Skip to content

מילואימניקים יפגינו נגד הפסקת נסיעות חינם ברכבת לחיילים

קבוצת קציני מילואים במכתב לשר כץ: בטל מייד את ההחלטה להפסיק נסיעה חינם לחיילים ברכבת. הם בין הנפגעים, ולכן מתכוונים להפגין מחר (יום א) מול רכבת ישראל בנהרייה ולהקריא את המכתב בפומבי מאת אליק מאור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קבוצת קציני מילואים במכתב לשר כץ: בטל מייד את ההחלטה להפסיק נסיעה חינם לחיילים ברכבת. הם בין הנפגעים, ולכן מתכוונים להפגין מחר (יום א) מול רכבת ישראל בנהרייה ולהקריא את המכתב בפומבי

מאת אליק מאור

קבוצת קצינים וחיילי מילואים דורשים משר התחבורה ומשר הביטחון לבטל את רוע הגזירה של הנהלת הרכבת ומשרד התחבורה, להפסיק את הסעות החינם לחיילי צה"ל. זאת, ביום ראשון הקרוב, ה-15 לחודש, מחר יפרסמו מכתב ששלחו לשני השרים.

חיילי המילואים זועמים על הודעת רכבת ישראל שנעשית בגיבויו של ישראל כץ, שר התחבורה, להפסיק את היסעי החינם לחיילים ברכבת ישראל. הנהלת רכבת ישראל הסבירה את החלטתה זו בתלונות רבות של נוסעים, על צפיפות ואפס מקומות ישיבה, במיוחד בימי ראשון, ימים בהם חיילים חוזרים מחופשותיהם לבסיסיהם.

מחכה לו מכתב. שר התחבורה, ישראל כץ. (צילום: ציפי מנשה)

השר כץ שהגיב על טענות הציבור לובשי המדים ובני משפחותיהם, טען כי "הצפיפות מגיעה ל200% בימי ראשון ומי שמתמזל מזלו ומוצא לו מקום ישיבה על המדרגות, זה נחשב למקום טוב". הוא טען שהיסעים באמצעות אוטובוסים, יתנו את התשובה ההולמת וברכבות יוותרו לציבור הנוסעים מקומות ישיבה.

 בצה"ל ראו את העניין בדאגה. "צה"ל נערך לכך", הגיב דובר צה"ל, אבל נראה שלא מבעוד מועד.  "החל מיום ראשון ה-22 לחודש, יפעל מערך היסעים ייחודי בעבור משרתי צה"ל. המערך יפעל בימי ראשון בין השעות 06:00 ל –09:00  כתחליף לשירותי הרכבת. מערך האוטובוסים יאפשר נסיעה נוחה ונעימה לכלל החיילים באמצעות קווים ישירים ומאספים שיסעו דרך כביש 6 ומנהרות הכרמל". "במקום להוסיף קרונות ורכבות, בימים כאלו" זועמים המילואימניקים, "מאשימים הנהלת הרכבת ומשרד התחבורה והעומד בראשו דווקא את החיילים? הציבור שנושא על כתפיו את עומס הביטחון של המדינה. לאן הם חוזרים ונוסעים מהבית? לבלות?"

אנשי המילואים מקווים שלחץ ציבורי ימנע את השחיקה בתנאי השירות של ציבור החיילים בסדיר ובמילואים, ויביא את השר כץ והנהלת הרכבת לחזור בהם מהחלטתם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן