Skip to content

יצרני רכב באירופה פועלים במחצית מכושר הייצור שלהם

נציבות האיחוד האירופי תתכנס החודש על מנת להחליט על נקיטת צעדים למניעת משבר חריף יותר בתעשיית הרכב באירופה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האיחוד האירופי מתכנן צעדי מנע על מנת למנוע או להקטין את המשבר העובר על תעשיית הרכב, עם ירידה גדולה בביקושים והרצון למנוע גל פיטורים וצמצום כוח אדם במפעלי הרכב ביבשת.

תכנית הפעולה האירופאית, CARS 2020, מציעה הלוואות ליצרני חלפים ואביזרים המשובצים במכלולים ובכלי הרכב, סטנדרטיזציה של טעינת כלי רכב חשמליים ומחקר מתמשך ועקבי לקראת כלי רכב ידידותיים לסביבה ופחות מזהמים, שיהלמו את "היוזמה האירופאית לרכב ירוק" – European Green Vehicle Initiative.

הנציבות האירופית בבריסל (צילום: JLogan, ויקימדיה)
חשיבה מחדש. הנציבות האירופית בבריסל (צילום: JLogan, ויקימדיה)

במהלך החודש הקרוב מתוכננת פגישה בין הנציבות האירופית, יצרני רכב, ארגוני סחר ושרי תעשייה, על מנת לערוך חשיבה מחדש כיצד להתמודד עם הירידה המשמעותית בביקושים לכלי רכב.

אנטוניו טג'ני, שר התעשייה והשיתוף המסחרי של האיחוד, מציין כי "הנציבות תנקוט בצעדים הכרחיים על מנת להתמודד עם הקשיים של מגזר זה, תוך בניית שיתוף פעולה בין הגורמים". בכך מתכוון השר להגברת שיתוף הפעולה בשיווק לשווקים מתעוררים מחוץ לאירופה.

קבוצת T&E לתחבורה ירוקה מתנגדת להצעות הנציבות ודורשת צעדים להקטנת פליטות מזהמות אוויר, ענישה על משאיות מזהמות ועוד. לדברי גרג ארצ'ר מקבוצת T&E, מופעל לחץ על הנציבות להקל בתקנות זיהום האוויר כחלק מההקלות לתעשיית הרכב, למרות שהתעשייה גדלה ב- 5% לכדי 16 מיליון מכוניות בשנת 2011 כתוצאה מיצוא מוגבר של מכוניות.

לדברי ארצ'ר: "ללא מטרות לטווח אורך, יצרני המכוניות יקטינו השקעותיהם בפיתוח כלי רכב מזהמים פחות, במקום לנצל היתרון של פיתוח כלי רכב ידידותיים יותר לסביבה כיתרון תחרותי. זה גרוע לתעשייה, לנהג וחשבונות התדלוק שלו ולסביבה".

איגוד יצרני הרכב ACEA מברך על היוזמה, אולם חושש שהצעידים אינם מספיקים. מזכ"ל האיגוד, איוון הודק, מסר כי: "מכירות כלי הרכב לא יחזרו לרמה של לפני המשבר ועל כן התעשייה חייבת להתאים עצמה למכירות העכשוויות".

עפ"י נתוני איגוד ACEA, הייצור באירופה קטן בכ-25% עד 30% מכושר הייצור הפוטנציאלי, ויש כמה יצרנים המייצרים רק כמחצית מיכולת הייצור שלהם. משנת 2007 ירדו הביקושים באירופה בכ- 3 מיליון מכוניות לשנה. ACEA קוראת לאימוץ גמישות בהעסקת עובדים ואחידות בכללי העסקת עובדים בין כל מדינות האיחוד וייצרני הרכב באירופה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן