Skip to content

יחימוביץ': לבני צריכה לעשות את זה איתי יחד

בהתייחסות פומבית למפלגה החדשה שציפי לבני תכריז על הקמתה בשבוע הבא, אומרת יו"ר העבודה: הקמת מפלגות חדשות בתוך אותו מאגר, שיש בו היתכנות וסיכוי גבוה להפיל את שלטון נתניהו ולהחליפו, יוצרת פילוג במקום איחוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

״מי שמבקש להפיל את נתניהו ולחזק את גוש המרכז צריך להצטרף לעבודה ולא להקים רסיסי מפלגות״. כך אומרת הבוקר יו״ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ׳, בהתייחסות פומבית למפלגה החדשה שציפי לבני תכריז על הקמתה בשבוע הבא.

״לבני היא אדם ראוי במערכת הפוליטית״, אמרה יחימוביץ. ״היא צריכה לעשות את זה יחד איתי ולא לפלג את גוש המרכז. הדרך הנכונה היא לעשות את זה ביחד ולא לחוד. כל הקמה של מפלגה חדשה תפגע בנו מעט מאוד – אנחנו נשאר המפלגה המובילה, לכן כל מי שבראש מעייניו להחליף את השלטון צריך לחבור לעבודה בראשותי. לא כדאי לקלקל את הסיכוי הזה שמעניק תקווה חדשה לישראל".

יחימוביץ' (צילום: דן בר דוב)
לא כדאי לקלקל את הסיכוי הזה. יחימוביץ' (צילום: דן בר דוב)

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אמרה את הדברים האלה באירוע שבתרבות לפני קהל גמלאים בבית האבות "עד 120" בתל אביב:

"ממשלת נתניהו לא טובה לישראל. היא מגדילה את הפערים, מקדמת אי שוויון, מרסקת את מעמד הביניים ויוצרת מצב שבו המדינה מתפוררת לנגד עינינו״, אמרה יחימוביץ. ״העבודה מביאה תפיסה חלופית, שזוכה לתמיכה גדולה מאוד בקרב הציבור. בכל בדיקה שאנחנו עושים, עם הצטרפות של מפלגות אחרות, מפלגת העבודה ממשיכה להיות הגדולה בגוש וזוכה לאמון גדול מאוד של הציבור והדבר נכון במיוחד בסופו של השבוע הבטחוני הזה, שגם אחריו נשארו מצביעי המפלגה נאמנים לה ולא חל שום כרסום בכוחנו. הקמת מפלגות חדשות בתוך אותו מאגר שיש בו היתכנות וסיכוי גבוה להפיל את שלטון נתניהו ולהחליפו, יוצרת פילוג במקום איחוד.

ציפי לבני. האם תתחבר עם יחימוביץ'? (צילום: דן בר דוב)
ציפי לבני. האם תתחבר עם יחימוביץ'? (צילום: דן בר דוב)

"מי שמבקש להביא שלטון אחר לישראל, להחליף את נתניהו ולהקים ממשלה טובה יותר לישראל, לא יכול להקים מפלגות שממילא יישארו קטנות ויתחרו על אותו מאגר בוחרים, ולא יהוו אלטרנטיבה אמיתית. האלטרנטיבה היחידה לנתניהו היא מפלגת העבודה בראשותי״.

מאוחר יותר הערב חזרה יחימוביץ על פנייתה ללבני – והפעם בסטטוס בעמוד הפייסבוק שלה. "אני רוצה לספר לכם, שמאז פרישתה של לבני, הצעתי לה מיוזמתי, כמה וכמה פעמים, לחבור אלי. ההצעות שהצעתי לה היו מאוד מכבדות ומכובדות", כתבה יחימוביץ'. "לבני אדם ראוי, וטוב שתחזור למערכת הפוליטית. אבל אם היא באמת רוצה בהחלפתו של נתניהו, אנחנו צריכות לעשות זאת יחד".

יחימוביץ' טענה כי מחקרי עומק שנעשו במפלגת העבודה וגם ע"י גורמים אובייקטיביים, הראו שמפלגת העבודה בכל מצב פוליטי תישאר הגדולה והמובילה בגוש המרכז. "גם אם לבני מקימה מפלגה היא נשארת במתחם של 6 עד 10  מנדטים. לנו היא תזיק מעט, ללפיד היא תזיק הרבה. ומה יצא מזה? להגיש לנתניהו את ראשות הממשלה על מגש של כסף? אבל יש תסריט אחר: הצטרפות של לבני אלי. זה תרחיש שמייצר הזדמנות חדשה, ותקווה להחליף את הממשלה. יצירת מפלגה גדולה שיכולה להביא קץ לשלטון נתניהו,  ומצב חדש ומלהיב שהוא אפילו מעבר למספר המנדטים המצטבר.

"לבני יודעת שנוכל לשתף פעולה בצורה מצוינת לטובת מדינת ישראל. היחסים בינינו טובים, ויש בינינו אמון ושפה משותפת", כותבת יחימוביץ'. "אם מטרתה של לבני להחליף את נתניהו, כפי שהיא מצהירה, זו הדרך – לאחד כוחות".

לא להתגוששות מיותרת עם מפלגות מרכז אחרות. כן לאחדות."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן