Skip to content

התעשייה האווירית חושפת ספינת סיור מהירה

מיני- דבורה, למשימות הגנת המולדת, מוצגת לראשונה בכנס הגנת המולדת של מכון הייצוא המתקיים השבוע בגני התערוכה. הספינה הינה תוצר של הניסיון המצטבר והמורשת הימית של מפעל רמתא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התעשייה האווירית (תע"א) מציגה לראשונה את המיני-דבורה, ספינת סיור למשימות ביטחון שוטף (בט"ש) הגנת המולדת HLS (Homeland Security) והגנת המים הכלכליים (EEZ). הספינה נחשפת בכנס הגנת המולדת של מכון הייצוא שנפתח היום בגני התערוכה בתל אביב.

ספינת מיני-דבורה הנמנית על משפחת ספינות הבט"ש מדגם סופר דבורה, הינה תוצר של הניסיון המצטבר והמורשת הימית של מפעל רמתא, הממוקם בבאר שבע. המפעל מפתח ומייצר את ספינות הבט"ש הנמצאות בפעילות מבצעית בחיל הים הישראלי וחילות זרים מזה ארבעה עשורים.

שילוב של מהירות גבוהה וכושר תמרון

הספינה החדשה משתייכת לקטגורית ספינת סיור קלה ומהירה, ומציעה שילוב נדיר של מהירות גבוהה, תמרון בתנאי מזג אוויר קשים וים גבוה, טווחים ארוכים, הנדסת- אנוש ייחודית ועלויות נמוכות בהפעלת הספינה לאורך זמן. המבנה הייחודי של הספינה מאפשר לה לבצע משימות הן במים רדודים בקרבת חופים והן בלב ים.

"מיני- דבורה", ספינת סיור למשימות בטחון שוטף (צילום: תע"א)
"מיני- דבורה", ספינת סיור למשימות ביטחון שוטף (צילום: תע"א)

בניית הספינה נעשית באופן מודולארי דבר המאפשר התקנה של אמצעי לחימה ומערכות שונות לפי דרישות הלקוח, ושדרוג מתמיד של הספינה עם ההתפתחויות בתחום האלקטרוניקה, המכ"מים וכלי הנשק. בנוסף, יכול הלקוח לבחור אחת משתי מערכות הנעה: מדחפי שטח (ASD) או הנעה באמצעות סילוני מים (WJ).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן