Skip to content

מאות חגגו במרכז לונדון את מותה של מרגרט ת'אצ'ר

אמנית סקוטית: שופכים מיליוני פאונד על הלווייה שלה במקום לממן טיפול בחולים ונכים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות משונאיה וממתנגדיה של ראש ממשלת בריטניה לשעבר, מרגרט ת'אצ'ר, חגגו הלילה במרכז לונדון את מותה של מי שנחשבה פעם לאחת הנשים החזקות בתבל.

האירוע, שאורגן על ידי כמה אתרי תקשורת העוסקים בפעילות חברתית, נראה כמפגן שנאה מתוכנן היטב. בובה גדולה של ת'אצ'ר נישאה על ידי חלק מהבאים, כאשר לצווארה כרוכה מחרוזת הפנינים שהפכה לסימן ההיכר החזותי שלה, לגופה חולצה ומראשה שיער פלסטי גולש בצבע כתום. כוחות משטרה איבטחו את האירוע.

שמהח לאיד. מרגרט ת'אצ'ר (מקור: ויקימדיה).
שמהח לאיד. מרגרט ת'אצ'ר (מקור: ויקימדיה).

בקהל אפשר היה לראות כורים לשעבר שהגיעו מהמחוזות שבצפון אנגליה, שם התפוררו קהילות כורים שלמות בעקבות שביתת הכורים של שנות השמונים, שבה נלחמה ת'אצ'ר בכל כוחה. אחד מהם, דייוויד דגלאס, אמר כי הוא "מרוצה מאוד" ממותה של ראש הממשלה לשעבר. "זה היה רוע שאינו מקובל כאן", אמר על תקופת שלטונה, "אני יודע שהיא הייתה חלק ממערכת, אבל היא הייתה אדם שנוי במחלוקת במיוחד".

סיגריד הולמווד, אמנית סקוטית המתגוררת בלונדון, הכינה את עצמה היטב לקראת האירוע, כאשר הגיעה מצוידת במטריה שעליה נכתבו המלים "דינג דונג". שתי מלים אלה הן איזכור רב משמעות לשיר "דינג דונג, המכשפה מתה", להיט ישן מתוך הסרט "הקוסם מארץ עוץ" שהפך לסיסמת הצהלה של מתנגדי ת'אצ'ר לאחר מותה ואף חזר וזינק במעלה מצעדי המכירות. "באתי לכאן היום לא כדי לחגוג, אבל כדי למחות נגד בזבוז מיליונים מכספי הציבור על הלווייה שעה שמבצעים קיצוצים המשפיעים על חולים ועל נכים", אמרה.

(מקור: יוטיוב)
"זה היה רוע שאינו מקובל כאן" (מקור: יוטיוב)

הפגנת שמחה על מותה של ראש הממשלה נרשמה גם במשחק כדורגל, כשמאות מאוהדי קבוצת ליברפול הניפו שלטים ועליהם הכיתוב "אנחנו הולכים לחגוג" ושרו בקולי קולות "מגי מתה, מגי מתה". אוהדי הכדורגל לא סבלו את ת'אצ'ר משום שכחלק מתכניתה להילחם בגל החוליגניזם האלים במגרשים ביקשה לחייב את האוהדים בנשיאת כרטיסי זיהוי מיוחדים, שיאפשרו שלא להכניסם למגרשים אם ביצעו מעשי אלימות קודמים. רבים מאוהדים אלה גם באו מערי התעשייה של צפון אנגליה, שנפגעו קשות ממדיניותה הכלכלית של ת'אצ'ר ונוטרות לה עד היום.

הלווייתה הרשמית של ת'אצ'ר תתקיים ביום רביעי, בלוויית טקס צבאי מלא. רשימת המוזמנים כוללת כאלפיים איש ובראשם, כמובן, המלכה אליזבת השנייה ומנהיגים מעשרות מדינות ברחבי תבל.

סרטון המתעד את ההפגנה:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן