Skip to content

הממשלה מפרה את החוק בכך שאינה מגישה תקציב

התנועה לאיכות השלטון, המשמר החברתי וארגונים חברתיים נוספים טוענים כי הממשלה מפרה באופן בוטה את חוק יסוד: משק המדינה בכך שאינה מציגה הצעת תקציב לשנת 2013. הם פנו בנידון לראש הממשלה ושוקלים נקיטת צעדים משפטיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה למען איכות השלטון, המשמר החברתי, אדם טבע ודין, שתי"ל, עתידנו ואל"א פנו היום לראש הממשלה בטענה כי ממשלת ישראל עוברת על החוק בכך שלא הגישה את הצעת התקציב לשנת 2013. בפנייה שנשלחה לראש הממשלה על ידי הארגונים נכתב כי אי-הגשת התקציב לשנת 2013 היא עברה על החוק באופן בוטה, בגלוי ותוך ידיעה ברורה, בכך שעל אף התקופה הקבועה בחוק, עד היום טרם הונחה על ידי הממשלה הצעת חוק התקציב לשנת 2013.

מה עם 2013?
מה עם 2013?

הארגונים הדגישו, כי על פי חוק יסוד: משק המדינה, על הממשלה להניח על שולחן הכנסת את הצעת חוק התקציב לא יאוחר מששים ימים לפני תחילת שנת הכספים, כלומר עד 3.11.12, גם אם הכנסת פוזרה לקראת בחירות. לטענתם, לצד הפגיעה הנגרמת כתוצאה מעצם הפרת החוק על ידי הממשלה, אי-הגשת הצעת התקציב פוגעת בתכלית חוק יסוד: משק המדינה. תכלית החוק מופיעה בדברי ההסבר לחוק, היא להבטיח זמן מספיק לדיון הולם.

להפרה הבוטה של חוק היסוד על ידי הממשלה השלכות חמורות בייחוד בתקופה זו, תקופת הבחירות, שכן הנחת הצעת התקציב על שולחן הכנסת מאפשרת דיון פומבי וביקורת ציבורית על הצעת התקציב ועל סדרי העדיפויות הכלכליים הנובעים ממנה. חשיבותו של הדיון הפומבי בהקשר זה גדלה בתקופת בחירות שבעתיים, בשעה שבה האזרחים נקראים לממש את זכות הבחירה שלהם ולהעניק מנדט לקובעי המדיניות בכנסת.

הארגונים הדגישו, כי "אם ראש הממשלה לא יפעל באופן מיידי לפרסם את הצעת התקציב ולמנוע את המשך הפרת החוק, נשקול לנקוט צעדים משפטיים במטרה להבטיח שהוראות החוק ימולאו, ושהבחירות, שאותן יזם ראש הממשלה בגלל קשייו לאשר את התקציב בכנסת, לא ישמשו תירוץ למניעת ביקורת ודיון ציבורי על הצעת התקציב".

1 Comment

  1. יפה פרידמן
    7 בדצמבר 2012 @ 22:04

    כדאי לדייק – אץ העתיקרה הגישו התנוע הלאיכותהשלטון והמשמר החברתי. ותו לא. הארגונים האחרים השותפי למאבק בנושא התקציב הוציאו מכתב בנושא חשיפה התקציב בשם הזכות לחופש המידע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן