Skip to content

הקרב האחרון של ג'יי אר

השחקן לארי הגמן, שנודע בעיקר בזכות תפקיד הטייקון הנבל והכריזמתי ג'יי אר יואינג בסדרת הטלוויזיה המצליחה "דאלאס", מת הלילה בגיל 81 בדאלאס, ארה"ב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
כוכב תרבות אמריקני. הגמן. צילום: ויקיפדיה

לארי מרטין הגמן הופיע בסרטים "הארי וטונטו" בבימויו של פול מזורסקי, "הקבוצה" בבימויו של סידני לומט ו"ניקסון" בבימויו של אוליבר סטון, וגם בסדרת הטלוויזיה המצליחה "אני חולם על ג'יני", שבה גילם  אסטרונאוט בשם מייג'ר אנטוני נלסון, המוצא על הירח בקבוק ובתוכו שדה, ששמה ג'ני (ברברה עדן). הוא מביא את השדה לכדור הארץ ומתאהב בה.

אבל את עיקר פרסומו ותהילתו קיבל הגמן בזכות תפקיד איל ההון (היום קוראים לזה טייקון) הנבל והכריזמתי  ג'יי אר יואינג בסדרת הטלוויזיה "דאלאס" – אחת הסדרות המצליחות ביותר בכל הזמנים, שהוקרנה 14 עונות ברציפות, מ-1978 עד 1991.

הלילה מת הגמן בגיל 81 בבית חולים בדאלאס לאחר מאבק במחלת הסרטן. ב-1995 עבר הגמן השתלת כבד לאחר שנים בהן היה מכור לאלכוהול ולסמים. הניתוח והמחלה חוללו שינוי דרמטי בחייו והוא נעשה צמחוני ואף הקפיד על תענית דיבור במשך יום בשבוע. "הוא היה אדם שמח, מצחיק ומלא אהבה, שידע לחיות את החיים עד הסוף", אמרו הלילה חבריו, ששהו ליד מיטתו.

בסוף שנת 1977 עמדה בפני הגמן הברירה לשחק את תפקיד "דייויד באנר" בגרסה הטלוויזיונית של "הענק הירוק", או לשחק דמות של איל נפט נבל בסדרה "דאלאס". הגמן בחר להשאיר מאחוריו את תדמית "האיש הטוב" ולשחק את הנבל – ומאז הכל היסטוריה.

"דאלאס" הייתה הצלחתו הגדולה של הגמן. הסדרה, שהחלה כמיני סדרה בת חמישה פרקים, הפכה לאופרת הסבון הראשונה ששודרה בזמן צפיית השיא, וזכתה להצלחה רצופה במשך 14 שנים. הגמן, יליד טקסס, לוהק כג'יי אר יואינג, בנו הבכור של החוואי ואיש הנפט ג'וק יואינג (ג'ים דייוויס), דמות תככנית, שכולם אוהבים לשנוא ולכך היה צריך להוסיף את יחסיו העכורים עם אשתו, מלכת היופי לשעבר, סו-אלן (לינדה גריי).

הסדרה שודרה ב-90 מדינות (ובהן ישראל), והייתה להצלחה עולמית, והגמן הפך לאחד מסמליה של ארצות הברית. את העונה השנייה סיימו המפיקים עם תעלומה שבה נורה ג'יי אר על ידי דמות מסתורית. על הצופים היה להמתין עד לשידורי העונה הבאה כדי לדעת מה עלה בגורלו של ג'יי אר ומי ירה בו. השאלה "מי ירה בג'יי אר" הייתה למטבע לשון, והציפיה לפרקי העונה הבאה של "דאלאס" שברה את כל השיאים.

הגמן ועדן, "אני חולם על ג'ני", 1965. צילום: NBC, ויקיפדיה

לאחר ש"דאלאס" מיצתה את עצמה וירדה מהמסך, הגמן הופיע במספר סדרות וסרטים, אבל לא הצליח לשחזר את ההצלחה. בינואר 2011 הופיע בתפקיד אורח בסדרה "עקרות בית נואשות" כפרנק קמינסקי, בעלה החדש והמיליונר של סטלה, אמה של לינט סקאבו. דמותו בסדרה מתה מהתקף לב פתאומי.

בחיים האמיתיים נישואיו של הגמן לשבדית מאי אקסלסון, נחשבו לאחת ממערכות היחסים החזקות בהוליווד. לזוג, שנישא בשנת 1954, שני ילדים, היידי קריסטינה (נולדה בשנת 1958) ופרסטון (נולד בשנת 1962). הזוג גר שנים רבות במליבו בקליפורניה וכיום הם מתגוררים באוג'איי, קליפורניה.

1 Comment

  1. גילי
    28 בנובמבר 2012 @ 16:01

    אוהיי, ולא אוג'איי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן