Skip to content

המסע לחיים של איל פלד, התשוקה לרייטינג של אמנון לוי

"פנים אמיתיות" (יום ד', ערוץ 10) הוקדשה לסיפורו של מגיש "מסע עולמי" איל פלד, שעבר שבץ מוחי לפני כ-5 שנים. ההבטחה הגדולה בפרומו הפכה לסיפור מציצני ברובו, שבו מראים שוב ושוב את אותן תמונות של פלד מדדה על מקל ובקושי מדבר. מי שמדבר זה בעיקר המגיש, אמנון לוי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
רגעים מרגשים שחוזרים על עצמם. פלד. צילום מהמסך

אני מודה, שציפיתי בסקרנות לתוכנית "המסע לחיים" של איל פלד במסגרת הסדרה "פנים אמיתיות" של אמנון לוי בערוץ 10. מדובר בסיפור עיתונאי טוב וזה בהחלט הישג ללוי ולצוות שלו.

פלד, מגיש תוכנית הטיולים המעוררת קנאה "מסע עולמי", נמצא יום אחד על הריצפה בביתו לאחר שלקה בשבץ מוחי. חייו ניצלו בנס, אולם הוא נותר משותק ביד וברגל, ומתקשה בדיבור. איל פלד בלי יכולת לדבר זה כמו ספינה בלי ים. הסרט מלווה את איל בתקופת השיקום בבית לווינשטיין ואחר כך בביתו, שם הוא נעזר במטפלת פיליפינית. פלד לומד לדבר ואפילו לנהוג.

אם ציפינו לראיון עם איל פלד – לא קיבלנו. מי שמדבר בעיקר בסרט זה אמנון לוי, שמסביר מה קורה עם איל, לוי משוחח עם רופאיו של איל, עם חבריו ועם אמו ואביו (עוזי פלד, "טלעד"). לוי מנסה לדובב אל איל, שמשיב בעיקר ב"כן" ו"לא". לוי אינו מסתפק בכך ומנסה לסחוט מאיל כמה משפטים ואף לכוון אותו לתשובות הרצויות. קשה, קשה. כדי למלא את התוכנית לוי מביא שוב ושוב תמונות של איל מדדה על מקלו בביתו ובבית לווינשטיין, וגם קטעים נוסטאלגים מ"מסע עולמי" של איל.

למרות שהציפיות שלי לא באו על סיפוקן, היו כמה רגעים מרגשים בתוכנית, וחבל שהיא נמתחה יתר על המידה. והכי חשוב – כולנו מאחלים לאיל פלד הרבה בריאות. ולאמנון לוי נאחל להביא סיפורים טובים, אבל גם לגלות קצת צניעות. בעיקר בפרומו.

1 Comment

  1. ליטל
    28 בדצמבר 2012 @ 17:08

    אני חושבת שאתה קצת שופט את אמנון לוי בחומרה מדי,
    היות ואפזיה משמע פגיעה בשפה- ופלד לא יכל להגיד הרבה מעבר ל"כן / לא / או"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן