמור על מדינה יהודית דמוקרטית ובטוחה, בוודאי גם אנשי ימין, צריכים לחבק את שנאמר בראיון ולרצות לסיים את הסכסוך על בסיס העיקרון של שתי מדינות לאום. הפכנו למדינה שבה המילה שלום הפכה למילה גסה, מי שמדבר על הסדר הופך להיות שמאל הזוי. אני מייצגת את הישראלי שרוצה לחיות כאן בביטחון ורוצה מדינה יהודית", אמרה לבני.

"מצער אותי שגם שותפים למחנה, שצריכים לתמוך בדבריו של אבו מאזן ולקדם את הנושא ואת האג'נדה, לעיתים מתעלמים משיקולים פוליטיים. זה הנושא שהביא אותי לפוליטיקה וזה הדרייב בכל חיי הפוליטיים", אמרה לבני. "צריך לפעול ביחד כדי להפיל את נתניהו. אני שומעת את הקולות שקוראים לי לחזור. אבל חשוב לעשות את הדברים נכון. הפוליטיקה מבחינתי היא לא תפקיד או ג'וב או מקום במפלגה. תמיד פעלתי רק כשידעתי שבאמת אפשר לעשות שינוי גדול ולא רק כדי שאוכל למצוא מקום במפלגה כלשהיא, וכך גם אעשה הפעם".

שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, גדעון סער: "התקפתו של אהוד אולמרט על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, היא שערורייתית וחמורה במיוחד. למר אולמרט לא הייתה אפילו מילת ביקורת אחת כלפי הרשות הפלסטינית, שבמשך קרוב לארבע שנים נמנעת במתכוון ממו"מ עם ממשלת ישראל הנבחרת ומציבה תנאי מוקדם אחרי תנאי מוקדם לשיחות. והוא מטיל את האשמה דווקא על ממשלת ישראל הנבחרת".

עוד אמר השר סער: "אבו מאזן הבהיר בריאיון לערוץ 2, כי ההצעות מרחיקות הלכת שהציע לו אולמרט לנסיגה על בסיס קווי 67 וחלוקת ירושלים הינם מבחינתו רק בסיס וקו התחלה להמשך השיחות. אולמרט גם סיבך את ישראל כראש ממשלה וגם משמש עכשיו כסניגור של הרשות הפלסטינית וקטגור של ממשלת ישראל הנבחרת".

השר משה (בוגי) יעלון: "מתחילת כהונתה של הממשלה אנחנו קוראים לאבו מאזן לבוא לשולחן, אבל הוא מתנה תנאים מוקדמים כדי לא להגיע לשולחן. מי שלא מבין שבעצם מולנו עומד מישהו שמוכן לדבר איתנו על לקבל שטח, אבל לא מוכן להכיר בזכותנו להתקיים כמדינת הלאום של העם היהודי או להכיר אפילו בקווי 67' כסוף הסכסוך וקץ התביעות, פשוט לא מבין במה מדובר. יכול להיות שאבו מאזן מעדיף את רמאללה או את קטאר על פני צפת, אבל זה לא אומר שהוא לא רוצה שהעם הפלסטיני יגיע לצפת בסופו של דבר, ולכן אני מאמין לדברים שלו בערבית יותר מאשר באנגלית.

 "מי שחושב שהסכם שלום מושג על ידי נייר או על ידי מסמכים מנוסחים על ידי עורכי דין, כשמנגד הדור הצעיר הפלסטיני ממשיך עדיין להתחנך לחגור חגורות נפץ ולהעריץ את המתאבדים, פשוט לא מבין במה מדובר. זו הסתה שיטתית לשנאה ודה-הומניזציה כלפי מדינת ישראל באופן ממוסד, ואי הכשרת הלבבות להשלמה עם מדינת ישראל ודו קיום עימה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן