Skip to content

נטלי אוריון חולמת ביוונית

הזמרת נטלי אוריון חולמת מגיל 4 לשיר ביוונית: "יש במוזיקה הזו משהו נוסטלגי וחם שאפשר להזדהות איתו". הערב (חמישי) היא תשלהב את הקהל במופע "100 שנות מוזיקה יוונית" בת"א
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
"כוכב נולד? לא מתאים לי". אוריון. צילום: שרה טיילור

הזמרת הירושלמית נטלי אוריון מהווה הוכחה לכך שלא מוכרחים לעבור את המסלול הרגיל של להקה צבאית/כוכב נולד/רימון וכו' כדי לפרוץ לקריירה. לפעמים די בכישרון ובקצת חוצפה בריאה, לצד מינון הגון של הפגנת ביטחון עצמי, כדי לעשות את העבודה. היא תדגים זאת במופע "100 שנות מוזיקה יוונית", שהיא תגיש בחמישי השבוע באודיטוריום הבנק הבינלאומי בתל-אביב.

"המוזיקה היוונית היא הכי קרובה אלינו מבחינה גיאוגראפית", אומרת אוריון. "יש בה משהו נוסטלגי וחם שאפשר להזדהות איתו. תמיד ידעתי שאם אממש את החלום שלי מאז גיל ארבע להיות זמרת, זה יהיה בכיוון הזה".

מגיל ארבע?

"כן, עוד בגן הילדים. הייתי חוזרת מבית הספר אל הבית שלנו, בשכונת גילה, מניחה את הילקוט ומתחברת למוזיקה. כל מה שאני יודעת, זה מלימוד עצמי. כבר אז הכי אהבתי מוזיקה יוונית".

זה מהבית?

"השורשים שלי מעירק וממרוקו. זה בא ממני".

לאחר לימודים במגמת מזכירות בתיכון מקצועי, שירתה בצבא כמש"קית אימונים, "גם בעזה וברמאללה". להקה צבאית? "נרשמתי לבחינות, אבל שכחו לזמן אותי".

היא הגיעה אל ההופעות בדרך מקורית: "לאחר שהשתחררתי מהצבא, באתי לעבוד בסטודיו למוזיקה בירושלים של הגיטריסט יועד שושני ואחיו. הם קיבלו אותי כמזכירה וכשגילו שאני שרה, זה שינה כיוון. התחלנו להופיע כשבהדרגה סחבתי אותם לכיוון היווני. יועד הוא עד היום אחד הנגנים שמלווים אותי בהופעות".

כישרון וחוצפה. אוריון. צילום: שרה טיילור

אוריון, 30, היא זמרת-שטח שההופעות הן הקלף החזק שלה. היא מגיחה אליהן בלי אלבום משלה, שכרגע הוא בהכנות ובלי שיהיה לה ביטוי ברדיו ובטלוויזיה. כוכב נולד? – "ממש לא ניסיתי לפנות לשם. אני לא פוסלת תוכניות כאלה, אבל הרגשתי שלי זה לא יכול להתאים".

למה לא?

"כי בניתי לי משהו מאוד אינדיווידואלי ועצמאי. המסלול שלי שונה. אין שום סיבה שאסטה ממנו ואלך למקום שבו אדרש לשיר דברים שהם לא הבחירות שלי".

לעומת זאת, כבר הופיעה בחו"ל, אפילו ביוון, במה שמצטייר כשיווק קרח לאסקימואים: "מתוך רצון להכיר את המדינה שאת השירים שלה אני שרה, יצאתי עם חברה לטיול מאורגן ביוון. באיזשהו שלב נפרדנו מהטיול ואיכשהו הגענו למועדון רמבטיקו. שם עליתי ספונטנית לשיר. תגובות הקהל בהופעה המאולתרת נתנו לי את הביטחון לצאת לשם להופעות יותר מקצועיות, כולל פסטיבל בצפון יוון".

לדבריה, היא לא נוגעת במוזיקה היוונית המודרנית. "אני מרגישה מחוברת למוזיקת הרמבטיקו משנים עברו", מצהירה אוריון שאף למדה לפטפט קלות ביוונית.

עם הזמן הרגישה חופשייה להפליג עם השירה שלה גם למחוזות אחרים. כשנערך בירושלים מופע הצדעה לדיוות הגדולות, הוזמנה לשיר משירי מרסדס סוסה. "באופן טבעי העלו אותי על המשבצת שלה", מעירה בחיוך אוריון, שגם היא מלאה במקומות הנכונים.

מסתבר שזאת איננה ה"בגידה" היחידה שלה במוזיקה היוונית. במקביל יצאה עם המנהל המוזיקלי שלה, נגן הבס חזי חאיט, במופע של מוזיקה נפוליטנית, שגם אליה היא חשה קרובה. "באוגוסט הופענו עם המופע הזה בנפולי, בתו של הזמר סרג'יו ברוני, שנחשב ל'קול של נפולי', הזמינה אותנו להופיע בהשקה לספר שהיא פרסמה על אביה, לאחר שהיא נחשפה אלינו דרך האינטרנט. זה היה ממש מדהים".

עכשיו תורו של אלבום הבכורה שלה, שעליו היא שוקדת עם חאיט. אוריון לא מוכנה להתחייב לגבי מועד הופעתו, כי "מכיוון שאני לא מתפשרת, זה לוקח זמן".

יהיו באלבום גם שירים עבריים? שמעתי אותך ביוטיוב מבצעת את "שיר ערש" של סשה ארגוב.

"כנראה, לא. שירה בעברית לא כל כך מסתדרת לי מוזיקלית".

המופע פותח את עונת 2013 של פרויקט "תרבות וקהילה" של הבנק הבינלאומי. הכניסה חופשית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן