Skip to content

נתניהו: "אנחנו ערוכים להחריף את התגובה"

שר הביטחון, אהוד ברק: "צה"ל הולם במחבלים קשה מאוד. ביממה האחרונה נהרגו בעזה ארבעה, בשבועות האחרונים נהרגו 15. ישראל לא תקבל את הניסיון שלהם לשנות את הכללים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בפתח ישיבת הממשלה השבועית, כי ישראל ערוכה להחרפת התגובה מול המשך הירי מרצועת עזה.

בפתח דבריו בישיבת הממשלה איחל שר הביטחון, אהוד ברק, החלמה מהירה ושלמה לחיילים ולאזרחים שנפצעו וביקש לחזק את תושבי הדרום "שעומדים באומץ ובקור רוח מול מצב לא פשוט".

"ערוכים להחרפת התגובה". בנימין נתניהו. (צילום: ציפי מנשה)
"ערוכים להחרפת התגובה". בנימין נתניהו. (צילום: ציפי מנשה)

ראש הממשלה הדגיש: "צה"ל פועל ויפעל בתקיפות נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה, והם סופגים מצה"ל מכות קשות. העולם צריך להבין שישראל לא תשב בחיבוק ידיים מול הניסיונות לפגוע בנו. אנחנו ערוכים להחריף את התגובה. במקביל אנחנו עוקבים מקרוב אחרי הנעשה בגבולנו עם סוריה, וגם שם אנחנו ערוכים לכל התפתחות".

השר סילבן שלום, אמר בישיבת ממשלה היום: "אנו לא נאפשר את המצב הקיים כרגע. בימים אלו אנו פועלים עם מדינות נוספות בעולם על מנת לנסות ולמנוע את המצב הזה. אנו נערכים לכל תגובה אפשרית ונפעל בהתאם, ככה לא ניתן להמשיך".

השר עוזי לנדאו (ישראל ביתנו): "לצד פגיעה בראשי החמאס, צריך להתכונן לפעול בעזה במסגרת מבצע רחב, על מנת להשיב את השקט והביטחון. את המבצע צריך להתחיל לתכנן כבר היום, ולהוציאו לפועל בזמן המתאים ביותר, לכששוב יהיה ירי".

השר משה (בוגי) יעלון: "איננו מתכוונים לעבור על כך לסדר היום. אם יהיה צורך, צה"ל ידע, בהנחיית הדרג המדיני, להמשיך ולגבות מארגוני הטרור מחיר כזה, כך שהתגרויות מן הסוג הזה לא תשתלמנה.

"אף פעם לא חשבתי שכנגד התגרויות מן הסוג הזה יש איזשהו מהלך אחד של זבנג וגמרנו", אומר יעלון, "אבל אני מזכיר שהצלחנו בעבר להגיע לתקופות ארוכות של שקט, בעיקר בעקבות סיכולים ממוקדים של הנהגת החמאס וארגוני הטרור. אני זוכר עוד מתקופתי כרמטכ"ל, שהחמאס למעשה הרים אז דגל לבן בעקבות סיכולים ממוקדים של הנהגתו. לנו יש לא מעט אמצעים כדי לגבות מחיר מן הצד השני, ואנחנו נפעיל אותם בהתאם על מנת להביא בסופו של דבר לשקט בדרום".

בראיון בגל"צ התייחס ברק לראשונה להסלמה בדרום, שהחלה עקב פגיעה של טיל נ"ט מעזה ברכב של צה"ל. "פה זה לא צפון אמריקה ומערב אירופה", אמר ברק. "זו סביבה שאין בה חסד לחלשים. בעיניים פקוחות, צריך לתת מכות כשצריך, ולפעמים אתה חוטף מכות, כי כך זה בזירת אגרוף. אנחנו לא מצפים שהשכנים שלנו ייעלמו מפה והשכנים שלנו לא יהפכו להולנדים או בלגים בשבוע הבא".

"המאבק העיקרי הוא על הגדר". אהוד ברק. (צילום: אתר הכנסת)
"המאבק העיקרי הוא על הגדר". אהוד ברק. (צילום: אתר הכנסת)

בראיון לתכנית "בוקר טוב ישראל" עם גולן יוכפז הוסיף ברק: "המאבק העיקרי הוא על הגדר, שם מנסים להבטיח שישראל תוכל לפעול כרגיל". שר הביטחון גם ציין, כי "צה"ל הולם במחבלים קשה מאוד. ביממה האחרונה נהרגו בעזה ארבעה, בשבועות האחרונים נהרגו 15. ישראל לא תקבל את הניסיון שלהם לשנות את הכללים". שר הביטחון הודה כי תושבי הדרום מתמודדים עם שגרת חיים קשה, אך לדבריו, מצבם משתפר. "היום זה לא מה שהיה לפני עשר שנים באיזור עזה. המצב משתפר אבל אנחנו עוד לא שם".

שר הביטחון התייחס להשפעת הבחירות הקרבות על סבבי ההסלמה בשבועות האחרונים. "מערכת הבחירות לא צריכה להיות שיקול לאיך מגיבים", הוא קבע, "זה לא אמור להיות אזיקים על ידינו אך גם לא לגרות אותו לצאת לתקוף". הוא הבהיר כי בישראל אין התלהמות מיותרת: "יש כאן דאגה אמיתית".

על כוונת הפלסטינים לבקש מהאו"ם לשדרג את מעמדם ולהכיר בהם ב"מדינה משקיפה", אמר ברק כי מהלך חד צדדי כזה יזיק להם ויגרור תגובה ישראלית. "זה דבר שבעיתוי הזה יגרור שרשרת תגובות שהן לא טובות לפלסטינים ולנו".

דורשת להכריז על מצב מיוחד בדרום הארץ. יחימוביץ' (צילום: דן בר דוב)
דורשת להכריז על מצב מיוחד בדרום הארץ. יחימוביץ' (צילום: דן בר דוב)

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' קראה לשר הבטחון ברק להכריז על מצב מיוחד בעורף באזור הדרום ולהעביר בחקיקה הממשלתית את החוק שלה להבטחת פיצוי לעובדים ומעסיקים אשר נאלצים לשהות בבתיהם. יחימוביץ' אומרת כי המעמסה על תושבי הדרום גדלה והולכת ויכולת העמידה שלהם קטנה, ככל שהביטחון הכלכלי נחלש וככל שהמצב מתמשך. בצד ההכרח לחזק חברתית וכלכלית את תושבי הדרום, לממשלת ישראל שני מנופים ועליה להפעילם בתבונה: המנוף הצבאי, והמנוף הדיפלומטי, המחייב פעולה נמרצת בזירה הבינלאומית כדי לייצר לחץ על מי שיורים עלינו ולהביא סוף למצב הבלתי נסבל. ברור שהחמאס מחמם את הגזרה ותפקידנו להתמודד עם הבעיה באופן נחוש ובכל הכלים העומדים לרשותנו.

יחימוביץ' שלחה איחולי החלמה לחיילי צה"ל ולתושבים שנפגעו ומביעה תקווה שתושבי הדרום יחזרו במהרה לשגרת חייהם.

נשיא המדינה, שמעון פרס, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו: "למעלה מ60 רקטות נורו בסוף השבוע האחרון לעבר ישובי הדרום. המצב הזה הוא בלתי נסבל. לבי ומחשבותיי נמצאים עם תושבי הדרום, מגיע להם שלווה ובטחון. כולי תקוה שנוכל להגיע להסכמה ורגיעה בקרוב וכך למנוע סבל לשני הצדדים".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן