Skip to content

הנשיא פרס במסע הסברה בינלאומי המשודר מבית הנשיא

ביתו הפך לאולפן טלוויזיה שממנו הוא מתראיין לגופי תקשורת בינלאומיים במענה להסברה הפלסטינית הנגדית על מבצע "עמוד ענן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית הנשיא הפך היום לאולפן טלוויזיה מאולתר המארח צוותים רבים של צלמים, אנשי סאונד ותאורה. חדרי האירוח והאולמות הוסבו לאולפנים פתוחים והנשיא שמעון פרס "דילג" בין הערוצים השונים ובראשם : Sky הבריטי, RAI האיטלקית, אל ג'זירה, ו-ARD הגרמנית. זאת במסגרת יום ראיונות לתקשורת הזרה, שקיים הנשיא.

 ראיונות אלו מצטרפים לראיונות אשר קיים הנשיא בימים האחרונים לעיתון Die welt הגרמני, רשת CNN, בלומברג האמריקאית, AP ורויטרס.

נשיא המדינה פתח במרתון ראיונות לתקשורת הבינלאומית והערבית במסגרת מבצע עמוד ענן
נשיא המדינה פתח במרתון ראיונות לתקשורת הבינלאומית והערבית במסגרת מבצע עמוד ענן (מתוך עמוד הפייסבוק של הנשיא)

כמו כן, הנשיא העביר את מסריו לעולם ברשתות החברתיות ובראשן טוויטר, יוטיוב, אינסטגרם, ובאמצעות אפליקציית פייסבוק מיוחדת – "החיים בצבע אדום" – המעבירה את סיפוריהם של אזרחי וילדי הדרום ברחבי הרשתות החברתיות בעולם.

לערוץ Sky הבריטי אשר שאל את הנשיא על מדיניותה של מדינת ישראל במבצע אמר: "מדינת ישראל לא תסבול ירי של טילים על אזרחיה. חמאס אינו מאפשר לאימהות וילדים ברחבי ישראל לישון בלילה, מה לונדון הייתה עושה אם טילים היו נורים על אזרחיה מספר פעמים ביום? אם היו יורים על בתי ספר?״.

הנשיא חשף את העובדה כי זה זמן רב אוטובוסים של ילדים בדרום הארץ סובלים מירי לעברם, וענה לכתבת אל גז'ירה אשר שאלה מדוע מדינת ישראל חיסלה את אחמד ג'עברי בזמן "הודנא": "עלינו להתייחס לעובדות, והעובדות הן כי מדובר במפקד המרצחים הנושא באחריות על הירי על אוטובוס ילדים בזמן הודנא. האם המשמעות של הודנא היא שמותר להם לירות ולנו אסור להשיב?", שאל הנשיא והוסיף: ״הזהירות המרבית של צה״ל, מאמצי המודיעין והדיוק הם המונעים הרג של אזרחים חפים מפשע. חמאס משתמשים בבתים ויורים מתוך מסגדים – הם מסכנים את חיי אזרחי עזה ואת חיי אזרחי ישראל״.

הנשיא הביע את הערכתו למערכת ההגנה כיפת ברזל, ואמר: "כיפת ברזל מצילה את חיי אזרחי ישראל. לישראל הטכנולוגיה הטובה בעולם, ואנו גאה בעובדה כי אנו משתמשים בטכנולוגיה זו לצורכי הגנה".

הנשיא הדגיש בפני הכתבים כי אין כיום מצור הומניטרי על עזה, וכי הדרכים לעזה פתוחות ואמר: "לא ניתן לומר היום כי עזה כבושה, מדינת ישראל יצאה מעזה מרצון ללא כל תמורה. אין מצור על עזה והמצור היחיד שאנו עושים זהו מצור על הכנסת אמצעי לחימה. איראן מעבירה נשק וטילים לחמאס כדי שיירו על ישראל, אז מה הפלא שאיננו רוצים כי נשק זה יעבור לעזה ויירו עלינו? אנחנו לא החרמנו מוצרי מזון ולא עשינו שום חרם כלכלי, אך לאיראן יש תעשיית מוות שאותה היא מנסה להעביר לידי החמאס".

לשאלת הכתבים בנוגע לעמדתה של ישראל בנוגע להפסקת אש אמר הנשיא: "מטרתה היחידה של מדינת ישראל היא לחיות בשקט ובשלום. כמובן שאנו רוצים הפסקת מלחמה אך לא אנו פתחנו בה! עם ישראל מאוחד ומלוכד יותר מאי פעם, והעולם תומך בעמדת ישראל כי יש להשיב את השקט לאזרחי הדרום".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן