Skip to content

פיסטוריוס מבקש להשתחרר בערבות, התביעה מתנגדת

"בלייד ראנר" טוען שירה בחברתו, ריבה סטינקאמפ, מבעד לדלת חדר האמבטיה כי חשב שפורץ חדר לביתו, התביעה תציג עדויות שכנים ששמעו צעקות לפני קולות הירי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מאיגרא רמה לבירא עמיקתא. פיסטוריוס עטוף בשמיכה בדרך לביהמ"ש
מאיגרא רמה לבירא עמיקתא. פיסטוריוס עטוף בשמיכה בדרך לביהמ"ש

ה-BBC מדווח שאוסקר פיסטוריוס הגיע הבוקר אל בית המשפט במכונית משטרה ושמיכה כחולה מכסה את ראשו. הוא מואשם ברצח חברתו, ריבה סטינקאמפ, בכוונה תחילה.

ההגנה תצטרך להוכיח את הנסיבות יוצאות הדופן שעשויות להצדיק את שחרורו בערבות. ביום שלישי אמר פיסטוריוס בבית המשפט שאהב את סטינקאמפ, ומעולם לא התכוון להרוג אותה.

לדבריו הוא התעורר באמצע הלילה ושמע קולות של פורץ מעבר לדלת. בעלטה מוחלטת נטל את אקדחו מתחת למיטה. אחרי שצרח על הפורץ שיסתלק, ירה ארבע יריות מבעד לדלת. רק אחר כך הוא קלט שחברתו אינה במיטה, פרץ את דלת חדר האמבטיה ומצא את גופתה.

פיסטוריוס בימי התהילה (צילום: אריק ון לובן, ויקימדיה)
פיסטוריוס באליפות העולם לאתלטיקה, 2011. ימי התהילה (צילום: אריק ון לובן, ויקימדיה)

"היא מתה בזרועותי", בכה פיסטוריוס, "אני המום ומבועת ממותה של אהובתי ריבה".

התביעה חולקת על סיפורו, וטוענת שייתכן שהזוג רב לפני היריות. "אין שום הסבר התומך בטענתו שחשב שהיה זה פורץ", אמר התובע, גרי נל, לבית המשפט. "זה היה חלק מתכנון מוקדם. מדוע שפורץ ינעל את עצמו בחדר האמבטיה?". במקביל לדיון הראשון בבקשת הערבות נערכה הלוויית הדוגמנית בת ה-29 בעיר הולדתה, פורט אליזבת'.

אוסקר פיסטוריוס, המכונה "בלייד ראנר," הוא גיבור לאומי בדרום אפריקה, הוא זכה במדליות זהב רבות במשחקים האולימפיים לנכים שנערכו באתונה, בביג'ינג ובלונדון, ובמשחקים האולימפיים בלונדון התחרה בריצת 400 מטרים והגיע לחצי הגמר.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן