Skip to content

סוכם מתווה להסדר חוב באי.די.בי אחזקות

בעלי המניות של אי.די.בי. אחזקות יזרימו לחברה 500 מיליון שקל – 235 מיליון שקל עם כניסת ההסדר לתוקפו והיתרה בחמישה תשלומים שווים של 45 מיליון שקל בתום כל שנה, החל מתום שנתיים מיום כניסת ההסדר לתוקפו. יוקצה לבעלי החוב 15% ממניות החברה ויונפקו 4 סדרות אגרות חוב חדשות. קיום ההסדר תלוי גם בעסקה עם אדוארדו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעלי המניות של אי.די.בי. אחזקות יזרימו לחברה 500 מיליון שקל – 235 מיליון שקל עם כניסת ההסדר לתוקפו והיתרה בחמישה תשלומים שווים של 45 מיליון שקל בתום כל שנה, החל מתום שנתיים מיום כניסת ההסדר לתוקפו. יוקצה לבעלי החוב 15% ממניות החברה ויונפקו 4 סדרות אגרות חוב חדשות. קיום ההסדר תלוי גם בעסקה עם אדוארדו אלשטיין, האמור להחליט האם להזרים סכום של 75 מיליון דולר לגנדן, בעלת השליטה באי.די.בי אחזקות

אמש סוכמו עקרונות עסקיים למתווה מוסכם, לחיזוק מבנה ההון של אי.די.בי אחזקות, שישמש בסיס להסדר הסופי, בין אי.די.בי אחזקות לבין הנציגות המשותפת של מחזיקי אגרות החוב שלה – הנאמנים. המתווה מתייחס לכלל מחזיקי אגרות החוב והמוסדות הבנקאיים המלווים של החברה, שהם בעלי החוב שלה. היקף החוב הכולל של החברה כלפיהם הינו כ-2.06 מיליארד שקל.

מטרת המתווה לשקף את העקרונות הכלליים, שיהוו בסיס להסדר בין אי.די.בי לבין נושיה. ההסדר עצמו יהיה כפוף לקבלת אישורי הארגונים המוסמכים של הצדדים כמו גם של יתר הגורמים הרלוונטיים הנוגעים בכך.

קיום ההסדר תלוי גם בעסקה עם אדוארדו אלשטיין איש העסקים הארגנטיני, האמור להחליט האם להזרים סכום של 75 מיליון דולר לגנדן, בעלת השליטה באי.די.בי אחזקות, שרובו אמור להיות מופנה למחזיקי אגרות החוב. אנשיו היו מעורבים במו"מ ואל פי הצהרתו מלפני כחודש, שהוא יזרים את הכספים לאחר שיושג מתווה להסדר חוב בין מחזיקי האג"ח לבין אי.די.בי אחזקות, נראה שהזרמה זו תתבצע.

על פי תנאי המתווה, כל מי שמחזיק אג"ח של אי.די.בי אחזקות וישאר עד תום ההסדר, יקבל את מלוא כספו.

כבר היום החלו משפטנים משני הצדדים לדון בכתיבת תנאי ההסדר על בסיס המתווה המוסכם. בהתחשב שלקראת סוף החודש יכנס חג הפסח וימי חול המועד, סיכום ההסדר הסופי לא יהיה בתוך זמן מיידי, אך גם לא יתארך מעבר למקובל.

עיקרי המתווה

בעלי המניות של החברה יזרימו לאי.די.בי אחזקות סכום כולל של 500 מיליון שקל במזומן, במועדים כדלקמן: 275 מיליון שקל, (בניכוי 40 מיליון שקל אשר כבר הוזרמו לחברה על-ידי בעלי המניות שלה במסגרת הנפקת הזכויות שבוצעה על-ידיה בחודש נובמבר 2012). 235 מיליון שקל יוזרמו לחברה בעת כניסת ההסדר לתוקפו והיתרה תוזרם לחברה בחמישה תשלומים שנתיים שווים של 45 מיליון שקל כל אחד בתום כל שנה, החל מתום שנתיים מיום כניסת ההסדר לתוקפו.

התמורה אשר תינתן לבעלי החוב של החברה במועד כניסת ההסדר לתוקפו תכלול את הרכיבים הבאים:
א. תשלום במזומן בסך של 405 מיליון שקל (לאחר ההזרמה של 235 מיליון שקל);
ב. הקצאה של מניות החברה שתהוונה 15% מהון המניות המונפק שלה, לאחר ההקצאה
ג. הנפקה של שלוש סדרות אגרות חוב חדשות שתנאיהן כדלקמן:

סדרה א' בהיקף כולל של 1,100 מיליון שקל, אשר תפוצל לשתי סדרות נפרדות:

סדרה א'1 בהיקף של 775 מיליון שקל, אשר תעמוד לפירעון בשמונה תשלומים שנתיים שווים שישולמו החל מתום השנה החמישית ועד תום השנה השתים-עשרה שמניינן החל ממועד יום כניסת ההסדר לתוקפו. הסדרה האמורה תהיה צמודה למדד ותישא ריבית שנתית אשר שיעורה בשנה הראשונה ובשנה השנייה מיום כניסת ההסדר לתוקפו יהיה 2%, שיעורה בשנה השלישית ובשנה הרביעית מיום כניסת ההסדר לתוקפו יהיה 3%, ושיעורה ביתרת השנים יהיה 5%.

בהתקיים תנאים כלכליים שיוסכמו, אשר משקפים יכולת פירעון של אי.די.בי אחזקות, תשלם החברה החל מהשנה החמישית מיום כניסת ההסדר לתוקפו ריבית שנתית נוספת כך שסך כל שיעור הריבית האפקטיבית על הסדרה האמורה מהמועד הקובע תעמוד על 6.3%.

ככל שתנאים אלה לא יתקיימו באחד או יותר ממועדי תשלום תוספת הריבית, תנפיק החברה במועד האמור לבעלי החוב אגרות חוב חדשות מסדרה א'2 אשר ערכן הנקוב המתואם יהיה שווה לתוספת הריבית השנתית אשר לא שולמה. אגרות החוב מסדרה א'1 יהיו מובטחות בשעבוד שלילי על מניותיה של אי די בי פתוח, החברה הבת בבעלות מלאה של אי.די.בי אחזקות, אשר ישוחרר עם הירידה בהיקף החוב. לחברה תעמוד הזכות לבצע בכל עת פירעון מוקדם של סדרה א'1, כולה או חלקה, ערך מתואם – פארי (Par Value) שהוא השווי המשוערך של אגרת חוב ליום החישוב.

סדרה א'2 בהיקף של 325 מיליון שקל, אשר תעמוד לפירעון בתשלום אחד בתום שלוש-עשרה שנים מהמועד הקובע. הסדרה האמורה תהיה צמודה למדד ותישא ריבית שנתית אשר שיעורה בשנה הראשונה ובשנה השנייה מיום כניסת ההסדר לתוקפו יהיה 2%, שיעורה בשנה השלישית ובשנה הרביעית מיום כניסת ההסדר לתוקפו יהיה 3%, ושיעורה ביתרת השנים יהיה 5%.

בהתקיים תנאים כלכליים שיוסכמו, אשר משקפים יכולת פירעון של החברה, תשלם החברה החל מהשנה החמישית ריבית שנתית נוספת כך שסה"כ שיעור הריבית האפקטיבית על הסדרה האמורה מהמועד הקובע תעמוד על 6.3%.

ככל שתנאים אלה לא יתקיימו באחד או יותר ממועדי תשלום תוספת הריבית תנפיק החברה במועד האמור לבעלי החוב אגרות חוב חדשות מסדרה א2 אשר ערכן הנקוב המתואם יהיה שווה לתוספת הריבית השנתית אשר לא שולמה. אגרות החוב מסדרה א'2 יהיו מובטחות בשעבוד שלילי על מניות אי די בי פתוח, אשר ישוחרר עם הירידה בהיקף החוב. לחברה תעמוד הזכות לבצע בכל עת פירעון מוקדם של סדרה א'2, כולה או חלקה, ב-Par Value.

סדרה ב' בהיקף של 300 מיליון שקל

תעמוד לפירעון בתשלום אחד בתום ארבע-עשרה שנים מהמועד הקובע. הסדרה האמורה לא תהיה צמודה למדד, והיא תישא ריבית שנתית PIK של 4% אשר תשולם במועד הפירעון כאמור. לחברה תעמוד הזכות במהלך חמש שנים מהמועד הקובע לבצע ממקור כספי המבוסס על הזרמת הון מניות שאין מקורה (אצל בעלי המניות) בדיבידנד שחולק להם ואיננו הזרמה על פי המתווה, פירעון מוקדם של סדרה ב', כולה או חלקה, כשסכום הפירעון יופחת בשיעור היוון שנתי של 30% למועד הפירעון המוקדם.

סדרה ג' בהיקף של 165 מיליון שקל

תעמוד לפירעון בחמישה תשלומים שנתיים שווים החל מתום השנה השנייה ועד תום השנה השישית מהמועד הקובע. הסדרה האמורה תהיה צמודה למדד ולא תישא ריבית. הסדרה האמורה תובטח בשעבוד שלילי על מניות אי די בי פתוח, אשר ישוחרר עם הירידה בהיקף החוב. לחברה תעמוד הזכות לבצע בכל עת פירעון מוקדם של סדרה ג', כולה או חלקה, ב-Par Value.

הסדר אוטומטי

יוסדר מנגנון לפיו היה ולא תבוצע איזו מההזרמות העתידיות מהשנה השנייה ועד השישית מיום כניסת ההסדר לתוקפו, יוקצו לבעלי החוב, באופן אוטומטי וללא צורך בקבלת אישורים נוספים, מניות נוספות של החברה המהוות 7.6% מהון המניות המונפק של החברה בגין כל הזרמה כאמור שלא תבוצע.

הוראות נוספות

במתווה ישנה התייחסות להוראות נוספות שיכללו בהסדר בדבר תנאים בעניין חלוקת דיבידנדים על ידי החברה; מגבלות על ביצוע עסקאות עם בעלי שליטה; צמצום בהוצאות הנהלה וכלליות בקבוצת אי די בי; ופטור מתביעות לבעלי מניות קבוצת השליטה של החברה שישתתפו בהזרמות המתוארות שבסעיף 1 לעיל בהתאם לחלקם בהון החברה וכן לנושאי משרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן