Skip to content

רקטה באשדוד; ארגוני הטרור קראו לעצור תקיפה

במסיבת עיתונאים שערכו אמש ארגוני ההתנגדות בעזה, הם הבהירו כי תגובתם תהיה בהתאם לפעילות של צה"ל נגדם. באותה נשימה הם קראו לקהילה הבינלאומית ולארגוני זכויות האדם למנוע מישראל להפר הבנות בינלאומיות ולפגוע בחפים מפשע. הבוקר נורתה רקטה לאשדוד ונפלה בשטחים פתוחים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נמשך ירי הרקטות למרות ההצהרות על רגיעה. רקטת גראד נורתה לפני השעה שש בבוקר הבוקר לכיוון אשדוד ונפלה בשטחים פתוחים. לא הופעלה אזעקה בעיר ולא נגרם נזק לאדם או לרכוש. עתה שורר שקט מתוח בדרום. מוקדם לכך תקף הלילה צה"ל שלוש מטרות ברצועה. שני אתרי שיגור רקטות בצפון הרצועה וכן אתר אחסון אמצעי לחימה במרכזה. דובר צה"ל מסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות וכי צה"ל רואה בחמאס את הגורם האחראי להסלמה. נכון לעכשיו, הלימודים בעוטף עזה מתקיימים כסדרם. בנתיבות לא ילמדו בבתי ספר לא ממוגנים.   

אתמול סמוך ל-18:00 (יום ב') יירטה מערכת כיפת ברזל שתי רקטות גראד שנורו לעבר אופקים. מאוחר יותר, ב-20:20, התפוצצה רקטה נוספת בשטח פתוח ליד שדרות. בתשע בערב שוגרה רקטה נוספת לעבר שדרות שהתפוצצה בשטחים פתוחים. אין נפגעים ולא נגרם נזק. 

שוטרים סוקרים רקטה שנפלה בחצר מפעל אתמול (צילום: משטרת ישראל)
שוטרים סוקרים רקטה שנפלה בחצר מפעל ליד נתיבות אתמול (צילום: משטרת ישראל)

נתוני השב"כ מורים, כי מאז תחילת סבב ההסלמה הנוכחי נורו יותר יותר מ-116 רקטות ו-55 פצצות מרגמה. כמו כן מורים נתוני השב"כ על גידול משמעותי בחודש אוקטובר 2012 במספר פיגועי הטרור שמוצאם בעזה, לעומת החודש שקדם לו (ספטמבר). לפי נתונים אלו, רצועת עזה יצרה 96 פיגועים באוקטובר לעומת 23 בחודש הקודם.

הבוקר צפויה להתכנס שביעיית השרים בראשות ראש הממשלה לקבלת החלטות הנוגעות לפעולת ישראל בעזה. אתמול כינס נתניהו שגרירים זרים בישראל במתקן בית ההבראה של צה"ל באשקלון ושם ניסה להעביר להם את תחושת חוסר הביטחון והאימה שבדרום. נתניהו אמר כי כראש ממשלה הוא איננו מוכן לקבל מצב שכזה.

הזרוע הצבאית של החזית עממית, גדודי עלי מוסטפא, שאנשיה ביצעו את ירי טיל הנ"ט נגד ג'יפ הסיור בו נפגעו ארבעה חיילי צה"ל, הודיעה אמש (שני) כי החליטה לכנות את הפעולה הזו בשם "הדרך לצפת". זאת בתגובה לדבריו של אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, שאמר בראיון לערוץ 2, כי היה רוצה לבקר בצפת עיר הולדתו אך לא לחזור ולחיות שם. ההודעה באה לאחר שבערב נערכה פגישה ביוזמת החמאס של כלל ארגוני ההתנגדות הפועלים ברצועה עזה. 

לדברי דובר החמאס, סאמי אבו זוהרי, בפגישה נכחו נציגי הג'יהאד האסלאמי, החזית הדמוקרטית, החזית העממית ועוד. בסיום הפגישה ארגנו אנשי החמאס מסיבת עיתונאים, בה הודיעו כי בהמשך לאיומי התקיפה האפשרית של ישראל, עליה מדברים שר הביטחון, אהוד ברק, ראשי המערכת הצבאית וראש ממשלת ישראל, הם התכנסו והחליטו על צורות תגובה אפשריות למקרה של תקיפה. "אופי התגובה שלנו תלוי ומותנה בהמשך המתקפה הישראלית על עזה", אמר דובר החמאס. הוא הוסיף כי "ישראל פוגעת ומפרה את כל ההבנות הבינלאומיות כשהיא פוגעת בילדים ונשים ואזרחים חפים מפשע".

החמאס קרא לקהילה הבינלאומית ולארגוני זכויות האדם בעולם להתערב מיידית בנעשה בעזה ולמנוע את ההתקפה הישראלית הצפויה לבוא.  

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן