Skip to content

היתר לסולל בונה לסלול את המשך כביש 6 דרומה

הסלילה התעכבה עד כה על ידי משרד האוצר. עלות סלילת קטע הכביש בין מחלף רהט ועד מחלף להבים, באורך של כשבעה קילומטרים, היא 315 מיליון שקל. סיום העבודות מתוכנן לסוף 2014
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת סולל בונה, שזכתה במכרז של משרד התחבורה להמשך סלילת כביש 6 דרומה, קיבלה היום היתר תחילת עבודה לביצוע קטע הכביש שבין מחלף רהט ועד מחלף להבים.

שר התחבורה ישראל כץ ציין, כי הארכת כביש 6 דרומה מבוצעת במסגרת תוכנית נתיבי ישראל שנועדה לחבר את הנגב והגליל למרכז הארץ, באמצעות רשת מהירה ומתקדמת של כבישים ומסילות ברזל.

מדובר בקטע באורך של כשבעה קילומטרים, שעלותו מסתכמת ב-315 מיליון שקל. הפרויקט הכולל בין השאר העתקת תשתיות והקמת גשרים צפוי להסתיים בסוף שנת 2014.

החתימה על החוזה בין חברת כביש חוצה ישראל לבין חברת סולל בונה עוכבה על ידי משרד האוצר למרות שאושרה במסגרת תכנית העבודה ואף תוקצבה על ידי משרד התחבורה. בעקבות זאת פנה השר כץ למשנה ליועץ המשפטי של הממשלה אבי ליכט וביקשו להנחות את משרד האוצר לתקצב מידית את הפרויקט.

הקטע הדרומי של כביש חוצה ישראל מסתיים כיום במחלף מאחז, צפונית לבית קמה ומתוכנן בהמשך להגיע עד צומת הנגב, דרך מחלף שוקת, נבטים ורמת חובב, לאורך של כ-60 קילומטרים.

מכרז נוסף

בסוף השבוע צפוי להתפרסם מכרז נוסף בין מחלף להבים למחלף לקייה ועד סוף השנה צפוי להתפרסם מכרז נוסף ממחלף לקייה ועד מחלף שוקת. אורכם של שני הקטעים מגיע ליותר מ-11 קילומטרים.

סלילת הקטעים החדשים בין להבים לצומת הנגב תאפשר להסיט את התנועה העוברת בתוך באר שבע דרומה ותגביר את רמת הבטיחות בעיר. כמו כן היא תשפר באופן משמעותי את הנגישות לבסיסי צה"ל באיזור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן