Skip to content

ריבלין: לקבוע קוד התנהגות פוליטי חדש

"על הכנסת הבאה להידרש לשאלה החוקתית והדמוקרטית, האם רשאי מועמד שהתמודד בבחירות מקדימות במפלגה אחת, לחבור בסמוך להן למפלגה אחרת", אומר יו"ר הכנסת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הכנסת הבאה תצטרך לקבוע קוד התנהגות פוליטי חדש, שיעצור את הסחף". כך אמר יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, כאשר  עמיר פרץ הגיע בצהרים ללשכתו, כדי  למסור לו את מכתב התפטרותו מהכנסת.

"דוד אתי חדש". ריבלין. (צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת)
"מה עובר על התרבות הפוליטית שלנו". פרץ וריבלין. (צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת)

"אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מה עובר על התרבות הפוליטית שלנו", אמר ח"כ ריבלין. "אני בא מבית אידיאולוגי מאוד, ולנגד עיני צומחת תרבות חדשה שגורמת לרבים בישראל להרים גבה ומעוררת תגובות מעורבות בכל קשת ההשקפות הפוליטיות. לצערי, מה שהיה בעבר חריג הופך בימים אלו להתנהלות שגרתית ומקובלת, ואינני מתייחס רק למעמד הנוכחי. אי אפשר להסתפק רק בשאלות של הציבור. נדמה לי, שגם הכנסת הבאה תצטרך לקבוע קוד התנהגות פוליטי חדש שיעצור את הסחף. אני  סבור שעל הכנסת הבאה להידרש לשאלה החוקתית והדמוקרטית, האם רשאי מועמד שהתמודד בבחירות מקדימות במפלגה אחת, לחבור בסמוך להן למפלגה אחרת".

"דוד אתי חדש". ריבלין. (צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת)
"דוד אתי חדש". ריבלין. (צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת)

ריבלין הבהיר לפרץ כי איננו מחויב על פי חוק להתפטר מהכנסת והוסיף: "בהחלט אני מעריך את הצד המוסרי בהחלטה שלך, אך יש לנו קשיים לא מועטים בחוויה הפוליטית החדשה שלנו".

פרץ אמר לריבלין: "מקור ההחלטה שלי הוא אידיאולוגי וערכי. אין חבר כנסת שהוכיח פעם אחר פעם כמה הוא מחויב לערכיו כמוני. אני רואה בדוגמה אישית דבר חשוב ביותר. כאשר משהו בוער בי אני עושה מעשה. אינני רוצה להשאיר בידיי את החברות בכנסת ששייכת למפלגת העבודה ומתייצב אצלך היום למסור את התפטרותי. אני מניח שעוד צפויה לנו עוד הרבה עבודה משותפת."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן