Skip to content

פרשת המתווך: לטענת הסנגור מדובר ב"פירמידה" שקרסה

במהלך הדיון להארכת מעצרו של משה עזרא, העלה פרקליטו טענות קשות נגד המתלוננים במשטרה. לטענתו, המתלוננים הלוו למרשו כספים בריבית לכיסוי חובותיו בשוק האפור ורק כשראו שהמחאות שקיבלו ממנו הן ללא כיסוי, בעוד המחאותיהם "רצות בשוק", נבהלו ורצו להתלונן. השופט האריך את מעצרו בשבעה ימים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מעצרו של מתווך הדירות, איש הנדל"ן התל אביבי, משה עזרא, הוארך אתמול (שישי) בבית משפט השלום בתל אביב בשבעה ימים. הוא נעצר אמש בחשד להונאת נדל"ן בתל אביב. משטרת ישראל חושדת בו  בשלושה סעיפים: קבלת דבר במרמה, זיוף ושימוש במסמך מזויף בכוונה לקבל דבר במרמה. מתווך הדירות, המוכר בתחומו, נעצר בנמל התעופה בן גוריון כשחזר ארצה ולא כפי שנאמר בתחילה, כשניסה להמלט לחו"ל על מנת לברוח מנושיו.

לפי החשד, המתווך מכר ללקוחותיו דירות "על הנייר", זייף חוזה ויתכן כי נמלט כשהדבר נודע לאלו שנעקצו על ידיו במאות אלפי שקלים. במהלך הדיון בביהמ"ש העלה סנגורו של עזרא, עו"ד  אמיר נבון, הסברים מעט שונים למה שקרה. הסנגור רמז, כי יתכן שהמתלוננים נגד עזרא הלוו לו כספים כנגד ריבית ורק כשלא יכול היה לעמוד בתשלומים והם נוכחו לדעת שהמחאותיו אליהם חוזרות ללא כיסוי, הם רצו להתלונן במשטרה.

(צילום אילוסטרציה: משטרת ישראל)
הלוואה שמכסה הלוואה שמכסה הלוואה (צילום אילוסטרציה: משטרת ישראל)

"זה אדם שהגיע אתמול למדינת ישראל, אחרי ששהה בחו"ל, והרים על דעת עצמו טלפון ליחידה  החוקרת, בלי שפנו אליו בכלל ולאחר שראה 'אש וברווז' שצצים בעיתון. הוא אמר שהוא מגיע לארץ בשעה הזו והזו, כדי להוציא את האמת לאור. צריך לשמוע גם עובדות, שהן עובדות גמורות", אמר עו"ד נבון.

הסנגור הסביר לשופט, כי לקוחו התמוטט כלכלית ולווה כספים מחברים כדי להחזיר הלוואות שנטל בשוק האפור: "ומה קורה? ההלוואה מכסה הלוואה ומכסה הלוואה שמכסה הלוואה, כשאותם אנשים נותנים כסף, בידיעה שהם את הכספים שלהם יקבלו חזרה עם ריבית… ובסוף כל הפירמידה הזו קורסת".

לגבי הסיבה להגשת התלונות שבעטיין נעצר המתווך אמר העורך דין כי "באו המתלוננים, אותם אנשים שהעבירו כספים, הרי הם מלכתחילה ידעו שהצ'קים שלהם הולכים לכסות הלוואות בשוק האפור. הצ'קים שלהם כבר נפדו כמה וכמה פעמים בשוק האפור, רק כשהבינו שהסאגה הזו הולכת להיגמר ואף אחד כבר לא ייתן כסף, שהוא כ"כ חנוק, עד שזה הולך להתפוצץ, אז הם מבטלים את הצ'קים לשוק האפור והם מפחדים, כי הצ'קים על שמם והצ'קים מוסבים והם רצים כולם יחד למשטרה וצועקים – גנבו לי ועשו לי".

מדברי העורך דין אפשר היה להבין שכלל לא דובר בעסקאות הללו בקניית דירות ונדל"ן ומדובר לכאורה בכיסוי להלוואות. שופט בית משפט השלום, שמואל מלמד, סבר כי יש תשתית ראייתית הקושרת את עזרא לחשדות והאריך את מעצרו בשבעה ימים.

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן