Skip to content

אנשי הטאליבן יורים בצוות הרפואי המחסן נגד הפוליו

35 ילדים נדבקו במחלה השנה בפקיסטן, אך הטאליבן רואה במערכה נגד הפוליו "מזימה מערבית" ואינו מהסס לרצוח את העוסקים בה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

õîááèò èëè òóäà è îáðàòíî

מזימה מערבית
מזימה מערבית

רשת אל-ג'זירה מדווחת כי שש נשים ונערות, שעוסקות במתן חיסונים נגד מחלת הפוליו, נורו בשני אירועים מתואמים בערים קאראצ'י ובפשאוואר בפקיסטן. אף שזהות הרוצחים אינה ידועה, ההנחה היא שהיו אלה אנשי טאליבן.

מסע החיסון הממשלתי נגד המגפה הושעה בקאראצ'י, אחרי שחמש נשים נרצחו ושני גברים נפצעו בשתי התקפות מתואמות על עובדי בריאות בעיר אתמול, יום שלישי.

הצוות המחסן קיבל שיחות טלפון המזהירות את העובדים שהם עתידים להתחרט על עזרתם במערכת "הכפירה" נגד פוליו. כך אמר גול נאז, איש מערכת הבריאות המפקח על הפרויקט באזור שבו נורו הנשים.

קצין משטרה בכיר, שאהיד חיאט האשים ברציחות:  "קיצונים שפרסמו פאטווה נגד חיסוני הפוליו בעבר… ירו בהם חמושים לא מזוהים שהסתלקו על אופנועים. שתי נשים נפגעו מקליעים רבים ומתו במקום".

עובד אחר נורה בקאראצ'י. בפאשאוור ירו אתמול רוכבי אופנוע בנערה בת 17 שהשגיחה על המערכה נגד הפוליו, מאוחר יותר היא מתה מפצעיה. כל הקורבנות היו אזרחי פקיסטן שעבדו בפרויקט של האו"ם למאבק במגיפה, מחלה הפוגעת המערכת העצבים ועלולה לגרום שיתוק תמידי בתוך שעות מההדבקה. המחלה הודברה בעולם למעט בכמה ארצות. 35 ילדים לפחות נדבקו בה השנה בפקיסטן.

שר הבריאות של מחוז קאראצ'י אמר כי הממשלה הורתה ל-24,000 העוסקים במלאכת הדברת הפוליו להשעות את פעילותם במחוז. לפחות שלוש התקפות ירי נוספות התרחשו השנה בקשר למערכה להדברת הפוליו. ג'אפאר ג'ספאר, פרופסור באוניברסיטת קווייד-א-אזאם, אמר כי בערים גדולות כקאראצ'י עובדי מערכת הבריאות הפכו ל"מטרות קלות מאוד" – מה שמקשה על הממשלה להגן עליהם מאיומים.

ממשלת פקיסטן וסוכנויות האו"ם מנהלות מערכה ארצית לחסן בטיפות 34 מיליון ילדים צעירים. ארגון הבריאות העולמי וסוכנות יוניצף של האו"ם פרסמו הודעה משותפת שנאמר בה שהתקפות כאלה "מונעות מאוכלוסיית פקיסטן החשופה ביותר, ילדים בפרט, התערבות בריאותית מצילת חיים". אולם תכניות חיסון, בפרט אלה הקשורות לארגונים בינלאומיים, הוקעו זה מכבר כ"מזימות" בידי מנהיגים דתיים.

המצב הוחמר עוד כאשר רופא פקיסטני ניהל תכנית מזויפת כזאת בשנה שעברה, כדי לסייע לסוכנות הביון המרכזית לעלות על עקבות אוסאמה בין לאדן. ארגונים אחדים חושדים שתכניות אלה: "מנוצלות או משמשות לרעה לאיסוף מידע" באזורים שהטאליבן נוכח בהם.

כאשר השיקו את המערכה הנוכחית נגד הפוליו, איימו רשויות פקיסטן להעניש תושבי אזורים שבטיים במדינה, שיסרבו להתיר לילדיהם לקבל את החיסון. עם העונשים נמנים עצירת תשלומי פנסיות לזקני השבטים, עבודות פיתוח, גיוס לשירות המדינה והנפקת תעודות זהות.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן