Skip to content

מפיק המופע של פול מקרטני בישראל – לשנת מאסר

המפיק, שהסתבך כספית בעקבות המופע, לא יכול היה לשלם את המס הנדרש ולא דיווח על חשבונית בזמן. בית המשפט דחה את תחילת ריצוי העונש בחודשיים כדי שיוכל לערער על גזר הדין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המפיק דוד ז'רז'בסקי, שעמד מאחורי המופע של פול מקרטני בשנת 2008, נידון היום בית משפט השלום לשנת מאסר בפועל ו-100 אלף שקלים קנס בעקבות אי דיווח על חשבונית אחת שהוציאה חברתו בגין ההכנסות מהמופע. שופטת בית המשפט, דניאלה שריזאלי, עיכבה את ביצוע גזר הדין עד ל-23 בדצמבר השנה כדי ששז'רז'בסקי יוכל לערער לבית המשפט המחוזי על  גזר הדין.

מופעו של מקרטני בישראל לווה בהרבה רעש תקשורתי וקהל עצום חיכה בכיליון עיניים להופעה של החיפושית לשעבר בישראל. הבמה הייחודית, התאורה וההגברה היו מהמשובחות והטובות שנבנו עד אז בארץ. למרות הכל, מאחורי הנוצץ עמד כישלון כלכלי אדיר, שדרדר את ז'רז'בסקי ניהול ויזמות (2000) למצב של חדלות פירעון.

ההופעה של מקרטני בישראל ב-2008 (צילום: DMY, ויקימדיה)
ההופעה של מקרטני בישראל ב-2008 (צילום: DMY, ויקימדיה)

מכתב האישום וגזר הדין עולה, כי ז'רז'בסקי ואחיו, שניהלו את החברה, הוציאו בתחילת מרץ 2009 חשבונית מס על 17,035,962 שקלים בגין ההכנסות ממכירת הכרטיסים למופע. על חשבונית זו לא דווח לשלטונות המס ובדו"ח התקופתי היא לא נרשמה. עקב כך הואשם ז'רז'בסקי והורשע בהוצאת חשבונית מס בלי ששולם במועד המס הכלול בה ומסירת ידיעה כוזבת, או הגשת דו"ח הכולל ידיעה כוזבת במטרה להתחמק מתשלום מס של 2.6 מיליון שקל. 

פרקליטו של ז'רז'בסקי, עו"ד  מיכאל פינקלשטיין, טען כי נסיבות המקרה הן קפקאיות: "מרשי הוא זה שפנה מיוזמתו לשלטונות המס, הודה באי הדיווח וביקש את פריסת התשלום לשלטונות". הוא הסביר כי היות שמרשו לא יכול היה לספק ביטחונות לתשלום החוב, נמנע ממנו הסדר התשלומים. שריזאלי פסקה, כי המעשה חמור ואין להסתפק בעונש מאסר שיומר לעבודות שירות. 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן