Skip to content

הקשיבו לנפתלי בנט, הוא מתכוון לכל מילה שלו

נפתלי בנט מצפצף ציפצוף ארוך על אובמה, ועל קרי, ועל הייגל, ועל מורסי, ועל שאר העולם. רבים מצביעים לבנט כי פיו ולבו שווים, ואילו נתניהו עושה בדיוק את מה שבנט אומר, אבל לא אומר אמת על מעשיו. בנט מתכונן לצאת למלחמה בלי שכפ"ץ, ונתניהו, כפי שיודע בנט, מכין את השכפ"ץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הקשיבו לנפתלי בנט. כשהוא אומר במצע שלו "בין נהר הירדן והים התיכון תיכון מדינת ישראל בלבד" – הוא מתכוון לכל מילה. לא נאום בר אילן, לא שתי מדינות, לא הבחנה מצחיקה בין "התנחלויות" לבין "מאחזים", ולא ניסור קומי של עשרה בתים כדי לבנות אלף. בנט לא מצחיק את בוחריו בקריצות שלו, והוא מצפצף ציפצוף ארוך על אובמה, ועל קרי, ועל הייגל, ועל מורסי ועל כל שאר העולם. רבים מצביעים לבנט כי פיו ולבו שווים, ואילו נתניהו עושה בדיוק את מה שבנט אומר, אבל לא אומר אמת על מעשיו. מי שרוצה לחיות כעם אדונים ולהשליט תחת נעליו המסומרות את עם העבדים הפלסטיני – יצביע לבנט, ובצדק. מי שמאמין בכל ליבו שישראל תהיה המקרה האחד והיחיד בהיסטוריה שבה אפרטהייד לא חיסל את משליטי האפרטהייד – יצביע לבנט. מי שרוצה את בנט במסכה – יצביע נתניהו.

נפתלי בנט (צילם: רפי מיכאלי)
לא נאום בר אילן, לא שתי מדינות. נפתלי בנט (צילם: רפי מיכאלי)

וכאשר בנט אמר לעיתונאים בסוף השבוע שעבר כי נתניהו יעשה הכל כדי להכניס גם את לבני לממשלתו – הקשיבו גם לזה. הוא מכיר את נתניהו מקרוב מאוד. הוא ניהל את לשכת נתניהו במשך שנתיים. והוא יודע היטב שהמסכה חשובה לנתניהו מאוד.

בנט יודע, שנתניהו בטוח, שכדי לבצע את המעשים של בנט, אי אפשר להופיע בעולם עם המלים הברורות של בנט. צריך לערפל אותן. צריך לשחק משחקי מלים ומשחקי פינוי של "מאחזים בלתי חוקיים" (אין דבר כזה. כל ההתנחלויות הן בלתי חוקיות על פי החוק הבינלאומי. וגם ההבחנה, שעליה חזרה לאחרונה ציפי לבני, בין "גושי התישבות" לבין "התנחלויות פוליטיות", היא ריקה מתוכן). יותר מזה, בנט יודע שנתניהו זוכר היטב את לקח מלחמת לבנון: הוא יודע שאי אפשר בישראל לנהל מלחמה שחצי מן הישראלים מתנגדים לה. ושניהם מתכוננים למלחמה. מי שבונה בשטחי E1, מי שמקים אוניברסיטה בצו צבאי בשטח כבוש, מי שמחזק במדיניותו את החמאס ומחליש את הרשות הפלסטינית, צריך להיות שוטה כדי שלא להתכונן למלחמה. אלא שבנט מתכונן לצאת למלחמה בלי שכפ"ץ, ונתניהו, הוא יודע, מכין את השכפ"ץ.

והשכפ"ץ הוא מפלגות  שמשמיעת ציוצים מבוישים של יונים והן תשבנה בממשלת נתניהו. בנט יודע שמפלגות כאלה נחוצות לנתניהו כמו אוויר לנשימה. לפיד מצהיר בגלוי שהוא יעניק לנתניהו את השכפ"ץ הזה. לבני אומרת בגלוי שישיבה עם נתניהו היא אופציה שלה. ושלי יחימוביץ'? תלוי מתי שואלים. עד לפני שבועיים היא עשתה הכל כדי להכשיר את הקרקע לישיבה עם נתניהו: החניפה למתנחלים, בלעה בשתיקה את הצפרדע של האוניברסיטה הצבאית, והציעה תקציב שמתעלם מן ההוצאה הענקית על הכיבוש. לפני שבועיים היא הודיעה שהליכוד השתנה והיא לא תשב איתו בממשלה אחת. מעניין שרק היא שמעה על השינוי הזה. מי פתי ויאמין לה שבעוד שבועיים היא לא תחזור ותודיע שהליכוד הישתנה שוב, ותיכנס לממשלה?

למפלגת העבודה יש עבר אפל של אחריות לתחילתו של אסון ההתנחלויות. ויש ממד נוסף בעברה האפל של מפלגה העבודה: היא נבנתה כדי לשלוט, ושנים ארוכות היא לא ידעה מה שידע מנחם בגין היטב, ומה שניסח בבהירות: "לשרת את העם באופוזיציה". יצחק רבין הוביל מהלך שסילק ממפלגת העבודה את הניצים שלה ונתן בשריריה כוח כדי להיאבק על שלום. ההתפוררות האיטית של מפלגת העבודה אחרי רצח רבין פתחה פתח לכל אותן מפלגות בנות-רגע – מ"שינוי" עד מפלגתו של ברק – שגימגמו גימגומים של אופוזיציה ונתנו לקואליציה של הימין את השכפ"ץ, את המסכה, את ההסתרה. 

שלוש מפלגות שלא יודעות את ערכה של אופוזיציה 

עכשיו מתייצבת לבחירות מפלגת העבודה עם כל שדי העבר שלה, ולצדה שתי מפלגות הגמגום עם הנכונות לקבל פירורים מעוגת השלטון. אלה שלוש מפלגות שלא יודעות את ערכה של אופוזיציה. אלה שלוש מפלגות שכבר הכשירו את השרץ של הכיבוש במהלך מערכת הבחירות הנוכחית, והן צפויות גם להעניק לו תמיכה בכנסת.

לשרת את העם באופוזיציה – זה מה שנחוץ כאוויר לנשימה. יש צורך דחוף בקול ברור שיגיד לישראלים שהכיבוש מוליך לחורבן הציונות ולאובדן מדינת הלאום היהודית. יש צורך דחוף להגיד לעמים אחרים שיש ישראל אחרת, שלעולם לא תיתן שיכבשו אותה ולכן היא תעשה הכל כדי שלא להמשיך ולכבוש אחרים. יש צורך באופוזיציה למלחמה שהקואליציה הזאת צועדת אליה. הקשיבו לנפתלי בנט – הוא אומר לכם למי לא להצביע.

[related-posts title="עוד בנושא בחירות 2013"]

___________________________________________________________________________

  • פרופ' נסים קלדרון הוא מרצה בתחום הספרות העברית
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן