Skip to content

פרס ופוטין יחנכו את מוזיאון השואה במוסקבה

שני הנשיאים יחנכו מוזיאון חדש לשואה ולסובלנות. במרכז שיחותיו המדיניות במוסקבה יעמדו המצב בסוריה והתוכנית הגרעינית של איראן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, שמעון פרס, ייצא מחרתיים לרוסיה ויחנוך יחד עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין את מוזיאון השואה והסובלנות במוסקבה. השניים יקיימו פגישת עבודה מדינית בקרמלין וידונו בחיזוק הקשרים האסטרטגים בין המדינות. זהו ביקור גומלין, לביקורו של נשיא רוסיה בישראל בחודש יוני. בביקורו בארץ חנך פוטין, בין השאר, את אנדרטת הניצחון של הצבא האדום בנתניה.

ביקור גומלין במוסקבה. ולדימיר פוטין ושמעון פרס (תצלום: מארק ניימן/ לע"מ)
ביקור גומלין במוסקבה. ולדימיר פוטין ושמעון פרס (תצלום: מארק ניימן/ לע"מ)

הנשיא פרס,  ייצא לביקור מדיני ברוסיה כאורחו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וייצג את ישראל בטקס חנוכת מוזיאון הסובלנות במוסקבה,  לצדו של נשיא רוסיה.  בטקס החנוכה יישאו הנשיאים נאומים משותפים בפני אורחי המוזיאון והתקשורת הרוסית והבינלאומית.

בתום טקס החנוכה  תערך בקרמלין פגישה מדינית בין שני הנשיאים במטרה  לחזק ולהרחיב את  הקשרים האסטרטגיים – המדיניים, הביטחוניים והכלכליים  ביו ישראל  לרוסיה. במרכז שיחותיו המדיניות במוסקבה צפויים לעמוד המצב בסוריה והתוכנית הגרעינית של איראן.

כמחווה מיוחדת לנשיא פרס, החליטה האקדמיה הרוסית למדעים, הגוף הממשלתי הגבוה למדעים ולמחקר להעניק לנשיא פרס תואר פרופסור כבוד,  תואר המוענק למדינאים ולמנהיגים בודדים הבולטים בתרומתם לעולם. טקס הענקת התואר לפרס יתקיים במהלך הביקור והנשיא צפוי לשאת במסגרתו נאום מיוחד.

[related-posts]

הנשיא ינצל את שהותו במוסקבה גם למפגש עם מאות מחברי הקהילה היהודית ברוסיה באירוע בהשתתפות ראשי הקהילה, רבנים ונוער. נשיא המדינה יישא נאום בפני חברי הקהילה היהודית במוסקבה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן